Volt şi Leaf se luptă pentru titlul Green Car of the Year 2011

Publicat sâmbătă, 23.10.2010 11:35 de Cornel Șocariciu

Chevrolet Volt şi Nissan Leaf se vor lupta anul acesta pentru titlul de Green Car of the Year. Ford Fiesta, Lincoln MKZ hibrid şi Hyundai Sonata hibrid completează lista celor cinci finalişti.

Zilele acestea s-au ales finaliştii care se vor bate pentru titlul de Green Car of the Year 2011. Cele cinci modele alese de juriul acestei competiţii sunt Chevrolet Volt, Nissan Leaf, Ford Fiesta, Hyundai Sonata hibrid şi Lincoln MKZ hibrid. Câştigătorul concursului va fi anunţat luna viitoare în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles.

Nissan Leaf este un vehicul electric a cărui autonomie ajunge la 160 de kilometri cu o singură încărcare, iar viteza maximă cu care poate rula este de 140 km/h. Vehiculul dezvoltat de Nissan dispune de un motor electric care oferă 107 cai putere şi este alimentat de la o baterie litiu-ion.

Pentru încărcarea completă a bateriei, posesorii unui astfel de model trebuie să aştepte 8 ore, iar daca timpul nu le permite pot opta pentru o încărcare de 30 de minute, perioadă în care acumulatorul va înmagazina 80 de procente din capacitatea totală.

Chevrolet Volt este cel de-al doilea model electric nominalizat la titlul Green Car of the Year. Modelul american este capabil să producă 150 de cai putere şi poate dezvolta un cuplu motor de 370 Nm. Motorul electric dispune de o baterie litiu-ion de 16 kwh şi este asistat de un propulsor convenţional de 1.4 litri cu patru cilindri.

Hyundai Sonata hibrid este primul model ecologic care îşi face apariţia în curtea constructorului coreean. Spre deosebire de versiunea standard, Sonata hibrid dispune de câteva modificări estetice ale părţii frontale. În modul electric modelul coreean poate rula până la viteze de 113 km/h.

Cel de-al patrulea model care a fost ales să participe în finala Green Car of the Year este Lincoln MKZ hibrid. Modelul american este echipat cu un propulsor de 2.5 litri cu patru cilindri care funcţionează în ciclul Atkinson şi este cuplat la un motor electric. Puterea totală de care dispune Lincoln MKZ hibrid este de 191 de cai putere, iar în modul electric poate rula cu o viteză maximă de 75 km/h.

Ultimul finalist pe lista Green Car of the Year este modelul Ford Fiesta care dispune de propulsorul pe benzină de 1.6 litri. În urma testelor relizate de EPA (United States Environmental Protection Agency) subcompacta celor de la Ford a reuşit să scoată un consum de 5.88 l/100 km. Anul trecut câştigătorul competiţiei a fost Audi A3 TDI, iar în 2008 titlul de Green Car of the Year a fost acordat lui Volkswagen Jetta.

Via | GreenCarReports

  • edi80, sâmbătă, 23.10.2010 11:59
    :)

    Leaf cred ca o sa castige!!

  • gica, sâmbătă, 23.10.2010 12:03

    Leaf castigatorul Daca GM pluseaza (financiar vorbind) atunci probabil ca va castiga Volt. Altfel Volt nu e decat o minciuna nesimtita. Cand citesc :"Chevrolet Volt este cel de-al doilea model electric" ma gandesc daca nu cumva in aceeasi categorie intra si vechea Dacie 1300 a lui tata. Doar are si aia un motor electric. Numai pun la socoteala cel de la stergatoare.

  • AdrianosFidi, sâmbătă, 23.10.2010 12:17

    Nissan Leaf , avand in vedere ca e singura 100% electrica ... Ford Fiesta n-are nicio sansa , avand consum de aproape 6%

  • Thor, sâmbătă, 23.10.2010 14:17
    se fura curentu' la greu

    Leaf o sa castige la masina anului pentru oligofreni, avand in vedere ca nu poti sa ajungi cu ea de Fetesti la Mamaia si sa te intorci imediat inapoi.

  • syktasy, sâmbătă, 23.10.2010 14:54
    @Thor

    Masina nu e conceputa sa mergi de la Fetesti la Mamaia si inapoi. Personal mi-ar place sa traiesc intr-un oras unde sunt doar Leaf-uri pe strazi.

  • emisii zero, luni, 25.10.2010 15:56
    japoneza vs. americana

    Nissan Leaf castiga detasat