Volvo lansează în 2014 un sistem de asistenţă pentru mersul "bară-la-bară"

Publicat marţi, 23.10.2012 18:47 de Sebastian Toma

Volvo va lansa un sistem automat de conducere în coloană pe anumite modele din gamă în anul 2014. Acesta poate rula cu până la 50 km/h în spatele unui alt vehicul şi controlează integral direcţia, frânele şi acceleraţia.

Volvo a anunţat un nou sistem de asistenţă a şoferilor, destinat celor care se află zilnic în trafic aglomerat. Noul sistem este un pas mare înspre conducerea autonomă a vehiculelor şi este capabil să urmeze vehiculul din faţă în mod automat la viteze de până la 50 km/h, fiind capabil să accelereze şi să frâneze în acelaşi ritm cu coloana. Mai mult decât atât, spre deosebire de un simplu sistem de cruise control adaptiv, sistemul Traffic Jam Assistance de la Volvo este capabil să controleze volanul pentru a păstra banda pe care era încadrat vehiculul atunci când a fost activată funcţia respectivă.

Noua funcţie a celor de la Volvo va intra în producţie în 2014 şi face parte din proiectul SARTRE. Asistentul de trafic va putea fi activat prin apăsarea unui buton şi promite să uşureze viaţa şoferilor de pretutindeni. Potrivit celor de la Volvo, americanul mediu petrece mai bine de două săptămâni pe an în trafic, totul pentru naveta birou-acasă. Cei de la Volvo vor să le uşureze viaţa şoferilor şi să elimine momentele când aceştia îşi pierd răbdarea în trafic din cauza aglomeraţiei, oferind un sistem care să treacă peste acest neajuns.

Sistemul SARTRE reprezintă acronimul pentru "Safe Road Trains for The Environment". Cei de la Volvo au început o colaborare cu şase companii europene pentru a transforma trenurile rutiere semi-automatizate într-o realitate pe şoselele din Europa. Deşi nu vor circula cu viteze ameţitoare şi nu vor fi amplasate la milimetri sau centimetri distanţă, până la opt vehicule vor forma un "tren-auto" pe autostradă pentru reducerea consumului de carburant, a emisiilor de CO2, a oboselii suferite de şoferi şi, nu în ultimul rând, a accidentelor care au loc din cauza oboselii sau neatenţiei.

Via Volvo

  • kumite, marţi, 23.10.2012 21:26

    Si uite asa,incet,incet,toti idiotii si retardatii vor sta la volan! Banul sa iasa,ca restul nu mai conteaza!

  • zeuss, marţi, 23.10.2012 22:40

    Esti chiar perseverent din moment ce ti-ai pierdut timpul sa scrii prostia de mai sus , stai linistit , fii pe pace, ca nu iti sunt in preaja ( atata noroc )

  • levi_craiven, miercuri, 24.10.2012 08:42

    bestiala idee go for it volvo.. chiar inovatoare ide. + cine stie se vor mai reduce loviturile nedorite in aceste situatii de trafic.

  • ratiu.andrei, miercuri, 24.10.2012 09:14

    Levi ... Daca tu esti de acord sa te conduca masina pe tine , nu stiu ce sa zic. Poate sunt old-fashioned, dar eu mi-am cumparat masina pentru placerea condusului nu ca sa stau la volan cu mainile-n san si sa vad cum se conduce masina singura. Asa iau un taxi sau transportul in comun ... Fantastic de proasta ideea. Cel putin asta e parerea mea. Ok a fost super ideea cu airbag-ul pentru pieton , dar STOP THERE !

  • dany, miercuri, 24.10.2012 10:14

    Nu stiu despre altii, dar pentru mine mersul bara la bara nu mai reprezinta nici o placere, nici macar condus nu pot sa-l mai cataloghez, ci un veritabil chin. E unul din motivele pentru care uneori incep sa urasc sa merg cu masina, deci pe segmentul asta sunt de acord cu Volvo. La drum intins, insa, mai mult de un cruise control nu pot accepta si nici nu cred ca-ti ofera siguranta, ci doar motiv de a-ti distrage atentia de la drum.

  • agoox, miercuri, 24.10.2012 10:29

    mai ales pentru incepatori, sau chiar si pentru cei care nu se descurca asa de bine in oras asta-i un sistem foarte bun, majoritatea au masinile sa-i duca din punctul A in punctul B nu pentru placerea de a conduce

  • kumite, miercuri, 24.10.2012 11:41

    Vreau si eu masina,dar nu pot sa schimb vitezele.Nu le am cu ambreiajul.Ce ma fac?Au inventat cutia automata.Trebuie sa-mi ia banii.Dar ce ma fac cu mersul innapoi.Mi-au pus senzori in amandoua barele.Iarasi m-au tapat de niste bani.Ce sa fac?Platesc pt.antitalent.Cand le-am spus ca nu pot sa apreciez distantele,mi-au luat bani pt"active cruise control".Au nrezolvat0o si cu parcarea.Mama!Masina parcheaza singura! Wall E !Si uite asa,un idot a ajuns sa aiba masina.Contra cost.Le-a iesit banul!Inca unul care a pus botul la vrajeala lor. Demiurgule,se pare ca tu nu pierzi timp.Esti prea "doxat"pt secolul asta!

  • Octavian, miercuri, 24.10.2012 13:40

    Se vede ca majoritatea celor care comenteaza aici sunt soferi care conduc 30.000km pe an maxim. Acest sistem este pentru oras si la inceput, dar ca masinile sa fie autonome in viitor si pe autostrada va fi un lucru grozav. Dupa ce merg si am treaba sa zicem la 1000km de orasul meu si nu are un aeroport in zona sa zic ca zbor, dupa o zi grea poate as vrea sa vin direct acasa, dar nu rezist tot drumul. Ca sa nu mai pierd inca o noapte la hotel, etc, nu mai bine am o masina care stie sa preia controlul in momentul in care EU NU MAI SUNT APT FIZIC SAU VREAU SA FAC O PAUZA decat sa tra pe dreapta si sa pierd timpul? Ceea ce pentru unii din voi inseamna ca toti idiotii vor putea conduce...care oricum o fac, atata tot ca omoara pe altii, pentru altii inseamna timp castigat....se poate lucra in timp ce masina sta in coloana pe autostrada, etc Acest sistem are buton de on si OFF. Vrei sa conduci? Nici o problema, pui pe off si preiei controlul si HAVE FUN. Daca esti obosit, la 200km de casa, eu as prefera sa stiu ca am un sistem de genul care sa ma ajute decat sa risc sa omor pe cineva sau sa ma droghez cu 10 cafele si 20 de energizante. Va fi o probleme cand vor aparea chestii gen....human driving not allowed....atunci da, voi intelge reactiile negative, dar un sistem in plus care nu ne incurca cu nimic si DOAR ajuta, este intotdeauna binevenit. Hai sa fim seriosi, cati dintre noi nu am avut macar o data cand daca nu era acel ABS, ESP poate ne frecam bine masina? Este same shit, doar ca mult mai avansat. Bravo Volvo

  • VFL, miercuri, 24.10.2012 13:51

    @ratiu.andrei Cand iti iei Volvo oricum ti-l iei pentru placerea de a conduce. Dupa ce vei face zilnic 70 km in 2-3 ore de acasa pana la birou datorita traficului, atunci te vei duce si le vei multumi celor de la Volvo pentru inventie. Tu nu ai inteles ca e vorba de un buton pe care sa-l apesi daca vei acest lucru, in rest poti conduce masina normal. Asa cum si pilotul automat nu e standard. Insa cand faci 1000 km intr-o zi, s-ar putea sa nu-ti simti calcaiul drept daca conduci fara pilot. Apropo de asta cei de la Volvo au si pilotul automat adaptiv, care te ajuta foarte mult la drumuri intinse.

  • Giga Motors, miercuri, 24.10.2012 14:08

    Nu va mai amagiti......Cand este sa se aleaga praful, se alege cu tot cu degetul pe touchscreen......@kumite, stai calm, boxezi cu vantul, trebuie sa intelegi ca a existat ODATA, DEMULT, IN VREMURI MEMORABILE, un modus operandi, un modus pensandi, un modus vivendi si, nu in ultimul rand, un modus......amandi numit, sugestiv, AUTOMOBIL. Ar trebui sa-ti dai seama ca, in majoritatea timpului, ne adresam unor stanci amutite, de granit, deoarece globalizarea nu se poate impune in constiinta publica si nu poate fi asimilata la nivel personal decat prin aceeasi ideologie forte care a fost reprezentativa si aducatoare de "succesuri" si pentru bolsevism: brainwashing techniques......A, ba da, reactioneaza individual si stancile astea cumva: umbla la butoane, dar le cam confunda, cred ca au daltonism :)

  • AndreiRN, miercuri, 24.10.2012 18:53

    Da, cam asa arata viitorul. Soferi iresponsabili sau chiar incapabili in trafic dar iti dai seama ce placere este sa te iubesti cu partenera cat timp masina merge singur. Totusi as vrea sa stiu daca Volvo accepta responsabilitatea legala a accidentelor facute in acest timp. Va fi amuzant.

  • kuymite, miercuri, 24.10.2012 20:31

    Din pacate,asa este.Stima!

  • AndreiRN, miercuri, 24.10.2012 22:42

    Deja se testeaza pe autostrazi masina care merge dupa fir si care se incarca automat de la firul din asfalt. Dar in traficul din orase apar o multime de probleme neasteptate deoarece sunt oameni la volan si unii din ei sunt ............ :)

  • Mafia, miercuri, 24.10.2012 23:06

    @AndreiRN , Am auzit ceva despre ceea ce spui tu.Oricum v-a mai dura pana v-a aparea in productia de serie

  • AndreiRN, joi, 25.10.2012 01:17

    Cat va mai dura eu nu stiu dar California anul acesta a legalizat pe strazi masina fara sofer dezvoltata de Google si multi nu sunt prea incantati de asta. Sistemul electric de care am zis va aparea atunci cand monopolul petrolier va pierde din influenta asa ca ........

  • ccmax, joi, 25.10.2012 10:33

    @ Octavian - subscriu la cele scrise de tine. Este fain sa conduci dar sunt anumite momente in care ar fi super sa poti lasa masina sa te duca in siguranta acasa. La mine media saptamanala este intre 1000 si 1800 km, fara sa fiu sofer profesionist, deci... din cand in cand cate o pauza sau pur si simplu sa am posibilitatea de a face si altceva in masina ar fi super.

  • VFL, joi, 25.10.2012 15:59

    Sigur ca nimic din ce face Volvo nu e bun. Doar daca era facut de Mercedes avea viitor. Asa cum nici City Safety nu e bun si-l integreaza majoritatea, asa cum nici pilotul automat adaptiv nu e bun si-l preiau multi ... Ce-mi place mie cand isi dau cu parerea unii care compara traficul de acum 30 de ani cu ce se intampla acum pe strazi. Treziti-va oameni buni. Inainte se facea scoala de soferi adevarata iar acum unora le vine permisul acasa ca au pile. Acum ganditi-va ca astia care au bani nu-si iau Volvo ca ei sunt prea smecheri si nu au ei nevoie de sistemele astea de siguranta. Ei isi iau Audi, Mercedes, Bmw cu peste 300 CP. Ei sa va vad ce o sa faceti voi cand vine unul care nu stie sa conduca masina si intra in voi. Deci nu e bine ce face Volvo, ca incearca sa previna accidente. E bine ce face BMW, Mercedes, Audi, ca dezvolta motoare din ce in ce mai puternice ca sa le dea pe mana smecherilor. Sa mergeti voi prin trafic cate 2-3 ore zilnic si apoi sa-mi spuneti mie ca voua va place sa conduceti in orice conditii :)

  • AndreiRN, joi, 25.10.2012 19:21

    Acest sistem va fi pus in circulatie acolo unde drepturile individuale nu sunt prea puternice precum China la inceput. Daca masina este implicata intr-un accident firma Volvo nu va trebui sa plateasca despagubire consistente. In Vest numai procesul unui astfel de accident ar costa milioane.

  • ccmax, vineri, 26.10.2012 15:17

    Pai... ce treaba au sistemele de crestere a confortului si a sigurantei cu limitarile drepturilor individuale... dupa logica asta ar trebui sa vinda Volvo in Cuba, Africa de Sud, Cenenia, etc......