Zenos, producătorul de supercar-uri înfiinţat de fostul şef al Caterham, a lansat un nou model: E10 S

Publicat marţi, 02.09.2014 18:47 de Sebastian Toma

Ansar Ali, fostul şef al Caterham, a înfiinţat propria sa marcă auto şi a prezentat cel de-al doilea model al acesteia, Zenos E10 S. Acesta este echipat cu un motor Ford EcoBoost de 2.0 litri şi poate fi condus pe drumurile publice.

Zenos a prezentat astăzi primele imagini ale lui E10 S, al doilea model din gama sa. După cum îi spune şi numele, E10 S este o versiune mai performantă a lui E10, model pe care l-au lansat la începutul anului curent. Spre deosebire de E10, noul E10 S are o motorizare supraalimentată şi dezvoltă un nivel superior de performanţă. La fel ca la versiunea normală, Zenos E10 S are o motorizare preluată de la Ford, dar versiunea S prezintă o unitate 2.0 EcoBoost de 250 CP. Zenos este un producător britanic de automobile sport fondat de Ansar Ali, fostul şef al Caterham.

Zenos E10 S motorizarea montată central şi accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 4 secunde şi poate să atingă o viteză maximă de 217 km/h. Cuplul maxim este de 400 Nm, atins la 2.500 rpm, în timp ce puterea maximă este livrată la 7.000 rpm. Fratele său cu motorizare aspirată are un timp 0-100 km/h de 4.5 secunde şi o viteză maximă mai mică. Pe lângă motorizarea mai puternică, E10 S are o caroserie monococă din fibră de carbon şi aluminiu, care îi aduce o masă totală de 700 de kilograme.

Aşa arată interiorul versiunii de competiţie a lui Zenos E10 S. Este spartan,  dar are  strictul necesar condusului pe circuit.

Excentricul model sportiv are jante OZ din aliaj uşor echipate cu anvelope Avon şi prezintă o suspensie sport independentă faţă şi spate. Pentru protecţia celor doi ocupanţi, vehiculul are rollcage din oţel construit în jurul celulei pasagerilor. Opţional, producătorul britanic oferă o versiune dedicată pistei a lui Zenos E10 S. Aceasta este echipată cu o transmisie cu şase trepte în loc de unitatea cu cinci viteze a versiunii de şosea, scaune speciale din materiale compozite (dezvoltate in-house), amortizoare reglabile, volan cu sistem de demontare rapidă, centuri de siguranţă cu fixare în patru puncte şi scaun şofer încălzit.

Via WCF

  • LR, miercuri, 03.09.2014 21:58

    Faina jucarie! Un pret, ceva?