Xiaomi a dezvăluit prima mașină electrică a companiei: rival pentru Porsche și Tesla
Compania chineză Xiaomi și-a dezvăluit primul vehicul electric, numit SU7. Modelul ar trebui să fie un rival demn pentru Porsche Taycan sau Tesla Model S.
Lei Jun, cofondatorul și CEO-ul Xiaomi, a dezvăluit primul vehicul electric al companiei, marcând intrarea producătorului chinez de smartphone-uri pe piața extrem de competitivă a vehiculelor electrice din țară.
Miliardarul nu a dezvăluit o dată exactă de lansare sau prețul pentru modelul SU7, prescurtare pentru Speed Ultra, dar a spus că Xiaomi intenționează să devină un prinucătorcipal în industria globală. Compania declarase anterior că intenționează să lanseze mașina în prima jumătate a anului 2024.
Ca una dintre cele mai așteptate lansări de produse ale anului, Lei a vorbit în fața unei audiențe numeroase la Centrul Național de Convenții din Beijing, unde a descris unele dintre caracteristicile noului vehicul.
Lei nu a dezvăluit autonomia vehiculului electric Xiaomi, dar a menționat că mașinile vor fi alimentate de baterii produse în colaborare cu companiile chineze BYD și Contemporary Amperex Technologies.
Se spune că vehiculele pot menține autonomia lor și în condiții de temperaturi extreme scăzute, când în mod normal consumă mai multă energie pentru a încălzi habitaclul. Xiaomi a declarat că SU7 va depăși vehiculele electrice premium de la Tesla sau Porsche datorită avansurilor tehnologice ale companiei.
Luni, Lei a scris pe platforma de socializare chineză Weibo că SU7 ar putea părea un pic scump. Modelul va concura cu Porsche Taycan Turbo, un automobil sport complet electric, care poate parcurge până la 627 de kilometri cu o singură încărcare. Va fi, de asemenea, dotat cu caracteristici de conducere inteligentă similare cu cele ale modelului Tesla Model S, conform postării de pe rețelele sociale.
Lei spune că nu este descurajat de competiție, cel puțin în ceea ce privește conducerea autonomă. „Tehnologiile de conducere autonomă evoluează foarte rapid, iar începerea întârziată are avantajele ei”, a spus el. „Înseamnă că putem lucra de la un prag mai înalt și să construim de acolo.”
Între timp, se estimează că piața vehiculelor cu energie nouă din China va crește cu aproximativ 20% anul viitor, ajungând la 11 milioane de unități, ceea ce înseamnă că aproximativ una din trei mașini vândute în țară va fi electrică, conform estimărilor Asociației Chineze a Autovehiculelor de Pasageri.
Nu mai scrieti ca analfabetii! Copy-paste e pentru retarzi, corectati articolele inainte de a le lansa pe teava! "prinucătorcipal" nu e un cuvant!