
Volvo reinventează centura de siguranță: acționează în funcție de mărimea ocupanților
Volvo a dezvăluit un nou tip de centură de siguranță, care va apărea pentru prima dată la viitorul SUV electric EX60. Noua centură de siguranță va ști mărimea ocupanților și se va adapta în caz de impact după mărimea acestora.
Constructorul suedez este pionierul siguranței în industria auto. Volvo a fost printre primii producători din istorie care au produs mașini cu centuri de siguranță, mai întâi cu prindere în două puncte. Centurile de siguranță în 3 puncte, prezente la toate vehiculele, au fost introduse de marca suedeză în 1959.
Acum, la 66 de ani de la acest moment important în industria auto, Volvo reinventează centura de siguranță pentru viitoarele sale modele. Noul tip de centură de siguranță este multiadaptiv și integrează mai mulți senzori pentru a analiza mărimea ocupanților. Astfel, centura de siguranță va ști forma corpului, înălțimea și chiar greutatea ocupanților pentru a putea acționa corespunzător în cazul unui accident.
Noua centură de siguranță, dezvoltată în colaborare cu ZF Lifetech, va acționa diferit în funcție de natura impactului. Sistemul va aduna date din jurul mașinii într-un timp foarte rapid pentru a determina forța pe care centura o va aplica asupra ocupanților în caz de impact. Noua centură de siguranță va acționa mai puternic în cazul unui ocupant mai ponderal pentru a preveni răni la nivelul capului. Simultan, în cazul unei persoane mai mici, centura va aplica mai puțină tensiune în caz de impact.
Primul model care va primi noua centură de siguranță multiadaptivă va fi SUV-ul electric EX60, un model care urmează să fie lansat anul viitor. Pentru că centura de siguranță va avea senzori, aceasta va fi supusă viitoarelor actualizări over-the-air.
via Volvo
-
Mihai, joi, 05.06.2025 15:07
@mircea: Volvo are un sistem numit WHIplPS: "When the WHIPS system is deployed, the front seat backrests are lowered backward to change the seating position of the driver and front seat passenger" asta ajuta mult la impact din spate. Desigur sistemul nu se vede ca o culoare noua la masina, nu vezi in design, cum nu vezi multe din sistemele Volvo. Altii fac facelift si baga mereu culori noi, jante noi, ca sa atraga. La Volvo altceva conteaza si asta cauta clientii.
-
., joi, 05.06.2025 15:38
Conteaza dar care clienti?
-
Vali, joi, 05.06.2025 15:54
Tot de "prostii" se tin cei de la Volvo! Ar trebui sa le explice romanii ca centura aia cu care se chinuie ei de ani de zile deranjeaza si ca la BMW nu e folositoare. https://youtu.be/2V4w4jt34jc?si=6W3iC-cvWgxpq9x3 Cica astia ies prin parbriz, zboara cu masinile super puternice, la botoxate si siliconate nu sunt bune centurile ca le deformeaza tatisoarele alea lucrare de medici. Alou, Volvo, luati exemplu de la BMW: facelift major la fiecare 2 ani, culori noi, design agresiv, chestii care se vad si atrag! Vedeti ca BMW e pe val cu reclamele astea, nu cu centuri de siguranta si pilot adaptiv standard. Cine are nevoie de centuri si pilot adaptiv? Meseriasii care "e" barbati adevarati nu au ei nevoie de limitari sau ajutor la condus, ca ei "stie" sa conduca de la 11 ani! Le-a dat taticu' pe mana BMW de cand "e" mici si stiu ei cum e cu scoala vietii, la 18 ani platesc pentru carnet si gata! Succes in devenit falimentari curand. Piata cere altceva! Avem nevoie de aspect,nu siguranta, ca aspectul face o masina "adevarata".
-
@., joi, 05.06.2025 17:45
Pai Volvo a dat faliment demultisor, de cand au renuntat complet la diesel. Nu mai cumpara nimeni. "The Volvo XC60 Recharge was the top-selling PHEV model in Germany in 2024. Volvo's electrified models, including the XC60, XC40/EX40, and XC90, also contributed significantly to the overall sales of electrified vehicles in Germany. Specifically, the XC60 was the best-selling model, selling 230,853 units, followed by the XC40/EX40 with 173,890." Ciudat ca vand in Germania. De obicei germanii cumpara doar BMW-uri.
-
dan_grc, joi, 05.06.2025 19:51
Așa, bagă cu 2024, cu 2025 n-ai găsit ? Scădere generală pe primele cinci luni, dar cea mai mare scădere este fix la electrice :) .
-
@hateru, joi, 05.06.2025 20:52
https://piataauto.md/Stiri/2025/06/Problemele-Volvo-se-acutizeaza-acum-si-modelele-electrice-au-scaderi-semnificative-de-vanzari/ Ia cu paine de la "tabloide", care de fapt este un site foarte reusit si respectabil, hai ca trompetele anti EV iti dau vesti bune .
-
@hateru, joi, 05.06.2025 22:02
Volvo ca si multe alte marci au scaderi pentru ca vin puternic chinezii. Vezi ca astia ca Danut partz care induc in eroare lumea cu fiabilitatea BMW Seria 5, la nivelul Dacia in Germanica, te pacalesc si pe tine. Vanzarile de electrice au CRESCUT agresiv in ultimii ani, in timp ce Diesel e pe moarte dupa cum ziceam. Deci nu doar Volvo pierde in fata chinezilor, ci toata Europa. In curand germanii vor fi falimentari, mai ales ca nu s-au adaptat rapid si au umblat cu abureli si cu amanari. Le zice bine Buhnici. Trezirea sau sunteti mancati. Daca nu intelegeti cum sta treaba cu poluarea, cu DIZAL-urile si electricele, ascultati la baiatu': https://youtu.be/SFdmMxKcKZI?si=6GbLOVfLoKUN76eV
-
@dan_grc, joi, 05.06.2025 22:07
Yes, electric vehicle (EV) sales in Europe have increased significantly. In the first quarter of 2025, new battery-electric car sales grew by 23.9%, reaching 412,997 units and capturing 15.2% of the total EU market share. Specifically, BEV sales in Europe have seen a surge, with some months showing record highs. Here's a more detailed look at the EV sales trends in Europe: Strong Q1 Performance: The first quarter of 2025 saw a notable increase in EV sales, with over 4 million EVs sold, marking a 35% increase compared to Q1 2024. Market Share Increase: BEVs have been gaining market share, accounting for 15.2% of the total EU market in Q1 2025, up from 10.9% in January 2024. EU Growth: New electric car registrations in Europe, including the UK, grew by 28% in the first quarter. Impact of Chinese Brands: Chinese car brands have been a significant driver of EV growth in Europe, with BYD even outselling Tesla in April 2025. Tesla Decline: While overall EV sales are strong, Tesla experienced a 30% drop in registrations in March 2025, the most significant decline among the top 30 brands. https://cleantechnica.com/2025/06/02/europe-ev-sales-report-sales-surge-33-yoy/ Iar bei Gaz? Unde sunt scaderile alea la electrice in 2025??? Si unde sunt fiabile BMW-urile Seria 5? https://www.adac.de/news/tuev-report-2025/ Cauta la worst cars, la egal cu Dacia esti, dar cu bani mai multi dati pe o troaca :)) Trezirea! Din cauza voastra gunoierilor, suntem vai de noi. Va prostesc samsarii prin targ cu fiabilitatea super a BMW-URILOR. Numai ca atunci cand ajung la verificarile tehnice periodice, se pare ca pica pe capete.
-
@hateru, joi, 05.06.2025 22:14
Bai andicapatule, scaderea la electrice este la Volvo, cu care ai rupt randurile aici ani de zile, esti analfabet functional spre analfabet propriu-zis .
-
@hateru, vineri, 06.06.2025 09:49
Pai e normal sa scada la Volvo pentru ca si ei au concurenta de la chinezi. Handicapat esti tu pentru ca nu intelegi ca vanzarile de electrice in lume cresc, in timp ce alea diesel scad. Si mai aveti voi un handicap; https://car-recalls.eu/tuv-report-2025/ Vezi cum sta BMW Seria 5 la fiabilitate, alea cu care rupeti voi site-urile ca sunt cele mai bune si merita cumparate. Anul nu s-a terminat, deci aveti raport pe primele 5 luni doar, nu va mai bucurati atata ca Simion ca o sa castige alegerile. Pe an complet 2024: In 2024, Volvo Car Group achieved a record-breaking global sales volume of 763,389 cars. This includes 175,194 fully electric vehicles, representing 23% of the total. Electrified models, including fully electric and plug-in hybrid cars, accounted for 46% of Volvo's global sales in 2024. Cand intelegi cum sta treaba, mai vii si scrii.
-
Matei_cel_nou, vineri, 06.06.2025 15:50
De ce nu te cari pe tabloidul tău respectabil in loc să murdărești locul aici? A, acolo nu te lasă să te caci în drum, ca aici. Am înțeles...
-
Matei_cel_nou, vineri, 06.06.2025 16:02
Câteva titluri de azi din respectabilul tabloid: Un italian n-a observat o camera cu radar Un taximetrist spaniol a arătat Un proprietar de Alfa Romeo Tonale se plânge Un YouTuber cu cunoștință de fizica (lol) Moldoveanul care a condus o Toyota Camry O prioritară din Suedia a unui SUV Un sofer din SUA a parcurs Un german care a reparat un BMW Un scriitor suedez și-a cumpărat Un mecanic finlandez a descoperit Un BMW seria 5 din Finlanda Un olandez care a parcurs Un inginer a explicat O echipa de ingineri din sua Un YouTuber norvegian arata Un american a descoperit ca Un brazilian a cumpărat un VW Un YouTuber a explorat O echipa de ingineri din sua (alții decât cei de mai sus) O echipa de ingineri din Germania :))) Și-am parcurs doar doua pagini din prestigiosul tabloid :)))
Citeste si
-
SIGURANTA | joi, 29 maiFord recheamă zeci de mii de mașini în Europa, din cauza unui risc de incendiuFord a inițiat o campanie de rechemare amplă pentru cel puțin câteva zeci de mii de mașini vândute în Europa. Conform Sistemului de Alertă Rapidă al Uniunii Europene, mai multe modele ale mărcii, printre care și cele produse la Craiova, au probleme cu conductele de carburant, care pot provoca un incendiu. Citeste tot
-
SIGURANTA | joi, 22 maiNoi rezultate la testele de impact Euro NCAP: 3 stele pentru Dacia BigsterBelgienii de la Euro NCAP au publicat rezultatele celei mai recente sesiuni de teste de impact, la care a participat inclusiv Dacia Bigster. SUV-ul produs la Mioveni a primit un punctaj de 3 stele. Citeste tot
-
SIGURANTA | luni, 14 aprilieSTUDIU: Mașinile electrice, mai fiabile decât termiceleOrganizația germană ADAC a elaborat un studiu și a concluzionat că mașinile cu zero emisii sunt mai fiabile decât mașinile echipate cu motoare termice. Citeste tot
-
SIGURANTA | joi, 10 aprilieNoi teste Euro NCAP: 5 stele pentru Cupra Terramar și Polestar 3În cea mai nouă sesiune de teste Euro NCAP, Cupra Terramar și Polestar 3 au primit punctajul maxim de 5 stele. Modelul suedez a stabilit un nou standard pentru protecția oferită pasagerilor copii. Citeste tot
-
SIGURANTA | vineri, 21 martieTesla: toate exemplarele Cybertruck rechemate în service. Se desprind elemente de caroserieTesla anunță o rechemare în service care afectează toate exemplarele Cybertruck comercializate până acum. Din cauza unui adeziv problematic, un element de caroserie, de la nivelul plafonului, se poate desprinde în timpul condusului. Citeste tot
trebuie sa inventeze scaunul retractabil. sa cobori din portbagaj dupa accident. iar masinile sa se deformeze in asa fel incat sa se impinga spre exterior una pe alta, sa nu poti infige frontal 2 masini.