Volvo vrea să devină brand 100% electric până în 2030: “Nu există viitor pentru motoarele cu combustie internă”
Volvo anunță că vrea să devină un brand 100% electric până în 2030 și subliniază că modelele sale cu emisii zero vor putea fi comandate exclusiv online.
“Nu există viitor pentru motoarele cu combustie internă,” spune Henrik Green, chief technology officer la Volvo.
Constructorul suedez este hotărât să renunțe treptat la toate versiunile echipate cu motoare cu ardere internă, inclusiv la hibrizii plug-in. Astfel, până în 2030, Volvo vrea să devină un brand 100% electric.
Totodată, producătorul anunță că în următorii ani va lansa o “familie nouă de mașini electrice”.
În cursul zilei de astăzi, Volvo va prezenta un nou model electric (din Seria 40), al doilea său vehicul cu emisii zero după XC40 Recharge.
Până în 2050, compania își propune ca jumătate din vânzări să fie realizate de mașinile sale electrice.
Via Volvo
-
@MRC, marţi, 02.03.2021 11:35
Cred ca se incearca o optimizare a costurilor si un nou mod in care sa se poata vinde masinile...masinile electrice trec mult mai rar prin service decat fosilele, asta inseamna mai putini bani incasati pe servicii post vanzare! Cel mai probabil, se va pastra o retea de service, dar daca doresti sa faci drive test cu o masina, s-ar putea sa trebuiasca sa faci un city break in cel mai important oras al regiunii in care locuiesti! ...parerea mea!
-
dan_grc, marţi, 02.03.2021 11:54
Cred ca vrea sa spuna ca pana in 2050 spera ca vanzarile vor fi macar 50% din nivelul actual.
-
Fanel_, marţi, 02.03.2021 13:20
Acolo nu e 2050, ci 2025. Pana in 2025 vor ca 50% sa fie electrice, 50% hybride ...urmand ca in 2030 sa fie 100% electric
-
@Fanel_, marţi, 02.03.2021 13:54
merci pt clarificare, acum are logica
-
inexorabil, marţi, 02.03.2021 17:14
Din partea mea, plutire liberă şi ireversibilă pentru Scandinavia (dar şi pentru Benelux) către R.P.Chineză. Bătrâna şi pilduitoarea Europă scitică – veşnic de Dreapta şi cu miros de carburaţie.
-
Marian, marţi, 02.03.2021 18:01
Cred ca in articol nu e corect: pana in 2025 vrea ca 50% din modelele vandute sa fie electrice, apoi pana in 2030 100% electrice. @dan_grc: comenteaza si tu la cocalarii cu BMW-uri care sicaneaza si ameninta cu pistolul in trafic. Parerea ta despre Volvo nu-si are rostul. Posesorii de cotete sau tigai sunt rugati sa cante la alta masa.
-
@inexo, marţi, 02.03.2021 18:02
Cu republica chineza faceai referire la BMW IX3 cumva? Sau in general la toate marcile germane care produc in China dinaintea Volvo?
-
dan_grc, marţi, 02.03.2021 18:46
A produce in China nu-i totuna cu a fi cumparat de chinezi. Parerea mea despre Volvo isi are rostul, atata timp cat behai de fiecare data.
-
alex_cu_a_mic, marţi, 02.03.2021 22:51
La ce preturi au actualele Volvo, zici ca-s toate electrice cu minim 400 km autonomie.
-
inexorabil, marţi, 02.03.2021 23:29
Mafioso, de câte ori voi fi nevoit să repet că marii producători tradiţionali (europeni şi americani) s-au lăsat cuprinşi de tentaţia/frenezia “reducerii costurilor” (recte caria care a măcinat dantura industriei auto) încă din nepieritorul secol XX? Aşadar, este la mintea ţâncilor de ţâţă că exact de atunci a început să fie dispreţuit imperativul calităţii totale…tocmai de către cei care, în perioada postbelică (până prin anii ’90), defilau cu el lipit pe frunte. Apropo, crezi cumva că Dan Grecu nu este şi el conştient de această realitate – să recunoaştem – jenantă? Cu alte cuvinte, ca o concluzie inatacabilă, de marasmul Occidentului este vinovat doar…Occidentul. Din păcate, nu încape îndoială că nu există şi nu poate fi conceput drum de întoarcere…Doar nostalgia ne rămâne – dacă nu se va topi şi ea în peisajul funest al cutiilor de transportat cartofi umani.
Citeste si
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 15 noiembriePrimele imagini cu viitorul GT electric Jaguar: autonomie de circa 700 kmConstructorul britanic de automobile a publicat primele imagini cu viitorul său GT cu zero emisii. Conceptul ar urma să debuteze la începutul lunii decembrie, iar modelul de serie va fi prezentat în 2025. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 8 noiembrieNoul Mercedes-Benz CLA electric stabilește un nou record: peste 3700 km parcurși în 24 de oreNoua generație Mercedes-Benz CLA a stabilit un nou record pentru mașinile electrice. Un prototip al viitorului model de serie a reușit să parcurgă peste 3700 de kilometri în doar o singură zi. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | joi, 31 octombrieSuzuki: primul model electric va fi dezvoltat împreună cu ToyotaPrimul model electric Suzuki va fi dezvoltat împreună cu Toyota, au dezvăluit oficial cele două mărci japoneze. Viitorul model va fi lansat în 2025, iar producția va avea loc în India. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | miercuri, 30 octombrieViitoarele modele electrice Porsche ar putea primi și motorizări termicePorsche nu vrea să renunțe la motoarele termice nici în deceniul următor. Constructorul german a dezvăluit că chiar și modelele concepute pentru a fi exclusiv electrice ar putea primi motorizări termice în viitor. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | luni, 28 octombrieChinezii de la CATL prezintă o baterie pentru mașinile hibride PHEV: autonomie electrică de 400 kmCompania chineză CATL, cel mai mare producător de baterii de mașini electrice din lume, a prezentat o nouă baterie pentru mașinile hibride plug-in. Aceasta are în compoziție litiu și sodiu și promite să ofere o autonomie electrică de 400 de kilometri. Citeste tot
Stai ca nu inteleg: pana in 2030 vrea sa devina brand 100% electric, dar mai jos scrie ca pana in 2050 compania doreste ca jumatate din vanzari sa fie reprezentat de masini electrice. Deci, cum e? Si indiferent cum va fi, chestia asta cu achizitia on-line spune, de fapt, ca producatorilor nu le mai pasa de interactiunea cu clientul; de fapt, nici nu le mai pasa de cum se simt clientii in masina. Test-drive-ul si prima impresie (atunci cand urci in masina) sunt lasate pe locul secund. Dar vor spune, probabil, in declaratiile de presa, ca este vorba de "apropiere fata de client".