Volvo a început să importe în Europa noua generație S60: România, pe lista primelor 19 țări în care va fi comercializat rivalul lui BMW Seria 3
Volvo a început să importe în Europa noua generație S60, care se produce exclusiv în Statele Unite, iar România este pe lista primelor 19 țări în care va fi comercializat sedanul.
Volvo a decis ca noua generație a sedanului premium S60 să fie produsă exclusiv într-o uzină din Statele Unite. La aproximativ 6 luni de la prezentarea noi generații, constructorul suedez a anunțat că a început să importe S60 din Statele Unite.
Mașinile sunt transferate din portul South Carolina (Statele Unite) în portul Zeebrugge din Belgia, de unde sunt transportate ulterior la centrele de distribuție din localitatea Gent.
În faza inițială, noul Volvo S60 va ajunge în 19 state europene, iar printre acestea figurează și România, potrivit comunicatului de presă al Volvo. Celelalte țări aflate în primul val sunt Suedia, Norvegia, Danemarca, Finlanda, Olanda, Belgia, Irlanda, Marea Britanie, Italia, Spania, Germania, Elveția, Austria, Bulgaria, Ungaria, Cehia, Slovenia și Polonia.
Pe parcursul acestui an, Volvo va începe să livreze noul S60 și pe alte 93 de piețe internaționale, inclusiv în restul statelor europene, Turcia, Australia, Noua Zeelandă, Africa, Orientul Mijlociu și regiunea Asia Pacific, mai puțin China.
Interesant este că Volvo a optat pentru aceeași rețetă de export pentru S60 ca și Tesla, care a ales să aducă Model 3 pe piața europeană tot prin portul Zeebrugge din Belgia.
Ambii constructori ar putea fi însă afectați în perioada următoare de o posibilă introducere a unor taxe vamale la schimburile comerciale de mașini între Statele Unite și Uniunea Europeană. Donald Trump, președintele SUA, a anunțat miercuri că, în absența unui acord cu UE, va impune taxe vamale de până la 25% pentru mașinile exportate de Europa în America. În replică, oficialii UE au avertizat deja cu măsuri similare pentru mașinile importate din Statele Unite.
Via Volvo, Automotive News
Ca si cum nu ar fi destul de scumpa, acele taxe mai lipsesc. Din pacate se pare ca vine doar cu un singur motor pe benzina de 250 cp, context in care nu prea se preteaza unei utilizari zilnice, pe distante scurte si medii. Pentru o configurare cat de cat trebuie adaugate multe optionale scumpe, ce duc pretul pretul final la peste 60 k. Desi mi-ar fi placut, in conditiile astea ma retrag, ii las pe altii, nu stiu cat de multi vor fi.