Volvo vrea să devină brand 100% electric până în 2030: “Nu există viitor pentru motoarele cu combustie internă”
Volvo anunță că vrea să devină un brand 100% electric până în 2030 și subliniază că modelele sale cu emisii zero vor putea fi comandate exclusiv online.
“Nu există viitor pentru motoarele cu combustie internă,” spune Henrik Green, chief technology officer la Volvo.
Constructorul suedez este hotărât să renunțe treptat la toate versiunile echipate cu motoare cu ardere internă, inclusiv la hibrizii plug-in. Astfel, până în 2030, Volvo vrea să devină un brand 100% electric.
Totodată, producătorul anunță că în următorii ani va lansa o “familie nouă de mașini electrice”.
În cursul zilei de astăzi, Volvo va prezenta un nou model electric (din Seria 40), al doilea său vehicul cu emisii zero după XC40 Recharge.
Până în 2050, compania își propune ca jumătate din vânzări să fie realizate de mașinile sale electrice.
Via Volvo
-
@MRC, marţi, 02.03.2021 11:35
Cred ca se incearca o optimizare a costurilor si un nou mod in care sa se poata vinde masinile...masinile electrice trec mult mai rar prin service decat fosilele, asta inseamna mai putini bani incasati pe servicii post vanzare! Cel mai probabil, se va pastra o retea de service, dar daca doresti sa faci drive test cu o masina, s-ar putea sa trebuiasca sa faci un city break in cel mai important oras al regiunii in care locuiesti! ...parerea mea!
-
dan_grc, marţi, 02.03.2021 11:54
Cred ca vrea sa spuna ca pana in 2050 spera ca vanzarile vor fi macar 50% din nivelul actual.
-
Fanel_, marţi, 02.03.2021 13:20
Acolo nu e 2050, ci 2025. Pana in 2025 vor ca 50% sa fie electrice, 50% hybride ...urmand ca in 2030 sa fie 100% electric
-
@Fanel_, marţi, 02.03.2021 13:54
merci pt clarificare, acum are logica
-
inexorabil, marţi, 02.03.2021 17:14
Din partea mea, plutire liberă şi ireversibilă pentru Scandinavia (dar şi pentru Benelux) către R.P.Chineză. Bătrâna şi pilduitoarea Europă scitică – veşnic de Dreapta şi cu miros de carburaţie.
-
Marian, marţi, 02.03.2021 18:01
Cred ca in articol nu e corect: pana in 2025 vrea ca 50% din modelele vandute sa fie electrice, apoi pana in 2030 100% electrice. @dan_grc: comenteaza si tu la cocalarii cu BMW-uri care sicaneaza si ameninta cu pistolul in trafic. Parerea ta despre Volvo nu-si are rostul. Posesorii de cotete sau tigai sunt rugati sa cante la alta masa.
-
@inexo, marţi, 02.03.2021 18:02
Cu republica chineza faceai referire la BMW IX3 cumva? Sau in general la toate marcile germane care produc in China dinaintea Volvo?
-
dan_grc, marţi, 02.03.2021 18:46
A produce in China nu-i totuna cu a fi cumparat de chinezi. Parerea mea despre Volvo isi are rostul, atata timp cat behai de fiecare data.
-
alex_cu_a_mic, marţi, 02.03.2021 22:51
La ce preturi au actualele Volvo, zici ca-s toate electrice cu minim 400 km autonomie.
-
inexorabil, marţi, 02.03.2021 23:29
Mafioso, de câte ori voi fi nevoit să repet că marii producători tradiţionali (europeni şi americani) s-au lăsat cuprinşi de tentaţia/frenezia “reducerii costurilor” (recte caria care a măcinat dantura industriei auto) încă din nepieritorul secol XX? Aşadar, este la mintea ţâncilor de ţâţă că exact de atunci a început să fie dispreţuit imperativul calităţii totale…tocmai de către cei care, în perioada postbelică (până prin anii ’90), defilau cu el lipit pe frunte. Apropo, crezi cumva că Dan Grecu nu este şi el conştient de această realitate – să recunoaştem – jenantă? Cu alte cuvinte, ca o concluzie inatacabilă, de marasmul Occidentului este vinovat doar…Occidentul. Din păcate, nu încape îndoială că nu există şi nu poate fi conceput drum de întoarcere…Doar nostalgia ne rămâne – dacă nu se va topi şi ea în peisajul funest al cutiilor de transportat cartofi umani.
Citeste si
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 20 septembrieVolvo va lansa 10 modele noi și actualizate până în 2026Potrivit celor mai recente declarații, făcute chiar de șeful companiei, Volvo va prezenta, în următorii doi ani, nu mai puțin de 10 modele noi și actualizate. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | joi, 19 septembrieKia Stinger GT ar putea renaște ca model electricKia ar putea relansa modelul Stinger GT sub forma unui nou model electric în viitorul apropiat. Conform unui oficial al mărcii, viitorul model se află în stadiul de studiu. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | marţi, 17 septembrieLynk & Co Z02, pregătit să ia cu asalt piața europeană. Debutează în octombrieChinezii de la Lynk & Co pregătesc lansarea noului model compact, cu zero emisii, Z02. Acesta va debuta pe piața europeană în luna octombrie. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | luni, 16 septembrieOpel Movano, acum și în versiune alimentată cu hidrogen: peste 500 km autonomieCu ocazia IAA Transportation, șeful Opel a prezentat în premieră noul Movano Hydrogen. Acesta funcționează pe pile de combustie cu hidrogen și oferă o autonomie de peste 500 de kilometri, potrivit datelor oficiale. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | sâmbătă, 14 septembrieChina, prima țară din lume unde electricele ating vânzări de 1 milion de unități lunarChina a devenit prima țară din lume unde vânzările de electrice au depășit 1 milion de exemplare lunar. S-a întâmplat în luna august, atunci când au fost comericializate cu 33% mai multe electrice decât în aceeași lună din 2023. Citeste tot
Stai ca nu inteleg: pana in 2030 vrea sa devina brand 100% electric, dar mai jos scrie ca pana in 2050 compania doreste ca jumatate din vanzari sa fie reprezentat de masini electrice. Deci, cum e? Si indiferent cum va fi, chestia asta cu achizitia on-line spune, de fapt, ca producatorilor nu le mai pasa de interactiunea cu clientul; de fapt, nici nu le mai pasa de cum se simt clientii in masina. Test-drive-ul si prima impresie (atunci cand urci in masina) sunt lasate pe locul secund. Dar vor spune, probabil, in declaratiile de presa, ca este vorba de "apropiere fata de client".