Volvo are nevoie de C20, un rival pentru Mini, A-Klasse si Audi A1

Publicat vineri, 07.05.2010 18:21 de Bogdan Mirică

Volvo intentioneaza sa debuteze in anii urmatori si pe segmentul B, acolo unde activeaza si modele premium ca Mercedes A-Klasse, Mini si Audi A1. Arma suedezilor se va numi C20.

In conditiile in care Mercedes si BMW ataca segmentul B cu modele ca A-Klasse si Mini, iar Audi vine tare din spate cu noul A1, Volvo nu poate sta cu mainile in san.

Constructorul suedez trebuie sa reactioneze la tendinta actuala de crestere a segmentul subcompact premium, studii recente aratand ca in 2015 jumatate din masinile inmatriculate in Europa vor fi modele din piete inferioare. Drept pentru care, pe masa consiliului de conducere sta deja un proiect care propune lansarea unui frate mai mic pentru C30.

In conditiile in care divortul dintre Ford si Volvo s-a incheiat deja, iar Geely este noul proprietar al suedezilor, pare greu de crezut ca americanii le vor imprumuta fostilor subsidiari platforma modelului Fiesta, pentru dezvoltarea mai ieftina a unui viitor C20.

De asemenea, nici ideea imprumutarii unor motoare de provenienta Geely nu este plauzibila, Volvo fiind nevoiti sa isi mentina identitatea de brand. Un lucru este cert: constructorul scandinav va fi nevoit sa caute rapid un joint-venture cu actorii deja prezenti pe segmentul B, pentru a scapa de costurile imense prevazute de o dezvoltare in regim propriu.

Avand in vedere noile reguli de reducere a consumului si normele de poluare, pare tot mai plauzibila ideea unui model de dimensiuni mici, care sa reduca media constructorului, la nivel global.

via | autoblog

  • LauCalin, vineri, 07.05.2010 20:41

    In primul rand e bine ca s-au desteptat mai tarziu decat niciodata. Daca Volvo ramanea in continuare sunt umbrela Ford gama de motorizari si proiectele privind diversificarea gamei de modele nu s-ar fi intamplat prea curand. Acum sa sara Gelly cu banul, ca are de unde si sa se gandeasca la o alinta pentru Volvo. Imi vin in minte acum Mitsubishi sau Honda. Cu Mitsu vad o alinata mai benefica, pentru ca , Colt are nevoie de un urmans. In plus aliantele lui Volvo cu Mitsu au fost de bun augur (vezi S40/Carisma). Dar eu nu inteleg ceva: adica Volvo vrea un rival pentru Clasa A si pentru Mini, bazandu-se pe o singura masina? Adica sa aiba o masina care sa rivalizeze cu concurenta din doua clase?!

  • ??, sâmbătă, 08.05.2010 00:18

    un volvo chinezesc cu platforma de fiesta vrea sa atace segmentul premium? hahahhah.......... cea mai buna gluma pe ziua de azi !

  • LauCalin, sâmbătă, 08.05.2010 01:37
    daca taceai filozof ramaneai

    A1 are platforma de Polo, Smart Fortfour si Colt au(aveau) platforma comuna. Fiesta este una dintre cele mai bune masini de clasa mica.

  • ........., sâmbătă, 08.05.2010 12:57
    ...........

    sper ca volvo sa nu se duca de rapa

  • John, sâmbătă, 08.05.2010 21:24
    @LauCalin .. GRESIT

    Cea mai buna platforma din clasa mica e cea de Clio 3, cea pe care o va folosi Mercedes-Benz pe viitoarele sale modele.

  • LauCalin, sâmbătă, 08.05.2010 22:53
    @John

    Platforma tehnica pe care Mercedes o va folosi va fi cea de Twingo, nu Clio.

  • John, duminică, 09.05.2010 03:09
    @LauCalin

    esti pe dinafara ba baiatule... sunt 2 platforme: platforma fiabila de Clio 2 pe care e facut Twingo 2 si platforma imbunatatia de Clio 3 (dezvoltata in colaborare cu Nissan). Mercedes se pare ca va folosi ambele platforme.