Volvo: un milion de mașini comercializate cu motor hibrid PHEV

Publicat joi, 02.10.2025 16:18 de Tiberiu Safta

Volvo a atins borna de un milion de mașini comercializate echipate cu propulsor hibrid cu încărcare la priză. Aproape un sfert din vânzările mărcii sunt reprezentate de modele dotate cu acest motor.

Constructorul suedez a vândut în luna septembrie exemplarul cu numărul 1 milion al unui model Volvo echipat cu motor hibrid cu încărcare la priză. Volvo a lansat primul său model cu propulsor hibrid PHEV în 2012, atunci când a prezentat o astfel de versiune pentru vechiul V60 diesel.

De atunci, modelele cu acest tip de motor au crescut în popularitate, iar în 2025 au ajuns să reprezinte aproape un sfert din vânzările totale ale mărcii. În prima jumătate a acestui an, modelele Volvo cu motoare hibride PHEV au reprezentat 23% din vânzările producătorului scandinav.

Volvo XC60 în versiunea PHEV a fost cea mai vândută mașină cu acest motor în Europa, în 2024 și a este liderul segmentului de modele premium cu motoare PHEV de 3 ani la rând. Mai mult, vânzările de mașini Volvo cu motoare PHEV au crescut de la 46.000 de unități în 2019 până la peste 177.000 de exemplare în 2024.

În prezent, Volvo are în gamă nu mai puțin de 5 modele cu motoare hibride PHEV.

via Volvo

  • Jian de la Calafat, joi, 02.10.2025 16:42

    Ciocănelul lui Thor surprinde pe zi ce trece. In aproape un deceniu si jumatate au atins intimidanta borna de 1 milion de PHEV-uri?! Uaauu.... P.S. Care este antonimul de la destoinic ?

  • @jenel, joi, 02.10.2025 19:55

    "Volvo XC60 în versiunea PHEV a fost cea mai vândută mașină cu acest motor în Europa, în 2024 și a este liderul segmentului de modele premium cu motoare PHEV de 3 ani la rând". 2 cuvinte: Lider, premium!

  • alex_cu_a_mic, vineri, 03.10.2025 09:39

    Macar un 5 cilindri de-ar fi avut... Asa, cu 4 cilindri si in curand cu Sfantul Graal al motorizarilor, 1.5 turbo de la chiaina, joaca premium la matineu. Da, si BMW are 3 cilindri dar are si 8. Da, si MB are 3 cilindri dar are si 12. Da, si Audi are 3 cilindri dar are si 8. Cat timp le-or mai avea nu se stie, dar deocamdata le au. Inca sunt in liga "aia". Premium inseamna mai mult decat minimul necesar. Volvo la motorizari joaca la minimul necesar, la suficient, la good enough, la does the job. La interioare, jos palaria, nimic de comentat, in schimb la motorizari e mai degraba "hai noroc".

  • Matei_cel_nou, vineri, 03.10.2025 11:04

    Da da, premium e 5 cilindri. Diesel, desigur, cel mai rafinat motor. Nu știe țăranul ce-i șofranul.

  • un cetatean, vineri, 03.10.2025 11:08

    Constructor premium presupune si o anumita gama, interioare de calitate au si Hyundai si Kia, in anumite clase, unde coreenii activeaza si-n clasa de lux, in afara Europei, Volvo n-a avut vreodata modele in aceasta clasa de exemplu, doar cu 4 cilindri " hibrizi " nu poti emite mari pretentii, iar cu marea electrificare ne-am lamurit cum rup ei norii cu 100 % electric .

  • @alex_mic, vineri, 03.10.2025 11:53

    Nu stiam ca motorizarea face diferenta intre premium sau nu. Credeam ca materialele, confortul, optiunile. Decat sa ai 10 motoare stricaciaose si proaste, mai bine 2-3 si bune. Volvo nu a avut niciodata multe motoare, dar a dat lectii cu 2,4 5 cilindri. Masina cu cei mai multi km/mile din lume e un Volvo P1800, desi Audi, BMW, mercedes au motoare mai multe. Cu ce te ajuta ca BMW are PHEV 3.0 + electric si performante sub 2.0 + electric de la Volvo?

  • Matei_cel_nou, vineri, 03.10.2025 13:15

    Și Citroen, Peugeot sau Kia au sau avut multi cilindri, dar nu erau premium pentru ca nu aveau piele și lemn. Acum ca DS are interioare peste Mercedes, nu e premium pentru ca nu are cilindri. Car brand snobbery e foarte real, fără tratament și afectează pe mulți.

  • dan_grc, vineri, 03.10.2025 15:41

    Fără obsedatul Volvo viața e pustiu . Kia încă are model de lux, K9, cu varianta de top cu V8, pentru Coreea și SUA, probabil și unele țări arabe . Citroen și Peugeot au avut modele premium în anii de glorie, Renault la fel, ultimul oficial Vel Satis, după părerea mea ultimul cu adevărat de vârf a fost Safrane în varianta V6, dar era foarte greu de concurat cu germanii în acele vremuri, pentru ca erau și ei pe val și mai mereu plusau cu variante mai performante și mai luxoase . Actualul DS poate avea diamante la interior și V12 bi turbo, nu are o bază suficienta de clienți, de ce ? Pentru ca viața e nedreaptă, dar ne poate explica mult mai bine Matei . Volvo ? Posibil sa fie premium chiar și cu 4 cilindri, unii spun ca primul S80 cu 5 cilindri diesel nu avea cum sa fie, eu cred ca era, alături de primul XC90 .

  • Matei_cel_nou, vineri, 03.10.2025 16:45

    Nu am cum să îți explic ție, mai bine număr ațele din covor, am șanse mai mari să reușesc. Kia Stinger a avut V6 până acum 2-3 ani, Citroen și Peugeot până bine după 2000, Renault până în 2005. Când umbli cu un BMW aruncat de altul și dai lecții de "premium" nu ești doar definiția snobului fără bani dar și stand-up comedy second hand.

  • Andrei, vineri, 03.10.2025 17:20

    DS vinde mai bine decât Rolls Royce, deci RR nu e premium. N-au o bază de clienți, poate ne explica @dan_grc de ce. In mod evident, Toyota și Ford sunt mai premium decât BMW că au o bază de clienți mai mare. De altfel chiar și Suzuki sau BYD sunt mai premium decât BMW.

  • dan_grc, vineri, 03.10.2025 17:39

    Într-un mod absolut inevitabil, fără o anumită ordine, obsedatul Volvo, Matei și Andrei trebuie să pună aceleași plăci zgâriate, îi spune omul ca Kia are și acum V8, el nu, " Stinger a avut V6 " ook, coreenii sunt la ani lumină astăzi de Volvo, nu cred ca și față de mega marcă exclusivista Polestar, asta este altă discuție. Cât despre faptul ca n-ai ce sa-mi explici, încearcă și tine-te de cuvânt, adică nu mai explica nimic .

  • Matei_cel_nou, vineri, 03.10.2025 18:17

    Nu ți-am explicat ție. Știu că ești foarte important dar, surprize-surprize, nu ești singurul care citește site-ul ăsta. Nu îți voi explica nici că Stinger e un produs global în timp ce K900 V8 s-a vândut temporar doar în SUA și Canada, o piață pe care V6 e norma, și V8 e cum e V6 prin Europa. Dacă îmi permiți o remarcă: eu nu te-am băgat în seamă pe thread-ul acesta, și în general nu prea te mai bag în seamă. Dar tu insiști să mă muști de fund, prietenii știu de ce :)

  • @Andrei, vineri, 03.10.2025 20:01

    Unii sunteti greu de cap, iti traduc eu, brandul DS nu are viitor, numele nu are legatura cu ce ceea ce a insemnat DS pt Citroen, iar noul brand nu are istorie de fapt, comparatia cu Rolls e jalnica, dar puteti sa contribuiti voi la schimbarea trendului, senzatia de premium este in ochii privitorului .

  • espertul, vineri, 03.10.2025 20:06

    Mai anglezule. tu te cam bagi in seama la orice stire cu electrice si nu numai si incepi cu trompetele, esti primul care sare de fund in sus, chill man, stie toata lume ca ai dreptate mereu, e doar lumea rea si invidioasa .

  • Andrei, vineri, 03.10.2025 20:13

    Unii își cumpără mașina care le place nu care are istorie sau care trece drept "premium" în ochiul snobului. Pentru cei care nu sunt cramponați în istorie și gura târgului, DS face niște mașini deosebite, frumoase și cu interioare în care stai cu plăcere, durându-te în dos de ce crede snobul. Tu ești liber să-ți cumperi ce premium dorești, de obicei de pe olx, că premium nou e peste nivelul tău de trai.

  • Definitii, vineri, 03.10.2025 20:30

    Vă certați degeaba, nu exista o definiție obiectiva a mașinilor premium, este doar autopromovare pentru a crește preturile. Daca întrebați AI , va spune că Alfa Romeo este marca premium, iar daca intrați într-un showroom Volkswagen o sa vi se spună că sunt masini premium- eu am auzit-o de fiecare dată când am cerut oferta de la ei.