Volvo: viitoarele modele vor avea mai multe componente produse de Geely
Volvo a anunțat că va folosi mai multe piese produse de chinezii de la Geely pentru viitoarele sale modele. În acest mod, marca suedeză vrea să-și mărească marja de profit.
Constructorul suedez, deținut de grupul chinez Geely, a confirmat că va folosi mai multe componente produse de marca asiatică pentru viitoarele sale modele. Mai exact, viitoarele modele Volvo vor primi mai multe componente software și hardware din partea mărcii chineze cu scopul de a mări marja de profit a mărcii scandinave.
Cea mai importantă schimbare în acest sens va fi un sistem software nou, dezvoltat de Geely, care va fi prezent mai ales la modelele cu motor hibrid plug-in. Volvo spune despre această abordare că va contribui la o reducere de până la 1.9 miliarde de dolari a cheltuielilor. Mai mult, marca suedeză și-a propus o marjă de profit de peste 8% de a fi atinsă în anii următori.
În ultimele 10 luni, Volvo a vândut 574.749 de mașini noi la nivel mondial, mai puține cu 8% față de același interval din 2024. Recent, marca suedeză a amânat planurile sale de electrificare și se va concentra mai mult asupra unor modele noi cu motoare hibride plug-in.
via Automotive News Europe (înreg.)
-
Ryce, vineri, 07.11.2025 14:52
Dacă chiar vor să-și crească marja de profit, să facă din nou diesel și estate-uri
-
@alex_mic_pitic, vineri, 07.11.2025 15:20
1,5 au si mercedes si BMW. Avand in vedere ca vorbim de PHEV, nu mai ai nevoie de V8 si W16 :)) Vezi ca Volvo are pe XC90 T8 un amarat de 2.0 + electric care e mai puternic decat 3.0+electric oferit de BMW pe X5 PHEV. Se pare ca ce ofera BYD pe REEV cu 1.5 bate multe germane. Trezirea ca muriti prosti.
-
Mihai, vineri, 07.11.2025 15:37
Cu dedicatie pentru Alex: https://autolatest.ro/stiri/noul-mercedes-cla-are-toate-motorizarile-100-chinezesti-fiind-produse-de-catre-geely-lyncco/ https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_B38_engine BMW echipeaza modele cu 1.5 benzina inca din 2013, dar asta nu deranjeaza pe nimeni :)) VAG are 1.4 benzina pe Passat, dar nu e problema. Marea problema e ca Volvo aduce 1.5 + electric.... Dar sa stii ca si Volvo are 1.5 PHEV demultisor pe XC40 si vinde bine modelul. E in top 10 in UK, desi nu vezi vreun model BMW, Mercedes sau Audi in top 10 cele mai vandute in Anglia: https://www.topgear.com/car-news/list/here-are-uks-best-selling-cars-2025-so-far
-
dan_grc, vineri, 07.11.2025 15:52
Există o diferență între a avea ȘI 1.5, ( pe lângă multe alte capacități cilindrice ) și a avea DOAR 1.5, dar Mihai nu poate face diferența, îi face pe alții analfabeți funcționali, Volvo ca Volvo, dar sa nu spuneți nimic de Geely că omul își pierde și ultimii neuroni .
-
@dan_grc, vineri, 07.11.2025 17:16
Volvo are 2.0 benzina, a renuntat la Diesel:) 1. Sa ai mai putine motorizari in gama inseamna sa le poti face mai bine, mai fiabile si mai profitabile. 2. Clientii Volvo nu sunt interesati de motorizari, ci de siguranta, fiabilitate, confort. Deci nu vad care e problema ta cu cei de la Volvo. BMW la pol opus promoveaza agresivitate, marlanie, drift. Cel mai scazut IQ il au posesorii de BMW. Cele mai multe daune la le are BMW ca marca peste tot in lume. Deci cu ce va ajuta motorizarile alea multe daca voi sunteti prosti si sariti repede la bataie? :)) Cati cai ai tarane pe Seria 5? Stii cati cai are un T8 de la Volvo, fara sa le faca reclama cu drift si liniute?
-
@dan_grc, vineri, 07.11.2025 17:35
Nu va face nimeni analfabeti functionali, doar aratati voi cine sunteti: va filmati cand mergeti cu viteza, sariti la bataie, parcati pe cate 4 locuri sau la handicapati (pentru ca sunteti la cap). Sa te lauzi cu multe motoare si ca faci masini stabile, dar sa ai cea mai mare rata de accidente, asta inseamna sa faci afaceri. Logica de meltean obositi: iau BMW ca e stabila si sunt sofer bun. Rezultatele: 80% din BMW-urile din Romania au cel putin o dauna la activ. Cele mai avariate masini in Anglia sunt BMW. Deci cum sunt cele mai bune, dar cele mai avariate??? Tu si neuronii tai.
-
Vali, vineri, 07.11.2025 17:59
Pentru Danut, posesor de motor potent, care tine loc si de creier: https://www.motorbiscuit.com/bmw-drivers-1-most-stupid-psychopathic-studies/ De la AI citire, sper sa poti traduce in romana: Common perceptions of Volvo drivers include: 1. Courteous and Polite: They are often seen as drivers who use their turn signals properly and are willing to let other cars merge into traffic. 2. Safe and Sensible: The stereotype is closely linked to Volvo's brand identity, which is heavily focused on safety. Drivers are assumed to be practical, responsible, and risk-averse. 3. Family-Oriented or "Settled Down": Especially for those driving the brand's popular wagons and SUVs (like the XC90), the association is often with responsible parents or families. 4. Well-educated and Modest: Drivers are sometimes stereotyped as being well-off but not feeling the need to show off their wealth, preferring understated quality and safety over flashy performance cars like BMWs or Mercedes. Deci Volvo e la pol opus BMW. Se adreseaza altor clienti marcile. Una e pentru luminati si familisti, alta pentru cocalari obositi, aroganti si marlani ordinari care nu respecta regulile, parcheaza ca prostii, conduc ca retarzii. Prefer un motor fiabil, decat unul prost. Ia sa vedem si o dovada ca sunteti prosti, ceva practic: https://www.motortrader.com/motor-trader-news/automotive-news/rac-warranty-reveals-largest-claim-paid-2024-22-01-2025 Deci cel mai mare claim platit de o asigurare in Anglia a fost pentru inlocuirea unui motor de Bemve': "£26,233 claim for a replacement engine and related items on a 2016 BMW was the largest claim paid out by RAC Warranty last year." Alte comentarii despre Volvo?
-
@dan_grc, vineri, 07.11.2025 18:10
Exista si o alta diferenta cand ai multe motoare: https://cautimasina.ro/articole/5-motoare-proaste-de-bmw-din-2022 "5 motoare de la BMW cărora le-ar sta mai bine într-o groapă de gunoi decât sub capotă" Hai ca poti mai mult. Tu banuiesc ca ai pe troaca faimosul Turbo Diesel N47 de 2.0 litri :)) P.S. ca sa nu le mai dai la altii apa la moara despre cat sunteti de prosti, voi astia cu BMW, mai bine comentezi doar la stirile despre BMW, lasa Volvo ca sunt chinezarii pentru altii mai educati.
-
dan_grc, vineri, 07.11.2025 19:49
Deraiat rău, tu vorbești de Bmw mult mai mult decât orice altă marcă, indiferent de știre. Comentariul lui @alex se referea la 1.5 turbo chinezești, de pe mărcile chinezești, nu de pe Volvo, după creierul tău panne, Bmw și Mercedes au doar 1.5 turbo, de vreme ce tot rupi tastatura cu linkuri în acest sens . N47 este ok dacă este întreținut, dacă schimbi uleiul la 30k, așa cum nu înțeleg de ce recomandă producătorul, chiar și la motor nou, atunci apar probleme . Ti-am mai spus, este suficient un nume, nu te mai multiplica .
-
@dan_grc, vineri, 07.11.2025 20:57
N47 este foarte ok, de asta se plang toti si e cel mai prost de la BMW :)) Ia zi cati cai are BMW seria 5 diesel 2.0??? Undeva pe la 182 CP cumva? Pai eu am pe XC90 T8 407 CP. Cand te fac o liniuta? :)) Sa stii ca am mai intalnit smenari ca tine care faceau naveta cu BMW cate 4 mile pe zi si in concediu plecau o data la 5 ani. Mai lasati impressile astea de cunoscatori ca sunteti praf. La Volvo se schimba uleiul tot la 30000 km si rezista. Vezi ca viata bate reclama facuta de BMW: si motoare praf si masini varza.
-
alex_cu_a_mic, vineri, 07.11.2025 21:38
Motoare de la Ciaina si ce sunt in stare in materie de https://piataauto.md/Stiri/2025/10/VIDEO-Un-dealer-a-incercat-sa-demonstreze-ca-un-Lixiang-L9-chinezesc-poate-parcurge-1000000-km-insa-masina-a-cedat-complet-la-307000-km/ https://en.wikipedia.org/wiki/Maextro_S800 Nava amiral de 5.5m 2.7 tone cu 1.5 turbo ca generator ce-i drept dar tot 1.5 ramane.
-
dan_grc, vineri, 07.11.2025 22:35
Cum spuneam, vorbești muuult prea mult de Bmw, eu am de șase ani N47 fără nicio problemă, diferența este că eu schimb uleiul la maxim 10k km, chiar 7-8k, pe când alții la zeci de mii, ce coincidență, aia au probleme, chiar și așa, nu înțeleg ce mare problemă să schimbi preventiv distribuția, din păcate sunt destui cate au trecut de la alte mărci la Bmw și vor cu 500 de euro să schimbe o grămadă de componente și să mai meargă 150k km cu acest cost . În rest, mai spune si tu ceva de Volvo, ca ăsta e subiectul, EX90 tot așa, rupe vânzările ? Cateva mii de exemplare, ca atât au vândut, au rupt reprezentantele cu jde mii de erori, de doi ani tot se luptă cu ele, electric cu puține componente, fiabilitate pe pâine la doar 100k+ euro, Volvo domina topurile de fiabilitate de mulți ani, dar mereu e sub Bmw, nu știu cum se face, fiabil doar in topurile lui Mihai .
-
LOLU, sâmbătă, 08.11.2025 08:18
Deci vulvo va fi chinezarie la propriu, nu doar la figurat. So boring.
-
@dan_grc, sâmbătă, 08.11.2025 21:09
Tu completezi ulei, nu schimbi :)) Ai ramas restant cu niste intrebari pe care le tot ocolesti: Cati cai putere ai pe troaca? Eu am 407 la Volvo, dar nu ma dau smecher, nu fac liniute, dau PRIORITATE la altii, parchez corect si nu fac drift prin giratoriu. Deci? De ce tot sariti la Volvo cand e o marca ok care nu a umblat cu mizerii ca BMW, care investeste in siguranta, nu in reclame la agresivitate. Sunteti cam prosti ca aparari marlania. Eu am schimbat uleiul la Volvo la 25-30000km, cum recomanda Volvo. Am mers multi km fara probleme. Deci iar aperi o marca ce recomanda shimbul de ulei la 30000km dar se strica motorul daca nu faci asa? Ce firma e asta???
-
@hater, duminică, 09.11.2025 11:41
Canta la alte mese, esti foarte obositor .
-
@Mihai, duminică, 09.11.2025 16:44
Bai baiatule, da esti imposibil, cine schimba uleiul repede se numeste ca face completare ? Deci nici asa nu e bine, trebuie sa lase uleiul pana se face marmelada, mai bine completeaza tu tratamentul, ca nu da rezultate .
Citeste si
-
INDUSTRIE | vineri, 28 noiembrieBugatti a construit ultimul exemplar Bolide. Preț de 4 milioane euroBugatti a construit cel de-al 40-lea și ultimul exemplar Bolide. Ultimul exemplar al acestui model a fost livrat către un client care a plătit 4 milioane de euro pentru mașină. Citeste tot -
INDUSTRIE | vineri, 28 noiembrieSkoda: 100.000 de exemplare Elroq au fost construiteSkoda a anunțat oficial atingerea bornei de 100.000 de unități ale modelului electric Elroq construite la uzina de la Mlada Boleslav. Citeste tot -
INDUSTRIE | joi, 27 noiembrieLotus va lansa modele hibride noi în Europa, începând de anul viitorLotus a anunțat că va mări gama sa cu noi modele hibride începând de anul viitor. Printre noile modele se numără o versiune cu motor hibrid PHEV a SUV-ului Eletre. Citeste tot -
INDUSTRIE | joi, 27 noiembrieAbarth ia în considerare să relanseze hot hatch-uri cu motoare pe benzinăMarca italiană Abarth ia în considerare să relanseze modele hot hatch cu motoare pe benzină. Constructorul italian vinde în prezent doar modele electrice. Citeste tot -
INDUSTRIE | joi, 27 noiembrieAudi pregătește o interfață complet nouă pentru modelele din 2026Audi a anunțat o serie de schimbări importante pentru interfața utilizator din modelele bazate pe arhitecturile PPE și PPC. Actualizările vor modifica semnificativ modul în care proprietarii interacționează cu sistemul multimedia și cu volanul pe noile modele A5 și Q5 cu motoare termice, precum și pe A6 și Q6 e-tron. Citeste tot
Haideti odata cu 1.5-ul al de la chinezi. Urla piata dupa el. Stiti voi, 1.5-ul ala de echipeaza orice de la periute de dinti, la SUV-uri, la vapoare si la nave spatiale.