Volvo termină 2014 cu rezultate record: 465.000 de maşini vândute, cu 9% mai multe decât în 2013
Volvo a avut un an 2014 de excepţie. Constructorul suedez s-a bucurat de vânzări în creştere cu 8.9& faţă de 2013, reuşind să se apropie de jumătate de milion de maşini vândute.
Volvo se află la jumătata proiectului său de reînoire a gamei, un proiect amplu care prevede introducerea unor noi modele, crearea unor noi platforme, regândirea filosofiei de design şi construirea de la zero a unei noi game de motoare diesel şi benzină. Totodată, suedezii continuă planul de extindere a tehnologiilor revoluţionare de siguranţă, care le permit să declare că începând cu 2020 nimeni nu va mai fi grav rănit sau va muri în maşinile lor.
Toate aceste eforturi, puse cap la cap, nu puteau rămâne fără rezultat în plan financiar. Vânzările continuă trendul ascendent şi în 2014, Volvo reuşind să comercializeze 465.866 de unităţi. Mai mult decât atât, suedezii anunţă că decembrie a fost a optsprezecea lună consecutivă cu vânzări în creştere, mulţumită în primul rând pieţelor din Europa de Vest şi China.
La o analiză mai atentă, Suedia, Marea Britanie şi Germania au fost pieţele care au contat cel mai mult pentru Volvo pe Bătrânul Continent. Dacă în ţara natală XC60 şi XC70 au fost la mare căutare, vesticii au preferat compacta V40 şi acelaşi crossover XC60.
Pe piaţa din China, Volvo a crescut cu 32.8 procente, totalizând 81.221 de unităţi vândute. Cele mai căutate modele au fost XC60, S60L (varianta cu ampatament mărit a lui S60) şi V40. Lucrurile nu au fost atât de pozitive pe piaţa din Statele Unite, unde s-a înregistrat o scădere cu 7.9% a vânzărilor: dacă în 2013 se vindeau 61.223 de maşini, în 2014 numărul unităţilor Volvo ajungea la 56.371.
La nivel global, cel mai vândut Volvo rămâne crossover-ul XC60, care totalizează 136.993 de exemplare, cu 20.2% mai multe decât în 2013. Practic, asta înseamnă mai bine de o treime din ceea ce a vândut Volvo în 2014. Pe locul al doilea se află V40 şi varianta pentru teren accidentat al acestuia, V40 Cross Country, cu un total de 110.528 de unităţi livrate la nivel global.
Piaţa analizată | Vânzările Volvo în 2013 |
Vânzările Volvo în 2014 |
Evoluţia în procente |
China | 61.146 | 81.221 | +32.8% |
Statele Unite | 61.233 | 56.371 | -7.9% |
Europa de Vest (inclusiv Suedia) |
218.567 | 243.514 | +11.4% |
Alte pieţe | 86.894 | 84.760 | -2.5% |
TOTAL | 427.840 | 465.866 | +8.9% |
Volvo se afla pe drumul cel bun, mai ramane ca noul XC90 sa creasca vanzarile in SUA, unde scaderea a fost destul de mare.