Yamaha Motiv: primul model de oraş al companiei japoneze a fost prezentat la Tokyo
Yamaha a apelat la celebrul Gordon Murray pentru a-i proiecta primul autoturism. Acesta se numeşte Motiv, este gândit pentru Europa şi a fost expus la Salonul Auto de la Tokyo.
Yamaha Motiv, conceptul primului autoturism al mărcii japoneze, a fost expus la Salonul Auto de la Tokyo. Exponatul a fost realizat de Gordon Murray, designerul cu o vastă experienţă în Formula 1, care a gândit modelul pentru piaţa din Europa. Dacă va intra în producţie, Yamaha Motiv va deveni principalul competitor al lui Smart Fortwo, citadina lansată de Daimler în urmă cu 12 ani . Gordon Murray a realizat proiectul Motiv în doar 15 luni, graţie procesului său patentat de design, numit iStream.
Yamaha Motiv are o lungime de 2.690 milimetri la fel ca un Smart ForTwo. Spre deosebire de modelul realizat de Daimler, Motiv este cu 50 de milimetri mai îngust şi cu 60 de milimetri mai scund, pe lângă faptul că este cu 100 de kilograme mai uşor. Modelul va fi oferit atât în versiune electrică, cât şi în versiune cu motor cu ardere internă. Versiunea electrică va fi capabilă să depăşească pragul de 100 km/h. Motorizarea cu ardere internă asigură aproximativ 80 CP şi asigură un raport putere/greutate de aproximativ 100 CP/tonă. Citadina de la Yamaha are o suspensie independentă pe ambele punţi şi un centru de greutate scăzut.
Yamaha este o companie cunoscută pentru motocicletele pe care le construieşte, precum şi pentru motoarele externe pe care le furnizează pentru diverse ambarcaţiuni. Compania japoneză a colaborat cu mai mulţi producători de automobile de-a lungul timpului, cum ar fi Ford şi Toyota, dar nu a construit niciodată un autoturism, oferta sa cu patru roţi incluzând doar ATV-uri. Soarta versiunii de serie a lui Motiv va fi decisă de consiliul director al companiei japoneze, decizia finală urmând să fie anunţată ulterior.
Via Yamaha
ceva fresh air in designul auto...pacat ca nu se vad prea bine "umflaturile" laterale de la sistemul de iluminare acestea fiind, dupa mine, o caracteristica a micii masinute ca motorizare pare sa fie un pitic dopat iar suspensia independenta....sunt familiste europene ce au trecut in secolul XXI la punti semirigide (ca asa e "firesc"). Motiv(e) pentru care va ramane doar un exercitiu de stil si tehnica bun doar pentru un salon auto. Pacat.