Webber castiga magistral cursa de la Nurburgring!
Mark Webber a obtinut prima victorie din cariera dupa o cursa in care a fost nevoit sa suporte o penalizare ca urmare a unui acrosaj cu Rubens Barrichello.
Chiar daca ploaia nu si-a facut aparitia, Marele Premiu al Germaniei a oferit suficient de mult spectacol pe circuit pentru a-i tine in priza pe fanii Formulei 1.
Red Bull Racing a confirmat perioada excelenta prin care trece, iar Mark Webber si Sebastian Vettel au semnat a treia dubla a echipei in acest sezon. Webber si-a adjudecat victoria desi cursa sa parea compromisa dupa ce a fost penalizat cu un drive-through ca urmare a unui acrosaj cu Rubens Barrichello.
Podiumul a fost completat de Felipe Massa, care a obtinut aceasta performanta in urma unei strategii care a constat intr-un prim stint foarte lung. Acelasi lucru este valabil si pentru Nico Rosberg, care a terminat cursa pe un nesperat loc 4.
Brawn GP a fost nevoita sa se multumeasca doar cu locurile 5 si, respectiv, 6, Jenson Button si Rubens Barrichello fiind tradati de strategia echipei cu 3 opriri la boxe. De altfel, britanicii au fost singurii care au optat pentru o astfel de strategie, toate celelalte echipe otand pentru cate doua opriri. Fernando Alonso a revenit in puncte dupa o pauza de cateva curse, obtinand in final locul 7, in timp ce ultimul punct pus in joc i-a revenit lui Heikki Kovalainen.
Coechipierul sau, Lewis Hamilton, a avut ocazia sa faca o cursa mare, insa in momentul in care a ocupat primul loc in primul viraj al cursei a suferit o pana, fiind nevoit sa intre la boxe. In cele din urma, britanicul a terminat in coada plutonului.
Adrian Sutil a fost la cateva minute de cel mai bun rezultat al carierei si primele puncte pentru Force India, insa germanul a fost nevoit sa abandoneze in urma unui incident de pista cu Kimi Raikkonen in momentul incare iesea de la boxe dupa ce ocupase pentru multe tururi locul 2.
FILMUL CURSEI
WEBBER NU A STIUT SA PIARDA
Startul Marelui Premiu al Germaniei a fost unul dintre cele mai palpitante din prima jumatate a sezonului. Webber a ratat partial startul, iar Barrichello s-a infiltrat spre prima pozitie, moment in care australianul a comis un gest nesportiv si a virat brusc spre partea dreapta a pistei, lovindu-l pe pilotul echipei Brawn GP. Cei doi au fost capabili sa continue nestingheriti, Barrichello reusind sa se impuna in fata australianului, insa din spate a sosit pe neasteptate Hamilton, care a beneficiat de un start fulminat datorita sistemului KERS.
HAMILTON, DE LA EXTAZ SI AGONIE IN 3 SECUNDE
Campionul mondial a reusit pentru o fractiune de secunda sa ia fata celor doi piloti, insa a iesit foarte larg in primul viraj si a pierdut conducerea cursei. Peste numai cateva secunde, monopostul britanicului a suferit o pana la unul dintre pneurile spate, motivele incidentului fiind neclare. Astfel, dupa ce a avut ocazia sa fie primul loc, Hamilton a intrat la boxe pentru a schimba pneurile si a iesit pe pista pe ultimul loc, la un tur in spatele liderului Barrichello.
La randul sau, Kovalainen s-a infiltrat pe locul 3 al clasamentului, beneficiind de sistemul KERS, la fel ca si Massa. Brazilianul s-a instalat pe locul 4, in fata lui Button, insa superioritatea monopostului Brawn GP si-a spus cuvantul, iar britanicul a urcat rapid pe locul 4.
In spate, Vettel s-a mentinut pe locul 6, in fata lui Raikkonen, Sutil si Rosberg. In turul 12, comisarii de cursa au decis sa il penalizeze pe Webber cu un drive-through pentru incidentul din startul cursei cu Barrichello, ratand astfel ocazia sa il depaseasca pe brazilian la prima oprire la boxe.
WEBBER, PENALIZARE FARA EFECT
Button a fost primul pilot care a intrat la boxe, efectuand o realimentare rapida care a sugerat o strategie cu trei opriri la boxe. Strategia englezului nu a fost eficienta, mai ales ca a iesit pe circuit in a doua jumatate a plutonului, pierzand foarte mult timp din cazua pilotilor din fata sa. In turul 15, Webber si Barrichello au intrat simultan la boxe, insa australianul doar pentru a-si ispasi penalizarea, efectuand realimentarea cateva tururi mai tarziu.
Duelul de la distanta dintre Barrichello si Webber urma sa fie decisiv pentru stabilirea invingatorului. Barrichello a fost blocat pentru multe tururi in spatele lui Massa, care nu efectuase inca prima oprire la boxe, iar Webber concura cateva pozitii mai jos la 10 secunde in spatele sau. In contextul in care brazilianul adoptase o strategie cu o oprire in plus fata de rivalul sau, Webber pornea totusi ca favorit la victorie.
SUTIL, "IMBRANCIT" DECISIV DE RAIKKONEN
Intre timp, profitand de intrarile celorlalti la boxe si de strategia cu mult cosmbustibil la inceputul cursei, Sutil a ajuns pana pe locul 2 al cursei, fiind fara indoiala la cea mai buna cursa din cariera sa. Germanul a intrat la boxe la jumatatea cursei, insa la iesirea de la standuri si-a intersectat traiectoria cu cea a lui Raikkonen.
Finlandezul a dat semne ca incearca sa evite un contact, insa pneul fata dreapta al monopostului Ferrari a lovit partea frontala a monopostului lui Sutil. Aripa fata a monopostului Force India a fost partial distrusa, iar Sutil a fost nevoit sa intre din nou la boxe, iesind pe circuit pe locul 17. Tanarul pilot german a ratat din nou ocazia sa obtina o performanta majora, iar pilotul care i-a stat in cale a fost tot Raikkonen, acelasi care i-a provocat abandonul in Marele Premiu al statului Monaco cand concura pe locul 4.
WEBBER, MARS TRIUMFAL SPRE VICTORIE
Turul 32 a consemnat a doua oprire la boxe pentru Barrichello, insa mecanicii au intampinat probleme in timpul realimentarii si i-au transmis brazilianul ca nu au putut sa ii schimbe strategia intr-una cu doua opriri. Astfel, Webber a preluat conducerea cursei si se indrepta spre victorie, intrucat atat el cat si Barrichello urmau sa mai efectueze cate o oprire la boxe. De asemenea, Button a urmat aceeasi strategie ca si coechipierul sau, iar Vettel a urcat pe locul al clasamentului, profiland astfel o dubla pentru Red Bull.
In turul 37, Raikkonen a fost nevoit sa abandoneze din cauza unor probleme tehnice la motor, reusind totusi sa aduca monopostul in garajul Ferrari.
De asemenea, strategia abordata i-a permis lui Massa sa ajunga pe locul 3, acelasi lucru fiind valabil si in cazul lui Rosberg, ajuns pe un excelent loc 4. Abia in spatele celor doi se regasesc Barrichello si Button, astfel ca Red Bull avea ocazie sa micsoreze diferenta in clasamentul constructorilor. Cei doi piloti ai echipei Brawn GP au concurat foarte aproape unul de celalalt in ultimele tururi, Button oferind spectacol prin incalzirea pneurilor chiar in timpul cursei, evitand totdata sa isi atace coechipierul. Cei doi piloti au intrat la boxe unul dupa celalalt, iar Button l-a depasit pe Barrichello in urma acestor opriri, instalandu-se pe locul 5.
Ultimele tururi ale cursei au fost animate de Fernando Alonso, care a incercat din rasputeri sa il depaseasca pe Barrichello. Chiar daca cu aceasta ocazie a realizat si cel mai rapid tur al cursei, 1:33.365, spaniolul s-a multumit in cele din urma cu locul 7. Singurele abandonuri ale cursei au fost trecute in dreptul lui Kimi Raikkonen si Sebastien Bourdais, ultimul fiind sub spectrul de a fi concurat in ultimul Mare Premiu, potrivit speculatiilor urmand sa fie inlocuit la Toro Rosso de Jaime Alguersuari.
Clasamentul complet al cursei este disponibil aici.
In urma acestor rezultate, Jenson Button ramane liderul clasamentului general cu 68 puncte, insa Sebastian vettel s-a apropiat la 21 de puncte, acumuland 47 de puncte. Mark Webber este la numai un punct si jumatate de coechipierul sau, in timp ce Rubens Barrichello ocupa locul 4 cu 44 de puncte. Clasamentul complet al pilotilor este disponibil aici.
In clasamentul constructorilor, Brawn GP ramane lider cu 112 puncte, insa Red Bull s-a apropiat la 92.5 puncte. Situatia completa a clasamentului este disponibila aici.
Sincere felicitari pentru Mark, bravo echipei Red Bull si mai ales bravo Felipe. Ti-ai jucat bine cursa si avem un podium :))) Oricum le doresc celor de la McLaren ca toate cursele viitoare sa fie ca acesta, super masina si super piloti! LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL :)))) Mi-ar fi si rusine sa fiu fan McLaren zilele astea :))))