Xiaomi va lansa prima sa mașină: o electrică așteptată în 2024
Xiaomi va lansa, în 2024, prima sa mașină. Va fi, desigur, un vehicul cu zero emisii dezvoltat prin intermediul subsidiarei Xiaomi EV, înființată în urmă cu o lună.
Xiaomi a fost înființată de Lei Jun în 2010. Patru ani mai târziu, compania devenea al treilea cel mai mare producător de smartphone-uri la nivel global, iar în luna martie a anunțat că vrea să intre pe piața mașinilor electrice. Un teritoriu cu totul nou.
Pentru a-l explora, Xiaomi a anunțat în acest an un plan de investiții în valoare de 10 miliarde de dolari în următorul deceniu. Cu acești bani, chinezii vor dezvolta o gamă completă de mașini cu zero emisii.
Luna trecută, compania a înființat oficial subsidiara Xiaomi EV. Acum, fondatorul și CEO-ul mărcii asiatice, Lei Jun, a dezvăluit că primul vehicul al brand-ului va fi lansat pe piață în primul semstru al lui 2024.
În urma acestui anunț, acțiunile au crescut cu 5% la bursa de la Hong Kong.
via CNBC
-
Edikkk, miercuri, 20.10.2021 16:23
Între a zice şi a face este o distanţă foarte mare.
-
nume, miercuri, 20.10.2021 16:36
Pana lanseaza Xiaomi prima sa masina, in 2024, Foxconn a prezentat deja, in cursul acestei saptamani, doua masini si un autobuz. Dar, ca de fiecare data, pentru Automarket este mai important ce se intampla peste trei - patru - 60 de ani decat in prezent.
-
Dutz, miercuri, 20.10.2021 17:23
Ca sa fiu specific, evoluția planetară sa bazat pe “bule”, industrială, financiară, imobiliară… mai nou cripto monede și electrificarea auto. Ambele se vor sparge la un moment dat când oferta va depăși cererea… vor supraviețui (la auto Mo refer), cei care își vor dimensiona corect capacitățile de producție, vor învesti inteligent și in funcție de ce poate (tot omul) gestiona și utiliza. Din câte știu Mercedes a avut multe fluctuații ca și vânzări anuale din cauza faptului ca au capacitate de producție peste nevoia reala a pieței, ceea ce nu este cazul pentru BMW/Mini/Rols care au o rata de utilizare a capacități de producție de peste 95%. Altfel spus cerea sau capacitatea de absorbție are o limita și indiferent câta concurenta apare nu se pot scădea prețurile de vânzare sub costurile de producție și chiar dacă s-ar produce tot in China tot nu se vor întâmpla miracole. De aceea pentru moment este nevoie de subvenție pentru electrice… care nu poate fi la nesfârșit 10.000 de euro (nu cunosc exact suma). Investițiile de astăzi in electrificare vor avea mai mult sau mai puțin aceeași soarta ca si in orice alta bula… unele BOR supraviețui dar cele mai multe nu. Depinde de factorii enumerați mai sus…
-
Mana-rece-suflet-cald, miercuri, 20.10.2021 22:14
2024-2021=3 ... Cine ar cumpăra o mașină făcută de o companie înființată cu numai trei ani în urmă, fără nicio experiență?
-
idic, miercuri, 20.10.2021 22:48
Spun ăștia că au buget 10 mld. Probabil vor găsi ceva mărunțiș pentru inginerii de caroserii, suspensii, whatever. Le sudează de baterie și mașina-i gata. Le aruncă pe piața din China la 5k$, iar după 2030, când vor bate Porsche și Tesla, le vor aduce în Europa cu 50% discount.
-
adig01, joi, 21.10.2021 07:36
Masina Xiaomi va avea integrata un telefon si un aspirator, tot Xiaomi bineinteles.
-
idic, joi, 21.10.2021 08:52
Înainte de lansarea primei mașini, Tesla era doar tel de ouă.
-
^^^, joi, 21.10.2021 11:01
si a ramas asa. iti dai cu tzla-n ... cand vezi ce afacere ai facut. Ploua in masina, stat secole la incarcat, mereu cu ochii beliti pe baterie sa nu ramai de caruta (platforma), aplicatii stupide de incarcare si preturi la curent echivalente cu benzina, orice mica avarie = dauna totala. Si totul la mirobolantul pret de ha ha ha ha Cat trebuie sa te duca tartacuta ca nu pot sa-i zic cap?
-
idic, joi, 21.10.2021 11:16
Tesla a găsit o nișă. Să-i felicităm. Nu exclud o dezvoltare a PHEV-ului la peste 10-15% din parcul auto, dar electricul pur nu va depăși ever 10%. Combustibilii sintetici și hidrogenul vor mușca grav din curentul ecotrotineta.
-
Mircea Badea, joi, 21.10.2021 21:26
bravo! probabil prima mea masina electrica..
Dutz, joi, 21.10.2021 23:38Îți ținem pumni Mircea… sa ne anunți când ajunge in posesia ta.
Citeste si
-
INDUSTRIE | sâmbătă, 29 noiembrieO nouă rechemare pentru BYD: aproximativ 90.000 de vehicule afectate de probleme la baterieProducătorul chinez a fost lovit de o nouă rechemare în service. De data aceasta este vorba de aproximativ 90.000 de vehicule plug-in hybrid care au probleme la baterie. Citeste tot -
INDUSTRIE | vineri, 28 noiembrieBugatti a construit ultimul exemplar Bolide. Preț de 4 milioane euroBugatti a construit cel de-al 40-lea și ultimul exemplar Bolide. Ultimul exemplar al acestui model a fost livrat către un client care a plătit 4 milioane de euro pentru mașină. Citeste tot -
INDUSTRIE | vineri, 28 noiembrieSkoda: 100.000 de exemplare Elroq au fost construiteSkoda a anunțat oficial atingerea bornei de 100.000 de unități ale modelului electric Elroq construite la uzina de la Mlada Boleslav. Citeste tot -
INDUSTRIE | joi, 27 noiembrieLotus va lansa modele hibride noi în Europa, începând de anul viitorLotus a anunțat că va mări gama sa cu noi modele hibride începând de anul viitor. Printre noile modele se numără o versiune cu motor hibrid PHEV a SUV-ului Eletre. Citeste tot -
INDUSTRIE | joi, 27 noiembrieAbarth ia în considerare să relanseze hot hatch-uri cu motoare pe benzinăMarca italiană Abarth ia în considerare să relanseze modele hot hatch cu motoare pe benzină. Constructorul italian vinde în prezent doar modele electrice. Citeste tot
Altfel spus, masinile electrice gandite si scuturate de piață vor apărea abia după 2030.