Volvo C20 şi S90, modelele care vor creşte vânzările suedezilor
Geely îşi doreşte ca Volvo să poată vinde până în 2015 aproximativ 600.000 de unităţi pe an. pentru asta, suedezii vor lansa C20, un rival pentru Audi A1, şi limuzina S90.
Deşi au promis că nu vor influenţa cu nimic evoluţia Volvo, noii proprietari de la Geely par să îşi exprime propriile idei privind gama de modele a suedezilor. Li Shu-Fu, preşedintele grupului asiatic, a declarat că vrea să contribuie în următorii ani la creşterea vânzărilor Volvo, suedezii fiind nevoiţi să ]şi extindă serios gama dacă vor să mai conteze pe piaţa auto.
Dacă anul trecut, scandinavii au livrat 335.000 de maşini la nivel mondial, în 2011 noii proprietari speră să atingă o cifră de vânzări anuale de 400.000 de unităţi, bazându-se şi pe aportul venit din expansiunea pe piaţa chineză.
Pentru a consolida poziţia Volvo pe cea mai mare piaţă auto a lumii, Geely a pus deja la punct o uzină care va asambla modelele suedeze. Cu o producţie locală, scandinavii se vor putea poziţiona mai bine pe segmentul premium şi îşi vor canaliza mai bine resursele pentru a depăşi BMW şi Mercedes.
Planurile preşedintelui Geely nu se opresc însă aici. Li Shu-Fu îşi doreşte o cifră de vânzări anuală de 600.000 de unităţi până în 2015, însă pentru atingerea acestei ţinte este nevoie de forţe proaspete. Volvo va putea conta pe noile S60 şi V60, dar va avea nevoie şi de un concurent în segmentul mic, acolo unde există deja Audi A1, Mini şi, poate în viitor, Saab 92.
Numele modelului va fi C20 şi va fi promovat ca cel mai sigur concurent din clasa mică, un echilibru între securitate şi dotări premium. Volvo se va folosi însă şi de un model de top, nava amiral S90, anticipată deja de presa de specialitate. Modelul va concura cu mult mai bine titratele Mercedes S-Klasse şi Audi A8, mizând de asemenea pe siguranţă şi confort.
Pe segmentul vehiculelor off-road, Volvo nu va rămâne decât cu XC60, abia peste câţiva ani fiind programat un SUV compact, botezat XC30.
via | motorpasion
tare