Volkswagen XL1, cea mai economică maşină din lume, costă 110.000 de euro
Volkswagen a anunţat preţul celui mai economic model din lume, exclusivistul XL1. Maşina promite un consum de numai 0.9 litri/100 de kilometri. Totul pentru un preţ piperat, de 110.000 de euro.
Dezvăluit în versiune de serie cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, Volkswagen XL1 se pregăteşte să ajungă şi pe străzile din Europa. Constructorul a anunţat preţurile celui mai economic model din lume doar pentru piaţa din Germania.
Potrivit comunicatului oficial publicat astăz, XL1 va costa 110.000 de euro. Preţul este unul destul de piperat, doar exclusivitatea motivând, oarecum, eticheta stabilită de germani. Volkswagen a promis o producţie totală de 200 de unităţi.
Toate cele 200 de unităţi vor fi construite manual, din fibră de carbon, respectând cerinţe stricte ce vor aduce masa totală la numai 795 de kilograme şi coeficientul aerodinamic la doar 0.19 Cx.
Modelul german foloseşte resursele unui ansamblu hibrid plug-in, compus dintr-un motor diesel în doi cilindri şi o unitate electrică. TDI-ul dezvoltă 48 de cai putere, în vreme ce unitatea electrică contribuie cu alţi 27 de cai putere. Totul este asistat de o transmisie automată DSG cu şapte rapoarte şi de o baterie litiu-ion care ţine în viaţă motorul cu zero emisii. Acesta poate garanta şi o rulare pur electrică, însă numai pe o distanţă de 50 de kilometri.
Ansamblul reuşeşte să imprime noului XL1 o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în 12.7 secunde şi îi permite să atingă o viteză maximă de 162 km/h. Chiar şi aşa, XL1 devine cel mai economic model de serie din lume, cu un consum de 0.9 litri/100 de km şi emisii de numai 20 g/km.
Tehnologia folosită de XL1 va fi folosită în viitor şi de alte modele Volkswagen, modelul revoluţionar fiind construit mai mult în scop ştiinţific, pentru a exploata posibilitatea obţinerii unui consum cât mai mic pe un model de serie.
vor intra in cartile de istorie ca primul producator ce a construit masina cu un consum mai mic de nivelul psihologic de 1L/100km. cativa useri radeau de: - motoarele cu 3 cilindri - hibrizi - pretul ridicat al hibrizilor deja existenti pe piata (si in special de Prius) Sunt tare curios sa le aflu acum parerea.