Volvo lansează noi variante ale modelul V40

Publicat joi, 14.03.2013 16:55 de Dragoș Băltățeanu

Volvo a anunţat un upgrade pentru gama de motorizări şi transmisii oferite pentru modelul V40 în viitorul apropiat. Emisiile de CO2 vor fi reduse, iar V40 Cross Country primeşte tracţiunea 4x4 şi pentru versiunea T4.

Gama de versiuni ale modelului Volvo V40 va trece printr-un upgrade oferit de către constructorul suedez. Începând cu luna mai a anului în curs, Volvo va oferi o a doua variantă cu tracţiune integrală a modelului V40 Cross Country. Până acum, V40 Cross Country putea fi comandat cu sistemul AWD doar dacă era dotat cu motorizarea de top T5 de 255 CP. Din mai, clienţii pot opta pentru V40 Cross Country AWD şi cu motorul T4 de 180 CP. Trecând la motoarele diesel, versiunea V40 D2 va putea fi configurată şi cu cutie de viteze automată. Volvo spune că acest model va consuma doar 3.9 litri/100 km, iar emisiile poluante vor fi de 102 g CO2/km. Volvo V40 D2 cu cutie manuală va emite doar 88 g/km CO2. 

Trecând la motorizările pe benzină, V40 va primi din luna mai o nouă variantă a motorului cu patru cilindri de 1.6 litri cu injecţie directă de carburant ce dezvoltă 120 CP şi 240 Nm. Acest propulsor consumă în medie 5.4 litri/100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 124 g/km. 

Volvo va adăuga şi sistemul de infotainment Sensus Connected Touch ca opţiune pentru modelul V40. Noul sistem foloseşte un display de şapte inch şi oferă conexiune la internet prin intermediul unei conexiuni 3G/4G sau prin telefonul celui de la volan. Sistemul permite browsing, streaming de muzică, internet radio şi navigaţie online (Google). Mai mult, poate oferi informaţii despre starea vremii, diverse aplicaţii, App Store şi poate localiza parcări sau service-uri Volvo în apropiere. Pentru amatorii de muzică, sistemul Volvo înglobează şi Spotify, un serviciu ce permite căutarea de muzică prin comenzi vocale.   

  • BaditzaEx, joi, 14.03.2013 17:05

    nu m-ar deranja sa vad un nou S40 bazat pe acest V40, actualul S40 fiind depasit in materie de design iar astfel ar reduce si costurile , preluand tiparul celor de Audi prin A3 iar astfel ar crea si ei un concurent mai puternic pentru noul A3 sedan si Benz CLA, poate si o versiune S40 Polestar ar fi binevenita pt a incerca sa concureze cu BMW M1 coupe si Audi A3 sedan care sigur va veni pe caroseria asta si cu un S sau RS diversitatea si concurenta este f buna pt noi, clientii

  • dan_grc, joi, 14.03.2013 17:05

    Asta este singurul model din gama Volvo care poate face cu succes concurentei, si variantele sale de caroserie, de fapt in prezent cam pe acest model se bazeaza in mare parte si pe XC60, sunt pe drumul cel bun la aceasta clasa, la celelalte mai dureaza.

  • Suedezu, joi, 14.03.2013 18:39

    @Daniele draga.....hai sa o iau pe limba voastra melteano-carpatica. Sa mori tu ca ''la celelate mai dureaza'' .Volvo produce cele mai sigure masini din lume cu motoare aspirate si foarte fiabile.Nu mai zic de camioane ,cand Volvo punea prima data sisteme de siguranta pe camioane Merjegdes si biemvw visau ,iar peste 5 ani au fost copiate de Merjegdes si puse pe camioanele lor ca sa le faca ma ''cool'..esti chiar nerational ,chiar nerational .....of of.

  • arogantul, joi, 14.03.2013 18:59

    @baditzaex S40 nu se mai produce de ceva vreme, deci comentul tau nu face sens. Eu detin un S40 si designul exterior al generatiei a doua se apropie oarecum de noul facelift aplicat majoritatii modelelor anul asta. era invechit fata de designul S60-ului aparaut in 2010, dar acum volvo isi regandeste desgnul si revine la versiuni mai batranesti. @danutz Asa, deci S60 sau XC60 ce sunt? oare nu au avut si ele mare succes? chiar si batranul XC 90 a spalat pe jos cu concurenta, cand era proaspat iesit, acum nu mai face fata ca e invechit dar la vremea lui de glorie a fost un MARE succes. Mai incearca, poate data viitoare o sa si faca un pic de sens ce spui.

  • arogantul, joi, 14.03.2013 19:03

    Cat despre subiectul anuntului, eu personal sunt foarte incantat ca or sa bage cutie auto si pe motorul D2 , sper sa fie powershift. Si este foarte indrazneata si ideea unui 4x4 cu motor T4. bravo volvo

  • Lache, joi, 14.03.2013 19:56

    Dar cutiile de viteze?Sunt tot atat de fiabile?Chiar nu poti sa pricepi?Volvo nu a fost si nici nu va fi numero uno in lumea auto.Au ceva care nu prea prinde la pubic.Fiind singura marca, al carei produs finit nu se rastoarna,e foarte greu de inteles de ce nu-i numero uno.E greu de inteles si de ce au ajuns la mana chinezilor.E greu?Nu e greu! Iar tu,fara sa-ti dai seama,esti expert in "melteano-carpatica"

  • dan_grc, vineri, 15.03.2013 00:46

    @arogantul Am specificat si de XC60, care alaturi de V40 sunt principalele modele care duc greul, S60 a avut un succes moderat, nu este un mare succes, daca te uiti la niste cifre care inseamna succes la clasa medie premium vei vedea ca nu este un mare succes, iar in afara de XC90 care este batran mai este si S80 care este aproape la fel de batran, deci cum spuneam , la celelalte clase mai dureaza pana vor fi la un nivel ridicat din nou, de data asta e mai bine sau sa mai incerc? La care clase crezi ca ma refeream, ca nu sunt asa multe la Volvo, exact la XC90 si S80, deci nu are rost sa mai incerc, mai bine incearca tu sa intelegi sau sa nu te mai prefaci ca nu intelegi.

  • BaditzaEx, vineri, 15.03.2013 03:03

    @arogantul - ideea era ca Volvo ar putea scoate un S40 avand acest limbaj de design ( n-aveam de unde sa stiu ca deocamdata Volvo nu mai comercializeaza S40 - cu toate ca pe siteul AM inca mai apare , dar nu asta era ideea ) una peste alta urmareste subiectul... p.s. un cap cu cat este mai gol cu atat incearca sa para mai mare ;-) toate cele bune !

  • BaditzaEx, vineri, 15.03.2013 03:04

    aroganta = slab substituit al inteligentei

  • chandlerbing, vineri, 15.03.2013 08:38

    @ BaditzaEx Cred ca vroiai sa spui "SUBSTITUT", care inseamna inlocuitor... Daca tot ne dam mari, macar s-o facem "bazati"...

  • VFL, vineri, 15.03.2013 11:03

    Intr-adevar cu acest model Volvo incepe sa faca masini care sa concureze cu alte marci germane. De ce ? PENTRU GADGETURI ! Adica abureli de infotainment, cautare pe net in timp ce conduci probabil asa cum fac multi retarzi momentan pe telefoane si ii vezi serpuind pe strazi, navigatie cu google ... cum e vremea :)) Asta il va face pe Volvo sa supravietuiasca ! In sfarsit se dau si ei dupa lumea care nu mai vrea masini, ci "chestii mergatoare" cu multe lucruri care iti distrag atentia, in loc sa te mai mai constient ca esti in trafic ! Daca vrei net, starea vremii si altele, exista smartphone-uri. Pentru asta sunt create. Daca vrei masina care sa faca si cafea si sa dea si cu aspiratorul prin casa, deja devenim penibili ca germanii. Insa meltenii asta cer si asta vor avea ! Dar tot ei vor sari cu gura ca Volvo costa o avere, pentru ca ei ar vrea toate astea gratuite :)

  • dan_grc, vineri, 15.03.2013 14:17

    @VFL Ar trebui sa-ti amintesc ca nu doar nemtii reprezinta concurenta pentru Volvo, mai exista si Lexus si Infiniti, care oricum sunt inaintea Volvo in SUA, acolo unde sunt mai putin melteni, in afara de acel plus de siguranta Volvo nu este peste Lexus de exemplu, daca da sa-mi spui la care capitole, si nu cred ca ma poate acuza cineva ca-s fi partizan Lexus, dar unele lucruri sunt evidente si trebuiesc recunoscute, deci daca poti sa iesi din zona "doar nemti si melteni" ar trebui sa vezi aceste lucruri, daca nu poti sa justifici faptul ca V40 este apreciat pentru c-a intrat in zona nemtilor in privinta "cerintelor meltenilor" care vor doar gadget-uri, evident o constatare aberanta, parca cei care cumpara Vovo sunt mai rafinati si mai cunoscatori, dar de fapt sunt doritori de germane dar aleg Volvo pentru ca i-a impresionat gadget-urile, o foarte realista concluzie, ce sa zic. Volvo poate supravietui si sa devina mai puternic daca tine ritmul la toate capitolele, iar un potential client va alege Volvo Nu pentru chestii electronice inutile cu care sa fie aburiti, vor alege Volvo pentru ca stie ce inseamna Volvo cu adevarat, bineinteles la modelele care nu sunt prea vechi si depasite, V40 si XC 60 sunt in "forma", celelalte nu, de aia se vind acestea foarte bine.

  • arogantul, vineri, 15.03.2013 14:50

    @ dan-grc S80 nu a fost niciodata un mare succes, pe cand XC 90 a fost, deci e tras de par sa le pui in aceeasi categorie chiar daca acum sunt ambele modele invechite. pe scurt putem rezuma ca eu care sunt fan inrait volvo vad succesele lor mai mari decat sunt si incerc sa diminuez importanta insucceselor iar tu care esti fanul altor marci premium incerci sa expui insuccesele volvo in culori si mai sumbre decat sunt ele in realitate si sa diminuezi imporatnta succeselor. ceea ce la urma urmei e normal. e ca si mancatoria intre fanii apple vs samsung sau intel vs amd.

  • arogantul, vineri, 15.03.2013 15:03

    @Baditzaex Daca tot suntem pe un site dedicat masinilor,si daca tot nu stiai ca S40 nu se mai fabrica nu crezi ca era mai bine sa taci decat sa devina evidenta lipsa ta de cunostinte? Si sa ma ierti dar primul meu comentariu a fost unul neagresiv fata de tine, Dan-grc poate sa se planga ca am fost prea agresiv si da, arogant, in primul meu comentariu dar tu ce scuza ai copilule? Si pt ca cineva a indraznit sa nu fie de acord cu tine si sa si aduca niste argumente (poate nu cele mai bune ) tu ai gasit de cuviinta sa te legi de pseudonimul meu, Bine ca macar suntem intr-un spatiu virtual si nu putem sa ne legam decat de pseudonime ca altfel daca am fi fata in fata poate ca ai folosi si alte atacuri personale bazate poate pe culoarea pielii apartenenta religioasa sau de cat de mari am eu ...ouale. daca esti nervos si stresat mai bine freaca-te de covor decat sa vii cu argumente care nu privesc subiectul discutiei..

  • dan_grc, vineri, 15.03.2013 15:32

    @arogantul Practic imi dai dreptate, eu n-am spus ca XC90 n-a fost de succes( cativa ani s-a vandut bine) , am spus ca-n prezent nu mai este, evident pentru ca e foarte vechi, S80 n-a vandut niciodata foarte bine, dar oricum mai bine decat in prezent, deci ne intoarcem la V40 si Xc60 care duc greul, iar S60 mai moderat, deci ce mai ramane? Mai ramane sa revina si XC90 la varf, adica o noua generatie, despre S80 din pacate nu se aude nimic pe viitor, deci pana la urma cat de eronata a fost analiza mea?:)

  • arogantul, vineri, 15.03.2013 16:35

    Uiti de v60 si V70 care se vand binisor. Din analiza ta initiala se putea intelege ca abia cu aparitia lui xc60 a inceput si volvo sa miste. Ca pana atunci nu avusese modele competitive. Nu ai fost explicit. Iar eu am venit cu exemplul xc 90. Si ca tot vorbim de modele nu tocmai noi ,si S40 V50 si C30 s-au vandut foarte bine. Singurele cenusarese din ultimii 10-15 ani au fost C70 S80 si xc70.

  • BaditzaEx, vineri, 15.03.2013 16:39

    @chandlerbing, multumesc... era dimineata, sper ca e scuzabil @ arogantul, bai baiatule ( ma simt nevoit sa-ti raspund pe acelasi ton ), in primul meu comentariu am zis ca mi-ar PLACEA ( la viitor , intelege substratul ) un S40 cu aceasta filozofie de design, n-am spus , astfel consider ca nu este asa relevant daca se mai fabrica '' vechiul '' S40, acum , ca tu ai rpd ai sarit ca o curca muscata de fund raspunzandu-mi ca, comentariul meu n-are sens, este deplasat, nu sunt unul dintre redactorii acestui site, astfel incat sa fiu la curent cu ultimele informatii legate de disponibilitatea anumitor modele, ce nu pricepi?, ai nevoie de o schita?! iar abjectiile astea pe care le arunci aici, prin , este un atac patetic... a nu fi la curent cu ultimele informatii nu inseamna a nu cunoaste p.s. baietelul , te rog nu mai folosi termeni carora nu le cunosti sau intelegi pe deplin sensul + una e sa fi arogant si alta e sa conversezi ca un golanas de coltul blocului caruia in afara de tupeu, ii lipsesc muuulte ....

  • BaditzaEx, vineri, 15.03.2013 16:49

    observ ca Volvo incearca a-si diversifica gama de modele, banuiesc cu scopul a acoperi o p-ta cat mai larga de clienti, astfel nu inteleg de ce nu incearca sa fructifice / sa dezvolte colaborarea cu Polestar, astfel sa ofere o alternativa la mai celebrele & comercialele modele AMG, M sau RS de la rivalii germani

  • arogantul, vineri, 15.03.2013 17:24

    """""""nu m-ar deranja sa vad un nou S40 bazat pe acest V40, actualul S40 fiind depasit in materie de design iar astfel ar reduce si costurile"""" Asta ai spus "prietene". Acum nu incerca sa o dai la intoarsa. Sa nu cunosti nu este o crima dar sa vorbesti doar de dragu de a face pe desteptul, frizeaza prostia. Volvo a spus la lansarea lui V40 ca modelul este destinat sa inlocuiasca pe S40. Deci despre ce vb aici "prietene"?

  • Suedezu, vineri, 15.03.2013 19:23

    @dan_grc Beiiiii.....ma aduci in schizofrenie tu pe mine. S80 este cel mai bine vandut model de segment E din Suedia si Belarus .............Dar tu nu, polemici peste polemici si polemioare .....of of, greu cu fanii Merjegdes si bemve maiculitza .

  • BaditzaEx, vineri, 15.03.2013 20:08

    @arogantul, esti prost si fudul, baiete !

  • dan_grc, vineri, 15.03.2013 21:03

    Suedezul si schizofrenia, cam par sinonime, chiar nu cred ca te-am adus eu in aceasta stare mai mult decat erai. Sa conduci cu grija, sa nu te rastorni.

  • dan_grc, vineri, 15.03.2013 21:42

    Ce fel de soparla, sa stii ca unele reptile imi plac. Legat de ce spui tu acolo... mai devreme nu vorbeai de camioane Volvo? Pai alea au mai multa legatura cu subiectul decat grila de la Bmw care este copiata dupa C70 si chiar nu pot sa-ti spun "dobitocul pamantului", nu-mi permit asta, pentru ca nu cred ca esti cel mai mare dintre toti, sunt si mai mari decat tine.

  • Suedezu, vineri, 15.03.2013 21:54

    Pai camioane ,mersi ca mi-ai amintit . Cate camioane face BMW si cate face Volvo? Ia zi domnule Dan cel mic si voinic . Ai dreptate nu iti permiti sa imi spui asa ,fiindca constientizezi ca sunt mai mare in varsta decat tine . Dar hai sa iti zic despre frameul antiderapant pe care l-a pus volvo pe un camion de al sau ,modelul FL daca il cunosti? Avea un sistem oblic antiderapant ,in plus virau patru roti pt o stabilitate mai buna in curbe si un reflex mai bun al soferului .Unde era Bemve pe atunci ? Zici de xc 90 ca nu mai are rost .Pai Volvo isi permite sa il mai tina pe piata datoritor vanzarilor mari la camioane si excavatoare . 2011-2012 ,total ....456 de mii de unitati de comerciale volvo au fost vandute in lume . Daca mai pune si automobilele se strange mai mult decat a vandut BMW cu tot cu motociclete . Plus de asta un camion Merjedes este copiat cap coada de pe un Volvo in principal sistemele caci daca mai pun si farurile care seamana aceleasi iese un chit corcit. Si sa nu imi spui ca nu stii de BMW seria 6 anterior care a copiat designul lui c70 .....mai mai ,mare este gradina Domnului ,care putini o cuteza. Si DA esti o soparla ,mai bine zis o mangusta care se strecoara prin hainele oamenilor si il zgarie pe spate cand nu-i convine ceva ,mai rau unele manguste mai si urineaza pe bunurile omului.

  • dan_grc, vineri, 15.03.2013 22:37

    De departe sunteti cei mai tari, ma inclin in fata voastra, fara voi ar fi plictisitor, aveti o bere de la mine sau ce vreti voi:)

  • Suedezu, vineri, 15.03.2013 22:46

    Mai @mafiozo draga .De copiat ,au copiat de la foarte multi constructori acestia doi ,adica de la cei mai buni .Prima data de la Volvo apoi de la Japonezi ,si uite asa au devenit atat de apreciati acesti buldogi arabi care se lauda cu creatiile altilor cu alte denumiri. Capota activa la Legend ? Si care-i faza ? Nu se compara amice cu airbagul pt.pieton cum are Volvo ,iar cu NIGHT Vision nu ii intereseaza pe cei de la Volvo de asa ceva fiindca ei creaza masina care merge singura ce iti mai trebuie night viison ? Sa vezi animalele de pe marginea drumului ? Nici asta nu mai foloseste ,fiindca vor inventa si un radar de detectare a animalelor si de oprire automata pt a evita o posibila coliziune .

  • LauCalin, vineri, 15.03.2013 23:53

    Wow! In primul rand lasati Volvo Trucks in treaba lui. E alta mancare de peste si nu are vreo legatura cu automobilele. La camioane Volvo se poate pune oricand cu concurenta, fie ca e Scania, Man sau Mercedes (eu consider ca astia sunt principalii rivali - "camionagii" stiu de ce). Apoi, sincer sa va spun apreciez foarte mult ca Volvo nu mai este sub umbrela Ford. Daca ne uitam unde era Volvo acum 10 ani, cand doar XC90 era proaspat si se vindea bine (probabil alaturi de XC70) si aveau un motor diesel, singurul facut de Volvo in totalitate (ma refer la D5-ul de 163 CP), nu am cum sa fiu trist. Au mai incercat ceva cu S60 R, insa diferentele fata de M3 si RS4 au fost destul de mari. Ford a spus "stop!", Volvo a inceput sa planga. Dar nu-i nimic, Polestar care a aparut sub umbrela Gelly ii face pe multi sa tremure, chit ca este (inca) un concept. Buuun, ce s-a intamplat cu Volvo de cand a fost cumparata de Gelly? Pai avem in primul rand o promovare muuult mai buna (asta evident inseamna bani in plus), avem un V40 care mereu lasa o impresie deosebita prin tehnica, eleganta si evident sigranta si care a ajuns printre finalistii Car of the Year, avem sisteme de siguranta tot ai performante (un Pedestrian Protection pe care tot mai ulti in folosesc, insa unul din primii care l-au oferit a fost Volvo) si avem promisiunea ca pana in 2020 intr-un Volvo nu se va muri. Ei bine TOATE lucrurile astea inseamna BANI INVESTITI. Bani pe care i-a dat Gelly. Dar diferenta este ca Gelly, acest stapan "mediocru din lumea a treia a masinilor" a inteles marca asta muuult mai bine decat a facut-o Ford. La un nivel mult mai mare decat Ford a facut-o GM cu SAAB. Chiar m-as bucura daca un constructor chinez cu foarte multi bani ar cumpara SAAB si sa-i lase pe cei de la SAAB sa-si faca de cap cu masinile lor, asa cum o faceau o data. Deci felicitari Volvo, felicitari Gelly, felicitari managerilor celor doua companii si inginerilor Volvo! Ford, nu ai invatat nimic cand ai pierdut Land Rover si Jaguar!

  • LauCalin, vineri, 15.03.2013 23:56

    Ah, si inca ceva. Nu uitati ca Volvo are de recuperat un teren pentru izolarea de care a avut parte in perioada Ford, cand i s-a impus strict ce sa faca si cum sa faca. Are de recuperat in primul imaginea pe care a pierdut-o acum multi ani. Pentru ca de foarte multe ori imaginea este un factor care vinde al naibii de bine.

  • LauCalin, sâmbătă, 16.03.2013 00:11

    Nu, Suedezule, nu-mi place sa sar la gat... oricine ar fi, fan BMW, Mercedes sau Lexus. Fiecare intelege ce vrea. Suntem pe un site auto destul de apreciat la noi si se presupune (teoretic cel putin) ca masinile nu sunt un hobby de duminica. Deci cine vrea sa inteleaga ce am scris, bine. Cine nu, nu-mi bat capul. N-are rost. :)

  • dan_grc, sâmbătă, 16.03.2013 00:20

    Ford a avut in componenta marci selecte, pe langa Volvo si Jaguar, Land Rover, care alaturi de Lincoln formau un concern cu-n potential frumos, PAG ( Premiere Automotive Group), dar cu care chiar n-au stiut ce sa faca pentru a deveni puternici, daca la Volvo au mai fost modele reusite cu plaforme reusite, ca fostul S60 si fostul S80, la Jaguar si-au cam batut joc, au scos X-type sa concureze cu germanii in primul rand, avand planuri foarte ambitioase la inceputul anilor 2000, dar cu platforma de Mondeo, ok modificata, cu motoare V6 luate direct de pe Mondeo si asa mai departe, maxim 2 ani au avut vanzari bunicele, dar si alea destul de departe de ce si-au propus, deci o idee foarte proasta oricum, Jaguar merita mai mult, nu platforma de Mondeo, asta s-a intamplat si cu Saab intr-un mod si mai accentuat din partea GM, i-au zapacit cu platforme de Vectra, motare diesel de la italieni si o calitate perceptibila care nu era ceea ce trebuia la anumite modele dupa 2000 in special, evident la preturi mari toate astea. Stii care este problema Caline? Sa incerci sa ajungi unde trebuie, daca tot esti preluat de alta marca, ca de independenta n-a putut sa fie vorba prea mult timp , nici la Saab, nici la Volvo si nici la britanici, de fapt ei au pierdut tot, daca ma refer doar la orgoliul lor de britanici, ca propriu-zis majoritatea marcilor ramase o duc de la foarte bine in sus, dar asa se intampla cand esti mai mic, ori dai faliment ori esti preluat, apoi depinde de catre cine si daca stie ce sa faca cu acea marca.

  • dan_grc, sâmbătă, 16.03.2013 01:02

    Pai asta e problema suedezule, ca "Ford detinea Volvo in 1999", dar de ce a ajuns sa-l detina? Daca imi explici de ce anume, o sa-ti dau un vot pozitiv: ). Spre comparatie, nesuferititi aia de la Bmw in 1999 de abia achizitionasera Rolls si mai construiau si o noua fabrica, pentru ca vechea fabrica o preluase VAG odata cu Bentley, exista o singura fabrica comuna, stiu ca nu te intereseaza dar e bine sa-ti mai imbogatesti cultura auto, cand altii faceau astfel de achizitii si investitii Volvo era preluat de un concern care nu prea a stiut sa puna aceasta marca in valoare mai bine, dar nu mai bine se puneau ei singuri in valoare sa nu mai depinda de altii? Ca fan Volvo cu vaste cunostinte despre aceasta marca, de ce nu au reusit sa fie independenti ca sa nu mai fure Ford de la ei nimic, o sa promit ca te voi urmari cu atentie.

  • LauCalin, sâmbătă, 16.03.2013 12:56

    Dane, Volvo si SAAB nu au avut probleme dpdv tehnic. Au avut probleme de coordonare a marcii. Din cauza asta inca de la inceputul anilor '90 Volvo a pierdut teren in fata rivalilor directi, mai ales in Europa. Volvo nu a mai investit decat putin in masinile propriu zise, au preferat sa se bazeze in continuare pe cercetari de siguranta sperand ca pot miza pe asta. Ei bine, cam asa s-a si intamplat, Volvo fiind in continuare undeva sus in domeniul sigurantei. DAR sa nu uitam ca vechile motoare diesel de exemplu de pe primul S40 erau de provenienta Renault, la fel si cutiile de viteze, motorul de 2400 cmc TDI de 140 CP cumparat de la Audi prin '93-'94 a fost pastrat in productie pana acum 3-4 ani (enorm de mult, concurenta scotea peste 150 CP din 2000 cmc) , V8-ul de la Ford care a fost pe XC90 si S80 a fost in productie doar cativa ani etc. Deci a fost precum un lant al slabiciunilor care au facut ca de-abea dupa 20 de ani Volvo sa inceapa sa-si mai revina in primul rand moral. Oricum eu zic ca este de remarcat ca, desi au fost stransi rau, cei de la Volvo nu au facut rabat de la calitate. Iar fiabilitatea a fost si este buna.

  • dan_grc, sâmbătă, 16.03.2013 14:46

    N-am spus c-au avut probleme tehnice, au pastrat calitatea, dar au avut suficient timp incat sa devina destul de puternici si sa nu fie vulnerabili, mai ales Volvo, dar n-au facut-o, aveau potential si puteau sa evite episodul Ford mai ales, cercetari de siguranta au mai facut si altii, dar nu este singurul domeniu in care o marca trebuie sa creasca, exact acest aspect nu prea l-au inteles in acea vreme, degeaba ai ingineri si tehnicieni daca risti sa intri in faliment si fac altii ce vor cu tine, iar unii nu inteleg asta, toti sunt de vina, toti au copiat dupa Volvo, dar cei de la conducerea Volvo din anii "90 nu sunt absolut deloc vinovati, se pare ca unii au rapsunsuri la toate, numai ce trebuie sa recunoasca nu vor. Acum au siguranta financiara, dar va exista tot timpul un DAR, chinezii vor sa-si recupereze investitiile si pot "omori" anumite modele, de exemplu S80 si-ar fi mare pacat ca Volvo sa nu mai aiba reprezentant in clasa mare, dar se putea si mai rau.

  • Suedezu, sâmbătă, 16.03.2013 15:25

    Dan si Dementa, mmmm...cam par sinonime .Nu degeaba am luat bacul cu 7 la vremea mea :D Nu crezi ca esti putin ridicol Dane ? ....adica bun , una e sa spui de Volvo ca nu-i fiabil si alta este sa spui despre el ca ''cercetari de siguranta au mai facut si altii, dar nu este singurul domeniu in care o marca trebuie sa creasca'' .Cine a mai facut Dane? I-a spune-ne. Ti-am zis ,ori faci asa sa ma scoti pe mine din pepeni ,ori din rautate .Si in plus ai auzit de s60 Polester ? care bate chiar si un E class AMG ,nu numai c amg si m3? Nu numai ca este cel mai performand model concurent din lume ,dar si cea mai sigura supersportiva din lume.

  • Cheloo X Factor, sâmbătă, 16.03.2013 20:50

    E zic car trebui facuta sincronizarea cu facebook ,sa vedem care este analfabetul care comenteaza ,si evident un buton de edit.

  • LauCalin, sâmbătă, 16.03.2013 22:23

    Dane, acei indivizi care erau la conducere atunci cand Volvo incepea sa piarda teren trebuiau sa faca ceva concret ca sa aduca bani si astfel Volvo sa nu ajunga de vanzare. De-asta zic ca a fost o problema veche a conducerii. Poate ca lumea mai vroia si altceva in afara de break-uri patratoase (ale naibii de fiabile, e drept), care isi aveau radacinile, atentie, in anii '70. Volvo nu a facut decat sa le faca fiabile si sa ofere o siguranta de top pentru acele vremuri. Si revenim la ce tot spun, o masina nu inseamna numai atat, pentru ca cei care au masini si sunt pasionati de domeniul nu reprezinta nici sfertul sfertului din vanzarile unui constructor Si hai sa ne gandim ce aveam la inceputul anilor '90, aveam BMW E36 aparut un 1991, aveam E34 care a devenit repede referinta segmentului... la fel si in cazul lui Mercedes. In timp ce Audi pregatea terenul pentru A4 care a aparut in 1994 si a luat si el o "felie" buna din piata. Volvo e drept ca investeste foarte mult in siguranta (cel mai mare centru de cercetare a accidentelor, EuroNCAP e minciuna pe langa laboratoarele lui Volvo, colaborari cu politita din State si Suedia astfel incat inginerii pot vedea concret cum s-au descurcat masinile implicate in accidente etc.) Si apropo de Gelly, stai linistit ca la cum arata lucrurile Gelly a bagat bani multi in Volvo, dar e bine ca sunt constienti ca nu-i vor recupera chiar atat de repede. Si pe de alta parte nu ma deranjeaza ca Volvo le da tehnologie celor de la Gelly, pentru ca si Gelly are grija ca Volvo sa mearga bine. E si interesul lor pana la urma. Ei bine lucrurile astea Ford nu le-a inteles. Dar ce, se pot pune niste galbejiti cu business made in usa?

  • Mafia, duminică, 17.03.2013 00:01

    Stai asa .....ca incep si eu ca @suedezu acum.......Da posibil nu am inteles eu bine . Ce ai vrut sa spui @Laucalin cu fraza asta ......'' Si revenim la ce tot spun, o masina nu inseamna numai atat, pentru ca cei care au masini si sunt pasionati de domeniul '' ???? Pai siguranta unei masini este pe primul loc ,la fel si fiabilitatea ei .Ce spune @suedezu ,are dreptate pe undeva ,insa nu numai Volvo este singurul care dispune de siguranta in prezent ,mai toti producatori au 5 stele la siguranta in ziua de azi .Deci sa fim seriosi .

  • LauCalin, duminică, 17.03.2013 00:51

    Mafia, in ziua de azi 5 stele se iau pe banda rulanta. EuroNCAP califica drept foarte sigur si un Fiat 500 sau un Renault Twingo si un Clasa M sau un Q7 de exemplu. Diferenta este ca siguranta la Volvo inseamna mult mai mult decat EuroNCAP. Eu nu am vazut la EuroNCAP un test de rasturnare, un impact din diagonala sau din spate, ci doar niste masini testate in niste conditii de viteza si pozitie exacte. Constructorii stiu foarte bine asta si de cele mai multe ori au grija ca in asemenea situatii masina sa se comporte exemplar. Asa se face ca in 2002 Renault Laguna a luat 5 stele la EuroNCAP iar Volvo S60 si BMW Seria 3 au luat 4 stele. In conditiile in care sa scapi doar cu un picior rupt dupa ce ai intrat cu un S60 intr-un cap de pod eu zic ca e ceva. Un prieten de pe un forum Volvo a patit-o. Masina s-a facut praf pana la montantul A, astfel ca si usile s-au putut deschide fara probleme si nu a avut nevoie de descarcerare. Interesant, nu crezi? Si sunt multe astfel de cazuri. Ia citeste asta: http://www.automarket.ro/stiri/designerul-sef-volvo-euroncap-e-ok-dar-volvo-ofera-o-siguranta-40629.html Da, afirmatia mi-o sustin. Pentru cei mai multi care isi cumpara o masina foarte mult conteaza cum te simti in masina si imaginea de marca. Vorbind la masini de volum conteaza foarte mult si raportul calitate/pret/dotari. De multe ori poate fi un factorul principal (de exemplu Renault, Hyundai sau Kia - mai multe dotari la un pret mai mic). Daca toata lumea si-ar cumpara masini analizandu-le doar dpdv al sigurantei si a fiabilitatii oferite am avea pe piata mult mai putine marci. Dar fiecare marca incearca sa-si promoveze anumite lucruri cheie (sau cel putin asa sustin ei). Motiv pentru care japonezii spun "noi avem masini in primul rand masini fiabile", Volvo spune "noi avem cele mai sigure masini", nemtii spun "masinile noastre le au pe toate", italienii spun "masinile noastre au "... americanii spun ce vor ei. :))

  • LauCalin, duminică, 17.03.2013 00:54

    EDIT: italienii spun "masinile noastre au "... americanii spun ce vor ei. Te rog sa ma scuzi si pentru greselile gramaticale, oboseala incepe sa se vada.

  • Mafia, duminică, 17.03.2013 02:02

    Stai linistit ,nu sunt genul sa corectez pe altul . Nu asta conteaza cel mai mult ,ci comentariul sau opiniile . Dar stai asa ......ca este ceva la care mi-a provocat rasul ,si anume la fraza asta a ta .....* nemtii spun "masinile noastre le au pe toate" * .Pe toate ,ce? La ce capitole ? ............

  • arogantul, duminică, 17.03.2013 12:37

    exact ce spune LauCalin s-a putut observa anul trecut la testele IIHS, cum s-a introdus un nou test cum au inceput sa scada calificativele cea mai mare dezamagire a fost mercedes care chiar a investit mult dea lungul timpului in siguranta, toyota nu a fost chiar o surpriza desi poate nimeni nu se astepta ca toyota si lexus sa se comporte atat de prost. ce le ramane este totusi fiabilitatea. Deci cine conteaza in momentul asta dpdv al sigurantei? volvo si honda/acura. Poate poate o sa isi revina si mercedes la capitolul safety-cage, ca asta le lipseste acum, siguranta activa au destula cu pre-safe brake si restul sistemelor electronice.

  • LauCalin, duminică, 17.03.2013 13:03

    Mafia, am tot incercat sa iti explic defapt ce ofera nemtii. Ti-am inteles opinia in privinta masilor japoneze care sunt un "guru" in ceea ce priveste fiabilitatea, ti-o respect, insa nu imi cere sa fiu de acord cu tine cand pot gasi argumente si in favoarea nemtilor. Cand am spus ca nemtii zic (desi toti zic ca au ceva special) ca le au pe toate, m-am referit la compromisul... cel mai fericit in ceea ce priveste o masina. Fie ca e vorba de fiabilitate, siguranta, confort sau calitate perceptibila. Apropo, Volvo si Mercedes investesc cel mai mult in siguranta. Si pe de alta parte consider ca, inainte de toate, o masina trebuie sa fie cat mai sigura.

  • ar0gantul, duminică, 17.03.2013 13:50

    @LauCalin Mercedes de la o vreme investeste prea mult in siguranta activa si prea putin la unele elemente de siguranta pasiva ( ma refer strict la safety-cage ) p.s. sunt utilizatorul arogantul care a tot comentat fara sa aiba un cont, ii multumesc taranului care a facut cont cu pseudonimul meu dar nu a binevoit macar sa il fioloseasca ( de aceea apare un zero in locul lui 'o' in numele contului meu)

  • Mafia, duminică, 17.03.2013 16:21

    @Laucalin....Te-am inteles . Numai ca si eu pot gasi argumente ,nu in favoare ,ci defavoarea nemtilor .Si anume ,daca le au pe toate dc BMW vrea hybrizi de la Toyota ? .Probabil acel compromis de care il zici tu ,il au la motoarele cu cilindree mica si putere mare '' sa nu mai platesti multi bani la taxe,RCA,etc '' ,in rest? Preturi mult mai mari decat japonezele . Ma uitam la Golf 7 costa enorm ,si la fel si Astra care costa de 15 mii in sus. Pai de ce sa nu imi cumpar o Coreeana mai bine si am si 7 ani garantie ,iar noul Ceed costa 13 mii ,si I30 costa 12 mii si cv in oferta .

  • LauCalin, luni, 18.03.2013 09:57

    La cum pui problema, de ce nu ii iei direct Logan ca e cel mai ieftin si sta destul de bine la fiabilitate. Si de ce BMW a apelat la Toyota? Din doua motive simple: pentru ca Toyota are mult mai multa experienta cu astfel de sisteme si si-a facut o imagine buna. Si in al doilea rand pentru ca era mai ieftin pentru BMW sa colaboreze decat sa conceapa sistemele de la 0. Iar preturile de care spui tu sunt DE LISTA. daca te vei duce in showroom vei vedea ca sunt cu aproximatin 2000 de euro mai mici decat pe site-urile oficiale. Iar asta cu preturile diferite din lista importatorilor si lista celor din showroom e valabila cam pentru orice masina.

  • Mafia, luni, 18.03.2013 11:34

    Revenind la brandul bavarez din Munchen. Pai daca le avea pe toate ''masinile astea germane '' ,nu duce lipsa de nimic draga @LauCalin. Dar cand ei recunosc cu toata umilinta ca nu sunt buni in acest domeniu ,apeleaza la cei mai buni . Deci pana la urma care este cel mai bun? BMW ....vei zice , mai ales cand va avea sisteme hybrid de pe toyota sau de pe Lexus ,alea potende de peste 400 cp ,stii tu ;) .In schimb Toyota face p*su ' ( scuza-mi expresia ) pe motoarele lor diesel ,fiindca eu cred ca le vor mai mult pt marketin .Desi probabil vor mai aduce un plus vanzarilor aceste dieseluri BMW..........deci asta inseamna multi ani vor fi lideri ca si '' constructori mondiali ''. Oricum este o chestie de neimportanta pt ei motoarele diesel . Japonezii se pricep cel mai bine la motoare pe benzina ,ei vad cu totul altfel viitorul .

  • LauCalin, luni, 18.03.2013 12:04

    Nu sunt fan BMW, dar cand Toyota va castiga macar jumatate din titlurile gen Engine of The Year ale lui BMW (titluri la diesel-uri sa zicem) mai discutam. Sa spui despre BMW ca are motoare slabe, mi se pare aberant. Este probabil principalul avantaj al lui BMW. Si apropo, la inceputul anilor '90 cand McLaren F1 avea performante pe care unii nici pana acum nu le-au egalat (japonezii in niciun caz), ghici cu ce motor era echipat. Motoarele BMW sunt unele dintre cele mai echilibrate si rafinate motoare din lume. Si apropo, daca Toyota nu ar fi lansat pentru State hibrizii, acum vreo 15 ani, erau acum in aceiasi situatie ca restul lumii. Adica stateau prost la capitolul asta. Iar Toyota daca lansau hibrizii in Europa acelor vremuri, se punea praful pe ei in showroom, ca numeni nu-i cumpara. Asa este si cazul lui BMW cu diesel-urile. A fost o perioada in care marcile europene au investit mult in tehnologia diesel. A fost perioada in care aproape toti au trecut la common rail de exemplu. Repet, intereseaza-te si vei vedea ca diesel-urile care sunt acum pe Toyota isi cam au originile in motoarele diesel de la PSA (gen 1.4 D4D de 90 CP de pe ultima Corolla sau 2.0 D4D de pe Avensis 2). Deci si Toyota are nevoie de BMW. Acum ca tu vrei sa nu sa te impaci cu asta, e alta treaba. O zi buna!

  • @mafia, luni, 18.03.2013 13:00

    Si Bmw pentru ce crezi ca vrea sisteme hibride, nu pt marketing si imagine? Ei au deja acum hibride , mai putine ca Toyota, dar seria 5 si seria 3 hibrid n-au deocamdata tehnologie de la toyota, deci dc n-ar fi putut s continue aceste hibride si singuri? Raspuns....pt imagine si marketing si costuri mai reduse normal, ceea ce va obtine si toyota de la motoarele diesel de bmw, deci ori te faci ca esti ori chiar esti si nu mai compara preturile bmw cu cele de la toyota, nu stiu dc naiba nu vorbesti de preturile de la lexus cum ar fi normal, nici un client din lumea asta nu considera toyota concurent pentru bmw, ci lexus.