Volvo ar putea fi cumparat de catre chinezi
Doi producatori de automobile din China se lupta cu inca doi potentiali investitori pentru achizitia companiei Volvo.
O sursa anonima a declarat pentru o publicatie din Michigan ca exista doua companii din China care sunt interesate de achizitia marcii suedeze Volvo. Primul potential investitor este compania BAIC, despre care se spune ca ar fi interesata si de achizitia companiei Saab. Cea de-a doua companie chinezeasca interesata de Volvo este Geely Automobile Holdings. Alaturi de cele doua companii chineze stau inca doua companii care ar putea sa fie interesate de Volvo, dar identitatea acestora nu a fost dezvluita.
Modul in care chinezii de la Beijing Automotive Industry sunt interesati de Volvo si de Saab este inca neclar. Cel mai probabil, chinezii doresc sa investeasca in una dintre cele doua companii suedeze, si asteapta sa afle care este cel mai avantajos partener pentru acestia. Potrivit sursei, chinezii de la Geely au licitat deja pentru compania Volvo, dar oficialii producatorului auto chinez au negat vehement aceasta ipoteza. Totodata, oficialii companiei suedeze Volvo au refuzat sa prezinte potentialii investitori ai marcii detinute de Ford.
Producatorul american Ford detine marca Volvo din anul 1999, cand a achizitionat-o pentru 6.45 miliarde de dolari de la Volvo AB. Spre deosebire de companiile Saab si Opel, Volvo nu are un termen limita pana la care marca trebuie vanduta. Ford este singurul producator american de automobile care a ramas inca in picioare, dar acest lucru nu poate sa acopere pierderile marcii suedeze. Din cauza speculatiilor cu privire la un potential investitor al marcii Volvo, actiunile Ford au scazut cu sapte centi, atingand valoarea de 6.19 dolari per unitate.
Via | MichiganLive
-
cleo345, joi, 11.06.2009 11:41CHINEZARII
Mare pacat ca s-a ajuns la mana chinezilor. tot cei chinezesc este ffffffff prost. pacat ca nu se gasesc solutii in europa.
-
Radu, joi, 11.06.2009 12:11Lee
ba LEE tu crezi ca acesti chinezi sunt atat d buni...mai uitate si u la una alta despre chinezi sa vezi ca la euro'ncap au 5 stele dar de fapt masinile lor se fac praf la un accident usor
-
LEE, joi, 11.06.2009 13:18off
off..........nu v-ati prins !!! baietii din china vor sa puna mana pe o firma care sta bine la siguranta, ori SAAB ori VOLVO. Apoi vor rupe piata mondiala. Masini frumoase, ieftine si............ SIGURE! off..........
-
NeoGalaxy, joi, 11.06.2009 13:34
@LEE: Da-mi voie sa-ti spun ca nu stii economie de loc. Chinezii nu cumpara Saab pentru ca sunt bune, au un target de vanzari foarte mic, maxim 75k masini pe an si asa in anii buni. Chinezii cumpara pentru ca sunt foarte ieftine. Si pentru ca acele companii care le detin, incearca sa scade de ele cat mai repede. Volvo vinde putin, Saab si mai putin. Dar smecheria este ca sunt si foarte ieftine :)))) Mentalitate chinezeasca sau comunista, cumperi mult, dar ieftin. Ca este prost sau bun nu conteaza, cantitatea conteaza. Asa este modelul de economie comunista, dar presupun ca nici istorie nu stii :))))
-
NeoGalaxy, joi, 11.06.2009 13:37
Si cred ca se uita ca Volvo chiar si masinile pe care le produc si sunt niste masini pline de tehnologie... nu a mai fost pe profit... de vreo 20 de ani. Lumea nu este interesat de tehnologii noi daca trebuie sa le plateasca iar Volvo are gramada, cam 90% sunt si inutile... Probabil ca multi nici nu stiu la ce ma refer...
-
LEE, joi, 11.06.2009 14:43@NeoGalaxy
esti la furat, ce are istoria cu economia ! baietii vor ca sa invete SIGURANTA !!! si de la cine? de la niste experti. punct! adica FURA tehnologie pe bune, VOLVO obligat ii va invata sa faca si masini sigure in china.ca mai apoi sa atace SUA si UE !!! off...............e tare greu :(
-
LauCalin, joi, 11.06.2009 16:47wow!
... tot felul de pareri care mai de care mai interesante. TOTUL se rezuma la bani. Volvo nu are nevoie de nimic altceva in afara de bani, iar chinezii au destui. Acesta este motivul pentru care nu este o problema daca Volvo este cumparat de chinezi. In plus chinezii stau prost la siguranta si au de la cine invata. In privinta calitatii, fratilor, cat timp a apartinut/apartine de Ford, Volvo a facut si masini si motoare foarte bune concepute in fabricile LOR , cu o implicare indirecta a lui Ford-adica Ford a sarit cu banul (motoarele D5 au fost unele dintre cele mai bune din lume cand au aparut, sunt apreciate si in prezent si totusi nu sunt pe niciun Ford-oare de ce? de ce numai C30 si S/V40 impart platforma tehnica cu Ford? V8-ul 100% Volvo stiti ca e unul dintre cele mai "curate" motoare din lume? Stiti ca tot ce inseamna siguranta vine din Suedia-impreuna cu otelul din fiecare masina?). Multi zic ca imparte platforme comune cu Ford. Va sfatuiesc sa desfaceti un motor de Volvo si daca vedeti vreo piesa pe care scrie Ford nu mai postez nimic. Asta ar trebui sa va dea de gandit ce legaturi sunt intre Ford si Volvo si relatii asemanatoare vor fi si intre Volvo si viitorul proprietar. Suedezii nu sunt prosti, chiar daca nu mai "impart ei cartile" ;). Nu vor permite sa ajunga praf din cauza chinezilor. Repet, totul se rezuma la bani. Acum banii care se fac din vanzari ajung in mare parte la Ford, insa Ford este obligat sa dea bani lui Volvo ori-de-cate-ori este nevoie. La fel se va intampla si in viitor. :)
-
NeoGalaxy, joi, 11.06.2009 17:21@Lee esti fraier cu F mare.
@Lee. Citeste pe site la Volvo ce inseamna patente. O sa vezi ca nici Ford sau alta companie care cumpara Volvo, nu poate folosi acele patente. Ford nu a putut folosi nici o tehnologie Volvo dar chinezii sunt nemuritori si pot s-o faca nu? Vor sa invete siguranta, iti spun cum se face. Se numeste reverse engineering si brainhunting. Chinezii vor sa cumpere orice pentru ca acum acele companii sunt ieftine. Vor sa cumpere/ au vrut sa cumpere: Opel, Hummer, Saat, Volvo. Mai vezi si alte companii de vanzare in afara de aceste 4? Nah... mai gandeste din cand in cand... nu strica. Iti folosesti neuronul ala pe care il ai si la altceva decat la dormit. Ideea ce concurenta este simpla. Cumpara tot ce nu poti sa bati direct, fraiere. Masinile chinezesti nu se pot bate cu alea europene? Nici o grija le cumparam pe alea europene, nu ca sa le facem mai bune pe ale chinezesti ci pentru ca asa este mai simplu :) Invata economie... daca te duce capul.
-
NeoGalaxy, joi, 11.06.2009 17:22
@LauCalin, respectele mele. Putini inteleg cum sta treaba, explica-i si lui LEE ce inseamna patente :)))))
-
Victor, joi, 11.06.2009 18:10@ LauCalin
V8-ul folosit de Volvo este 100% Yamaha, Volvo cumparand acest motor de la firma japoneza . Este cel mai compact motor V8 din lume fiind singurul V8 montat transversal pe un autoturism .
-
LauCalin, joi, 11.06.2009 18:52Victor @
Corect, iar motivul a fost acela ca a fost mai ieftin sa il cumpere gata facut, decat sa-l proiecteze ei de la 0. Insemna niste bani in plus irositi inutil, pentru ca cine stie cine e Yamaha nu se va indoi nicio clipa de calitatile acelui motor. In ceea ce il priveste pe LEE eu unul prefer sa il ignor, pentru ca la politica, fotbal si masini se "pricepe" oricine.
-
Robert, joi, 11.06.2009 20:04BREAKING NEWS !
Saab a fost cumparat de Koenigsegg !
-
LEE, joi, 11.06.2009 20:56ok
dupa ce-i cumpara pe VOLVO, o sa vedeti masini chinezesti de minim 4 stele :) si atunci ??? off.......
-
LEE, joi, 11.06.2009 21:01@NeoGalaxy
VOLVO vor fi obligati sa faca masini sigure, de la zero, pentru chinezi :) alte masini, alte patente !!!
-
Claudiu, joi, 11.06.2009 21:05Volvo Cars
Daca Saab nu a fost vandut chinezilor cu atat mai putin o sa fie vandut Volvo unui producator chinez . Sunt convins ca Volvo o sa fie cumparat ori de grupul VW ori de catre Renault . Daca in 1999 nu au putut castiga batalia cu cei de la Ford, pentru ca la sfarsitul anilor 90 toti producatorii americani aveau profituri de miliarde $ (azi nu mai este cazul), nu cred unul dintre cei doi constructori europeni amintiti va rata sansa sa cumpere Volvo . Grupul VW este in pole position tinand cont ca si in 1999 Ferdinand Piech si-a dorit foarte mult Volvo, dar oferta VW de 4 miliarde $ (foarte buna de altfel) a fost depasita clar de oferta celor de la Ford care au oferit 6.45 miliarde $ . In maxim o luna se va cunoaste cumparatorul Volvo Cars .
-
LEE, vineri, 12.06.2009 08:26off
Fratilor, nimeni in afara de chinezi nu au ACUM 6 miliarde de dolari/euro pentru VOLVO. ce e asa greu de inteles? China are bani !!!
-
LauCalin, vineri, 12.06.2009 09:14LEE@, Claudiu@
LEE, pai eu asta incerc sa spun, ca pana la urma sunt sanse mari ca Volvo sa ajunga la chinezi. Iar acest lucru nu poate fi neaparat o problema si am zis in postul anterior de ce. Totul depinde de clauzele din contrat. Claudiu, eu nu cred ca Volvo va ajunge nici la Renault, nici la VW si am sa-ti spun si de ce cred asta: Volvo a apartinut de Renault pana in 1999 cand a fost cumparat de Ford. Tot timpul s-au ridicat cateva semne (mari) de intrebare in privinta calitatii. Atunci cam 90% din tehnica din Volvo era de la Renault. Si tinand cont de calitatea masinilor Renault, Volvo a cam avut de pierdut => vanzari slabe, cam multe rechemari in service... deci francezii aveau motiv sa renunte la Volvo. In plus acum mai trebuie sa fie de acord si Nissan (pentru ca Renault este in alianta cu ei), dar Nissan doreste sa promoveze pe Infiniti in Europa si nu o poate face daca este si Volvo la mijloc (pentru ca si Volvo si Infiniti sunt marci premium). Cat despre VW, din nou nu cred ca este posibil: din grupul VAG face parte si Audi, adica una dintre cele mai vandute marci premium din lume. Audi are tehnica de top, calitate, fiabilitate, imagine de marca dar si bani, insa nu are o logica achizitia lui Volvo. Efectiv nu ar avea niciun interes sa o faca. Pentru ce? :)
-
Robert, vineri, 12.06.2009 10:17Volvo
Situatia din 2009 este total diferita de cea din 1999 asa ca sa nu se astepte cineva ca Ford sa primeasca 6 miliarde euro sau $ pe Volvo Cars. Tinand cont de criza financiara, de faptul ca Volvo este neprofitabil si ca a acumulat datorii, pretul va fi in zona 2-2.5 miliarde euro (in martie 2008 cand inca nu era criza, TATA a platit pentru Jaguar/Land Rover suma de 2.3 miliarde $ pe care a imprumutat-o de la banci) . Si eu cred ca Volvo va fi cumparat de un constructor european, posibil chiar de VW tinand cont ca Ferdinand Piech a declarat in mai 2009 ca isi mai doreste 3 marci in grupul VW (alaturi de cele 9 plus Porsche), prima marca fiind MAN iar una din cele 2 ramase fiind un constructor de motociclete. Chiar daca la prima vedere grupul VW nu are nevoie de Volvo, Audi are nevoie in zona superioara de un constructor cu care sa imparta cheltuielile de dezvoltare iar Volvo este candidatul ideal tinand cont de imaginea premium pe care o are si de faptul ca la fel ca si Audi construieste masini cu tractiune fata sau integrala, prin urmare integrarea marcii Volvo in grupul VW ar decurge foarte repede.
-
LEE, vineri, 12.06.2009 10:41HEHE
@NeoGalaxy ca de obicei pierde firul evenimentului.
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 28 iunieBMW ar putea produce maşini la o fostă fabrică MitsubishiUzina NedCar din Olanda, singura fabrică Mitsubishi din Europa, ar putea fi utilizată de BMW Group pentru producţia de modele Mini. Citeste tot -
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW nu va prelua tehnologie de propulsie alternativă de la General MotorsOficialii BMW au anunţat că au sistat discuţiile cu omologii lor de la General Motors privind tehnologiile de propulsie alternativă. Cele două companii nu au renunţat la ideea unui partneriat. Citeste tot -
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieGiles Taylor este noul designer şef de la Rolls-RoyceRolls-Royce are un nou designer-şef. Numele său este Giles Taylor şi s-a alăturat mărcii de lux acum un an de zile venind de la Jaguar. Citeste tot -
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieRenault vrea să vândă mai multe maşini în afara EuropeiFrancezii de la Renault vor să-şi reducă depdendenţa de piaţa fragilă din Uniunea Europeană, plănuind să vândă mai mult de 50% din producţie pe pieţele din afara Europei. Citeste tot -
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW i3 va avea un preţ între 35.000 şi 40.000 euroPrimul automobil electric construit de BMW va avea un preţ de bază ce va varia între 35.000 şi 40.000 euro. BMW i3 va fi disponibil pe piaţă începând cu 2014. Citeste tot
Votez cu Geely, mai ales ca mai au 2 noi marci in portofoliu, fondate anul asta parca :) Go China!