Volvo a dezvoltat prima masina de gunoi hibrida din lume

Publicat vineri, 06.11.2009 14:58 de Mircea Meșter

Masinile de gunoi de astazi au un urmas hibrid. Acesta se numeste FE, este un camion ceva mai prietenos cu atmosfera din orase si este dezvoltat de Volvo.

Zilele masinilor de gunoi care miros ingrozitor si scot fum in cantitate nemasurabila pe teava de esapament sunt numarate. Volvo a prezentat oficial masina de gunoi a viitorului imediat, un camion hibrid care va intra in vanzare in 2012 si va reprezenta alternativa "verde" la ceea ce exista in acest moment in orasele lumii.

Masina de gunoi dezvoltata de Volvo, denumita oficial FE, promite sa imbunateasca sensibil consumul, sa polueze mult mai putin si sa emita zgomote evident mai scazute. Conform comunicatului oficial al suedezilor, sistemul hibrid al masinii dezvoltate de acestia se bazeaza pe un pachet de baterii littiu-ion care pot prelua complet controlul masinii la viteze reduse, fara a fi nevoie de interventia motorului termic, un diesel de 7.0 litri care dezvolta 300 CP si 800 Nm. Datele oferite de Volvo indica un consum mediu mixt cu 30% mai scazut decat cel al unei masini de gunoi obisnuite, in timp ce emisiile de CO2 scad cu 20%.

"Am eliminat din calcul cateva configuratii hibride ale sistemului motor deoarece acestea erau prea scumpe, si am ajuns la ceea ce se numeste un sistem hibrid paralel, in care cele doua surse de putere lucreaza pe aceeasi axa prin cutia de viteze. Acest lucru inseamna ca atunci cand porneste, camionul foloseste puterea emisa de motorul electric deoarece e mai bine sa pornesti de pe loc, foarte incarcat, cu nun cuplu maxim disponibil la un regim foarta coborat de turatii. Ulterior, la viteze inalte, motorul diesel este activat si cele doua surse merg in paralel. Daca sistemul simte ca intrarea independenta a motorului diesel este necesara, cel electric se opreste", sustine Anders Kroon, directorul de dezvoltare a tehnologiei hibride in cadrul Volvo.

via | Volvo

  • firma, vineri, 06.11.2009 16:27
    a

    tari astia de la volvo pacat ca sunt intre china si mai stiu eu ce firma o mai vrea sa ii ia ca au niste super masini la fel ca si saab de altfel da de nu tot ce e bun ramane au altii grija.pacat

  • Claus-Claudel, vineri, 06.11.2009 16:41
    ..

    bravo lor...tot asa

  • Florin, vineri, 06.11.2009 19:12
    @ firma

    Nu confunda AB Volvo ( Volvo Trucks, Renault Trucks, Mack si Nissan Diesel ), al doilea producator mondial de camioane dupa Daimler Trucks cu Volvo Cars ( detinut in prezent de Ford, care a cumparat aceasta divizie de la AB Volvo in 1999 ) . Volvo Cars este de vanzare nu AB Volvo .

  • ALX.CT, vineri, 06.11.2009 19:57

    Nu ca as fii rautacios dar pot sa il numesc "gunoi hibrid" ?!? ca pentru mine asta reprezinta asa zisele hibridele....niste gunoaie.

  • k_a_t_a, sâmbătă, 07.11.2009 01:17
    miros imbietor

    si zici ca scapam de mirosul oribil emanat de masina de gunoi... bun! am inteles ca nu mai emite atatea gaze poluante, dar nu m-ai lamurit cum au de gand sa stopeze si emanatiile de la deseuri?...

  • AndreiRN, sâmbătă, 07.11.2009 07:14
    Ecologic.

    Deja au facut alti masini de gunoi mai putin poluante care au motoare pe gaz metan. Ideal ar fi ca acest gaz metan sa fie produs chiar din gunoiul colectat de firma.

  • xad, sâmbătă, 07.11.2009 22:56
    ma da nare clasa

    no fi ea ecologica da nare clasa si merde perfec pe sosele

  • Tibor, duminică, 08.11.2009 00:59
    ştiri vechi, reporteri noi

    Apropo ştirea asta este cam veche... are doar vreo 2 ani... Oare când veţi avea şi ştirea despre noua Dacia scoasă de cei de la Renault... maşina aia care se va numi Logan...

  • Dan de la CJ, joi, 12.11.2009 14:36
    Diesel sau electric, cand cum...?

    Sunt foarte curios cum e faza aceea "Ulterior, la viteze inalte, motorul diesel este activat si cele doua surse merg in paralel" care o completeaza foarte "bine" pe astalalta: "Daca sistemul simte ca intrarea independenta a motorului diesel este necesara, cel electric se opreste" Pana la urma cand intra unul si cand celalalt? Si apoi vorba lui AndreiRN, daca o sa foloseasca metanul de la gropile de gunoi ar fi suuuper ecologica, mai ales ca are nevoie la cei 7.0 L ai motorului. Cred ca daca companiile de salubritate de la noi ar cumpara cateva din alea nu ar avea metan, caci la noi locurle de depozitare gunoi orasenesc lasa de dorit si polueaza solul ca niciunde altundeva.