Volvo V40 D4 Drive-E: o versiune diesel de 188 cai putere care consumă doar 3.8 litri/100 km
Volvo extinde gama actualului V40 cu un nou motor diesel de 2.0 litri, creat în laboratoarele proprii. Unitatea va echipa versiunea D4 Drive-E şi va dispune de 188 de cai putere.
Volvo a anunţat că versiunea 2015 a modelului V40 va beneficia de îmbunătăţiri importante la capitolul motorizări. După ce V60 a primit noua generaţie a dieselului D4 Drive-E, dezvoltat în regim propriu de suedezi ca o dovadă a desprinderii de moştenirea Ford, un alt model scandinav primeşte agregatul cu patru cilindri.
În cazul lui V40, noul motor D4 va avea aceeaşi capacitate de 2.0 litri, dar va fi capabil să livreze 188 de cai putere. Propulsorul va beneficia de un sistem de injectoare cu senzori de presiune dezvoltate de Denso, care va permite emisii mai mici şi un control precis al carburantului folosit.
Alături de o transmisie manuală, versiunea D4 a modelului V40 emite doar 99 de g/km şi se laudă cu un consum mediu de numai 3.9 litri/100 de kilometri. Sunt exact cifrele de consum şi emisii ale vechiului Volkswagen Golf 6 Bluemotion, însă puterea este mult superioară acestuia.
Nici performanţele nu vor fi văduvite, acceleraţia de la 0 la 100 de km/h fiind realizată în aproximativ 6.8 secunde. De asemenea, viteza maximă se opreşte la un mulţumitor 225 de km/h.
Alături de noul diesel D4, Volvo V40 va beneficia şi de noul motor pe benzină de 2.0 litri bi-turbo, introdus deja pe XC60 şi pregătit să ofere 242 de cai putere sub indicativul T5.
Planurile Volvo pentru următorii ani vizează o independenţă din punct de vedere al soluţiilor de propulsie. Michael Heiss, şeful departamentului de dezvoltare al motoarelor Volvo anunţă că gama Drive-E pe benzină va include patru agregate, cu puteri cuprinse între 150 şi 300 de cai. De asemenea, gama Drive-E diesel va avea şi ea patru unităţi, gata să garanteze între 130 şi 230 de cai. Toate aceste motoare noi au fost create de Volvo şi vor fi produse în Suedia.
Acelaşi Fleiss recunoaşte că gama unităţilor diesel şi benzină ar putea include şi propulsoare cu trei cilindri, de 1.5 litri, similare celor oferite deja de către rivalii de la BMW.
Vreau sa vad si eu la noi in tara unde trebuie sa merg din 500 in 500metrii pe un drum cu a-1-a si tot sa accelerez si sa franez ce 3,8l scot eu si daca rezista injectoarele alea mai mult ca la un 2.0TDI.