Volvo: “SUV-urile ar putea ajunge la 75% din vânzările noastre globale”

Publicat marţi, 08.12.2020 14:42 de Paul Cosma

Volvo estimează că SUV-urile ar putea atinge o cotă de 75% din vânzările sale globale, după lansarea unui nou astfel de model. În acest moment, proporția SUV-urilor în vânzările constructorului este de circa 70%.

Gama de SUV-uri din portofoliul Volvo cuprinde trei modele: XC40, XC60 și XC90. Dar producătorul sudez are în plan dezvoltarea unui nou SUV.

Geely a dezvoltat o platformă dedicată vehiculelor electrice (Sustainable Experience Architecture, SEA), iar aceasta ar urma să fie folosită și de Volvo pentru un viitor SUV mic. Modelul pregătit de suedezi va fi poziționat sub actualul XC40 și ar putea primi numele XC20.

Șeful Volvo spune că, prin lansarea noului model, SUV-urile ar putea să ajungă la o cotă de 75% din totalul vânzărilor la nivel global.

Hakan Samuelsson observă o “tendință clară” în direcția SUV-urilor premium mici și subliniază că acest segment va continua să aibă mare succes. 

După 11 luni din 2020, SUV-urile reprezintă 71% din vânzările Volvo, în creștere față de nivelul de 63% înregistrat în aceeași perioadă de anul trecut. 

Via Automotive News

  • Tembelus Rex, miercuri, 09.12.2020 17:03

    Nebunia SUV continuă.......noi am vrea să mâncăm usturoi dar să nu ne miroasă gura, adică tradus, băgăm tot felul de restricții de acces, de norme de poluare, filtre peste filtre, DPF, SCR etc. etc.......dar o ardem grandios in SUV în viața de zi cu zi.....păi astea nu sunt mai grele decât echivalentul lor la clasele tradiționale să le zicem? Zici că suntem la spitalele de psihiatrie " 2 încarcă 3 descarcă" - în aceeași mașină, aceleași produse/ obiecte. Sau ca în versurile celor de la Paraziții...zici că dansăm valsul .....(cunoscătorii știu)(pe politicile de mediu).......păi tu ca legiuitor faci lucrurile să fie paradoxale bagi restricții pe de o parte dar îți convine de minune când încasezi, taxe, impozite, TVA etc pe achiziția de SUV. Concluzia - ideea de SUV este cam incompatibilă cu ideea de protecție a mediului.....protejezi mediul când folosești clasa mică și clasa compactă cu motoare MPI (aprofundați ideea de motoare supraalimentate) când o ardem cu mașini înalte și grele.....și vrem totodată confort, dotări, vizibilitate, siguranță, IMAGINE și STATUS e mai complicat. 2 tone - 2,5 tone lasă o altă amprentă asupra mediului decât 1 tonă - 1,2 !!!!!!