Vremuri interesante în zona premium: Mercedes-Benz vrea să depăşească BMW şi Audi până în 2020
Chiar dacă rivalii de la BMW şi Audi conduc de câţiva ani clasamentele de vânzări, cei de la Mercedes-Benz vizează o creştere rapidă până în 2020, an în care speră să-şi depăşească rivalii cu ajutorul unei urcări susţinute pe piaţa din China.
Lupta dintre BMW, Audi şi Mercedes-Benz este mai ascuţită ca niciodată în acest an, iar diferenţele de vânzări dintre cei trei constructori s-au redus simţitor în raport cu ultimii ani. Şi chiar dacă BMW conduce clasamentul vânzărilor premium la nivel mondial, Audi şi Mercedes-Benz atentează la coroana bavarezilor.
Audi a dat deja semne de contraatac chiar la începutul acestui an, când pentru două luni a depăşit BMW pe vânzări la nivel global. Între timp, Mercedes-Benz recuperează din distanţa destul de mare care despărţea brandul şvab de cele două mărci din faţă şi îşi anunţă planurile măreţe cu privire la depăşirea adversarilor. Ţinta: anul 2020.
În 2013, când Mercedes-Benz vindea 1.46 de milioane de maşini la nivel mondial, marca din Stuttgart se clasa pe locul al treilea, la distanţă apreciabilă de Audi (114.000 de maşini) şi mai ales de BMW (190.000 de maşini). Dacă în 2014 a început deja să recupereze din terenul pierdut (diferenţele au scăzut la 160.000 faţă de BMW şi la 90.000 faţă de Audi), Mercedes continuă să se concentreze pe diferenţe şi în 2015, distanţa faţă de Audi fiind de doar 11.000 de maşini după primele trei luni ale anului. În aceste condiţii, oficialii mărcii germane au anunţat la Salonul Auto de la Beijing, care şi-a deschis porţile în această săptămână, că targetul Mercedes este de a depăşi BMW şi Audi în următorii cinci ani.
Una dintre cheile creşterii Mercedes-Benz va fi piaţa din China, acolo unde oficialii mărcii au investit în ultimele luni 720 de milioane de euro într-o fabrică dedicată producţiei de modele care se vor vinde local. Conform prognozei companiei, noua uzină va ajunge la o cadenţă de 250.000 de maşini pe an la finalul lui 2015, ceea ce ar echivala cu aproape 15% din vânzările totale ale mărcii la nivel mondial. Mercedes-Benz s-a aflat pe locul al treilea la vânzări în China în 2014 (282.000 de maşini), ţară al cărei clasament premium este condus în ordine de Audi (575.000) şi de BMW (455.000).
Mercedes e bine ca vrea. Daca o sa si poata este alta poveste si vom afla in 4-5 ani de-acum incolo. Oricum, din cate am remarcat pana acum la raportarile din ultimii ani, procentual are cea mai mare crestere, dar volumul de masini vandute era mai mic decat al concurentilor directi. De unde si pozitia constanta pe locul trei. Daca merg in ritmul asta, e doar o chestiune de timp sa ajunga primii. Desi poate parea paradoxal, imi place ca nu sunt pe primul loc. Asta inseamna ca nu vezi pe strada atat de multe ca BMW si Audi, desi asta depinde foarte tare si de zona geografica. Singurul lucru care m-ar bucura daca ar iesi vreodata primii ar fi ca asta le-ar aduce venituri substantiale la buget. In rest tot ce imi doresc de la ei este sa-si pastreze spiritul de marca pe care l-au definit atat de bine. Fiecare constructor premium are farmecul lui, dar acel ceva pe care ti-l ofera Mercedes inca nu l-am gasit la altii.