Volvo promite că vor trece 20 de luni între creionarea unei maşini şi debutul ei pe piaţă
Folosirea unor platforme comune pentru modelele sale va ajuta Volvo să scurteze considerabil durata de elaborare a unui model nou. Şi ciclul de viaţă va fi redus cu această ocazie.
Pentru a se desprinde complet de moştenirea americană, Volvo a lucrat mult la dezvoltarea unor platforme modulare noi, botezate SPA, adică abrevierea de la Scalable Product Architecture, şi CMA, adică Compact Modular Platform. Prima se află la baza lui XC90, iar a doua va fi folosită pentru viitorul V40.
Volvo va marca în 2014 despărţirea definitivă de Ford prin inaugurarea unei platforme moderne
Asemenea fundaţii comune pentru modelele grupului suedez vor reduce costurile şi, foarte important având în vedere ritmul în care se mişcă industria auto, vor scurta timpul de lansare al unui model. Potrivit Volvo, odată cu noua generaţie V40, toate produsele companiei vor avea un ciclu de dezvoltare mult mai scurt.
O susţine şi Peter Mertens, şeful departamentului de cercetare şi dezvoltare Volvo. Oficialul declară că între momentul în care un model a primit undă verde şi debutul său pe piaţă se vor scurge doar 20 de luni. Va fi o reducere considerabilă a timpului dedicat naşterii unei noi maşini. Ca exemplu, actualul V40 a avut nevoie de 42 de luni pentru a ajunge în showroom. Decizia luată de Volvo ar putea scurta considerabil şi durata de viaţă a unui model.
În prezent, companii de renume cum sunt Toyota şi Mazda au reuşit să îşi reducă simţitor timpul de elaborare al unui nou model, ajungând şi la 22 de luni, graţie folosirii unei platforme comune.