Volkswagen XL1 ar putea fi vândut sub brandul Bugatti

Publicat luni, 21.03.2011 15:13 de Bogdan Mirică

Costul de producţie prea mare ar putea face ca versiunea de serie a conceptului ultra-economic Volkswagen XL1 să fie vândută sub brandul Bugatti.

Jurnaliştii americani ai publicaţiei MotorTrend au testat de curând noul Volkswagen XL1, conceptul revoluţionar al nemţilor, care promite un consum impresionant. Pe lângă impresiile tehnice şi estetice, jurnaliştii vorbesc şi despre posibilitatea de a vedea un posibil XL1 de serie, dedicat clienţilor Bugatti.

În condiţiile în care costul de producţie al unui XL1 de serie ar fi foarte mare, în mare parte din cauza folosirii fibrei de carbon la nivelul caroseriei, modelul german ar putea deveni un produs exclusivist, destinat doar celor care îşi pot permite un model din gama Bugatti.

Presa de peste Ocean înaintează astfel ipoteza unui XL1 vândut sub sigla Bugatti, destinat clienţilor cu posibilităţi financiare deosebite, care îşi doresc un automobil de oraş. Ideea înaintată de MotorTrend este cât se poate de justificată, un alt constructor de lux urmând acelaşi exemplu. Este vorba despre Aston Martin, care vinde acum în showroom-urile sale micul Cygnet, o interpretare de lux a actualului Toyota iQ.

Chiar dacă va adopta logo-ul Bugatti, conceptul Volkswagen va păstra aceleaşi caracteristici tehnice cu care a impresionat: o lungime de 3.88 metri, o înălţime de 1.15 metri şi o masă de numai 795 de kilograme, datorată caroseriei din fibră de carbon.

Propulsia va fi asigurată de acelaşi motor diesel de 800 cmc, care oferă 48 de cai putere şi 120 de Nm, ajutat de o unitate electrică, ce oferă la rândul său 27 de cai şi 100 de Nm. Trenul de propulsie este asistat de o transmisie DSG cu şapte rapoarte.

Bateria litiu-ion garantează o autonomie complet electrică de 35 de kilometri. Performanţele sunt relativ decente pentru o maşină care consumă doar 0.9 litri la 100 de kilometri: sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 11.9 secunde, iar viteza maximă este de 160 de km/h.

  • io, luni, 21.03.2011 15:52
    o porcarie

    ce inseamna sa ai bani... poti sa cumperi o marca iconica si sa-ti bati joc de ea cum vrei tu... daca nu sunteti de acord, atunci explicati-mi si mie cum se incadreaza un hibrid cu motor diesel de 800 cmc in filosofia Bentley? Si cum dracu se asteapta VAG sa mergem pe strada cu o masina careia poti sa-i indoi caroseria la prima groapa mai serioasa?? Si mie personal mi se pare creatia unui designer din anii '80 caruia i s-a cerut sa ofere o viziune asupra masinii viitorului... pare paradoxal, dar design-ul asta futurist e invechit... designerul inca isi mai traieste fanteziile din razboiul stelelor... e in mod evident nostalgic ps: XL? de ce nu XXL? mda, probabil se va numi asa in 2018 cand VAG se viseaza nr1 mondial... e grea boala grandomaniei...

  • Jolerto, luni, 21.03.2011 16:04
    lol

    Nu prea intelegi filosofia industriei auto, nu-i asa? Btw... brandul Bugatti nu Bentley io....

  • Vasilica, luni, 21.03.2011 16:04
    Cine vorbea de Bentley??

    Greu mai este si cand incerci sa produci sa creezi ceva ca de criticat si eu pot sa fac asta!

  • io, luni, 21.03.2011 16:10

    ah, Bugatti cu motor diesel de 800 cmc... suzati-ma! daaa... asta schimba total datele problemei, nu? :)) @Jolerto ce-ar fi sa-mi explici tu "filosofia industriei auto" Jolerto (what ever that is) Si dupa ce termini

  • io, luni, 21.03.2011 16:12
    @Jolerto

    dupa ce termini scrie-mi ceva si de filosofia Bugatti... asteptam cu nerabdare o mostra de inteligenta de la tine

  • Blue, luni, 21.03.2011 16:18
    @io

    In primul rand acici e vorba de Bugatti nu Bentley. In al doilea rand fibra de carbon nu ramane indoita niciodata. Ori revine la forma initiala ori se rupe. Dar pentru a se rupe e novoie de o forta mult mai mare decat cea suficienta sa indoie aluminiul. In al treilea rand, domnule maestru in design, forma masinii serveste utilului si anume un coeficint aerodinamic cat mai bun. In al patrulea rand, probabil ca ei s-au gandit ca masina asta se incadreaza in linia de "cea mai" pe care au impus-o prin Bugatti. Cum Veyron este cea mai rapida masina de serie, probabil ca vor ca asta sa fie cea mai economica masina. Avand in vedere costurile de dezvoltare si productie destul de mari, s-au gandit bine ca nimeni nu ar cumpara un VW de 40-50.000 care abia se taraste si asa pun alta sigla, iar cumparatorul nu se va mai uita asa suspicios la pret. Aici nici eu nu prea sunt de acord, ar fi fost bun pt Audi. In al 5-lea rand hai sa vedem cum si-a batut VW joc de marcile iconice: - Audi se zbatea in anonimat, iar acum se bate de la egal la egal cu Mercedes si BMW, crescandu-si vanzarile an de an -Skoda era o marca excomunista care facea niste tigai pe roti. Le-au ofefite vechile platforme ale vw si asa au creat niste masini de o calitate buna la preturi foarte competitive, iar vanzarile au fost multe peste asteptari -Seat - vanzarile vorbesc de la sine, cam acelasi lucru cu Skoda -Lamborghini - era o marca mereu in urma Ferrari cu masini care se stricau imediat si care erau mult mai lente ca alte supercaruri, dar pe care lumea le cumpara ca aveau aripioare si ieseau in evidenta. Acum poate te uiti cati ani a fost LP-560-4 cea mai rapida masina din clasa ei, pana sa apara 458, care oricum e mai lenta ca 570-4 Superleggera -Bentley - a fost un umbra a RR tot timpul, acum are o identitate de marca, scoate masini foarte aprecitate precum Continental GT. -Bugatti - Au creat masina suprema Veyron SS. PUNCT!

  • Jolerto, luni, 21.03.2011 16:23
    io

    Nu esti pregatit psihic pentru raspunsul meu.

  • sigur ca da, luni, 21.03.2011 16:24
    @blue

    e vreme frumoasa....iesi la aer

  • Bogdan, luni, 21.03.2011 16:31
    Aceasta stire este o pura speculatie a jurnalistilor americani de la Motor Trend

    Aceasta ipoteza vehiculata de americanii de la Motor Trend este o pura speculatie, menita sa mai creasca audienta Motor Trend . Este adevarat ca cel mai probabil VW XL1 va fi produs la inceput intr-o serie foarte limitata dar asta nu inseamna ca va purta emblema Bugatti . Ferdinand Piech nu a investit 1.5 miliarde euro in proiectul Veyron pentru ca urmasul lui Veyron sa fie cea mai economica masina din lume . Foarte probabil, tinand cont de pretul ridicat al modelului VW XL1 ( datorat conceptiei sale si marerialelor foarte scumpe folosite ) acesta va fi oferit sub brandul VW, clientilor de Bugatti Veyron ( urmasul lui Veyron se afla in dezvoltare ) asa cum Aston Martin Cygnet poate fi cumparat doar de catre clientii ce detin un Aston Martin .

  • io, luni, 21.03.2011 17:53
    @Blue

    mai tu nu intelegi ca o masina atat de joasa in zona pasajului rotilor e predispusa la loviri?! chiar daca nu se rupe, e inevitabil sa nu-ti zgarii vopseaua sau sa nu simti fiecare lovitura in coloana... oricum ai da-o, solutia lor e de rahat... las-o moarta ! Mai sunt 2 asprecte cu care nu sunt de acord: 1. Seat nu are nici pe departe succesul pe care vrei sa-l lasi de inteles. skoda a progresat intr-adevar, dar seat nu si-a indeplinit niciodata obiectivele. Seat daca era pe cont propriu, era in faliment demult... oricum VW parca nu mai are atata tragere de inima sa pompeze in contiuare bani in seat... seat e cu un picior in groapa 2. inainte de preluare, Lamborghini n-a fost o marca "mereu in urma Ferrari". Din contra, Lamborgini avea o imagine mai buna decat o are in prezent. Ce e in prezent, e o nimica toata fata de grandoarea marcii de altadata... pai doar daca spuneai Lamborghini Diablo te apucau fiorii pe sira spinarii... era considerata o masinarie de razboi viscerala, o bestie extrema fara seaman in lumea automobilistica... acum Murcielago e doar o umbra palida a ceea ce a fost Lamborghini odata in trecut... eu cred ca nu erai "prin preajma" la vremea aia, de iti permiti sa afirmi asa ceva... ce a facut VW dupa aia , a fost sa-i ia sufletul si sa-si faca pantofii cu el... chiar imi pare rau de Lamboghini

  • @ io, luni, 21.03.2011 18:45

    Problemele Seat sunt legate de prezenta aproape exclusiva pe piata europeana ( se afla in declin si nu da semne de revenire pana in 2014 ) . Vanzarile Seat au inregistrat cresteri in ultimii ani dar capacitatea foarte mare a uzinei Seat din Martorell a facut ca Seat sa nu inregistreze profit in ciuda vanzarilor in crestere, dar nu suficiente . De la izbucnirea crizei financiare din 2008, in Europa nu au mai inregistrat profit Ford ( anul trecut a fost dupa VW Group cel mai profitabil producator auto in ciuda pierderilor din Europa ), Opel/Vauxhall, Toyota, Honda, Mazda . Succesul si profitul celor de la Skoda se datoreaza prezentei lor pe piata auto din China ( peste 150,000 de masini vandute in 2010 ), India si Rusia . Saptamana trecuta, VW Group a anuntat ca va lansa oficial marca Seat in China incepand cu 2012, acest lucru plus producerea in exclusivitate a noului Audi Q3 in uzina Seat din Martorell, urmand sa imbunatateasca semnificativ finantele Seat, spre marea dezamagire a ta si a celorlalti care nu simpatizeaza VW Group . Cat despre Lamborghini, citeste parerea jurnalistilor italieni care cred ca va deveni in viitor tot mai dificil pentru Ferrari sa concureze cu Lamborghini si asta datorita investitiilor mai mari de care se bucura Lamborghini comparativ cu Ferrari .

  • io, luni, 21.03.2011 19:24

    bai asta care lucreaza la VAG si are 6 calculatoare la dispozitie... crezi ca informatiile astea seci intereseaza pe cineva? sau cand vii cu banalitati te integrezi in filosofia firmei? si ce daca VAG vinde in China? daca te laudai ca vinde bine si are cote de peste 15-20% pe piete mature cu clienti pretentiosi mai era ceva, dar asa?! "piata europeana se afla in declin" spui? conditiile pe piata europeana sunt aceleasi pt toti... nu poti sa scuzi seat spunand ca sunt conditii grele, cand sunt altii care fac profit si castiga cote de piata importante... Si stii care-i diferenta intre Ferrari si Lamborghini in PREZENT? Ferrari produce masini cu pasiune.

  • Jolerto, luni, 21.03.2011 20:40
    Ferrari produce masini cu pasiune.

    Vezi ca poti!

  • io, luni, 21.03.2011 21:24

    pai si amice, tu n-ai citit ce a scris asta de la VAG? sau si pe tine te-a plictisit? cica volkswagenul ala steroidizat, numit Lamborghini, are "investitii mai mari" decat Ferrari... de parca faptul ca nu stiu ce director de vanzari isi tine curul intr-un birou mai mare si mai luxos, incalzeste cu ceva pasionatii marcii...

  • bbb, luni, 21.03.2011 22:15

    Pasiunea lor este cumva FOCUL?

  • @ io, luni, 21.03.2011 23:03
    Cea mai pretentioasa piata auto din lume este Europa iar VW Group are o cota de piata de 22 %

    Cea mai pretentioasa piata auto din lume este Europa, iar de peste 20 ani, VW Group este lider autoritar al pietei europene, in prezent cota de piata fiind de 22 % . O dovada a faptului ca europenii sunt cei mai pretentiosi clienti este data de Honda care vinde cu succes in SUA modelele Accord ( versiunea americana este net inferioara celei europene ) si Legend sub brandul Acura . Acesta este motivul pentru care producatorii japonezi dezvolta modele specifice pentru anumite piete ( acest exemplu a fost urmat si de VW Group care a dezvoltat un model Passat destinat pietei americane ) . Acum sa vorbim despre China . China a devenit cea mai mare piata auto din lume la general, fiind insa si cea mai importanta piata auto si pentru producatorii premium . In 2010, aprox. 50 % din modelele Mercedes S-Klasse ( se produce exclusiv in Germania la Sindelfingen ) au fost vandute in China . China a devenit cea mai importanta piata si pentru Audi, BMW, Porsche, Lamborghini, Ferrari si Maserati . Tu si alti jurnalisti auto de pe alte site-uri autohtone va legati de faptul ca majoritatea masinilor VW vandute de VW Group in China sunt de conceptie veche . Desi China are peste un milion de milionari in euro ( la o populatie de 1 miliard si 400 milioane locuitori procentul este infim ), majoritatea locuitorilor din China au venituri modeste si prin urmare nu isi permit masini foarte scumpe ( peste 10,000 euro ) . Oferta fiecarui constructor pe o anumita piata auto este in concordanta cu puterea de cumparare a cetatenilor acelei tari sau regiuni . Insa orbiti de subiectivism, aceieasi jurnalisti trec cu buna stiinta cu vedera ca de ex. Toyota produce si vinde in Africa pentru piata locala anual aprox. 1.5 milioane de masini cu tehnologie din anii 70 . Unde ar fi Toyota in clasamentul mondial fara 1.5 milioane de masini pe care le vinde in Africa ? Inca o data, subliniez strategia Toyota din Africa este corecta si in concordanta cu puterea de cumparare scazuta a cetatenilor africani . Acelasi lucru se intampla in Mexic unde Nissan este liderul pietei mexicane datorita unui model conceput in anii 80 si in India unde Suzuki detine 50 % din piata in mare parte datorita unor modele dezvoltate in anii 80 .

  • Jiji, luni, 21.03.2011 23:50
    @@io

    Foarte mare dreptate!Sunt intru totul de-acord cu tine!Acelasi lucru il face si VW in Brazilia(acolo se fabrica inca T2 sub denumirea de Combi),Africa de Sud(pina de curand a fost fabricat Golf 1),China(se fabrica inca modelul vechi de Passat sub denumirea de Santana)!Iar politica tuturor producatorilor este profitul.Unii dintre ei stiu sa-l faca,altii mai au de invatat! @Semtex!Masini ca Renault,nu mai face nimeni!

  • io, marţi, 22.03.2011 08:48
    @@io

    Vag are cota de 20% pentru ca e singurul brand suficient de hraparet sa inghita 10 marci... vw ca producator insa are 11,3% cota de piata in 2010. diferenta nu e mare deloc fata de urmatorii clasati, Renault 8,3% si apoi Ford. Volkswagen AG are avantajul preluarii Skoda imediat dupa caderea blocului comunist. Asta le-a permis sa se extinda devreme, inaintea concurentei. E ca si cum ai spune ca pe pista de alergari au avut un avans la start de 2 minute, iar acum te lauzi ca e la 1 minut in fata concurentei... wow! ce realizare! Ca fapt divers: Dacia a avut in Europa 1.9% cota de piata in 2010. Adica aproape cat Seat si mai mult de jumate din cota Skodei de 3,4%. Asta cu toate ca Dacia are modele tinere si pe jumatate din numarul celor de la Skoda. Asta-i impresionant, nu aburelile tale!

  • io, marţi, 22.03.2011 09:04

    ps: cota de piata vag pe 2010 e 21,2% , nu 22... esti contabil pe la VAG de umfli cifrele?

  • Vasilica, marţi, 22.03.2011 10:00

    Orice ar fi VW are cota de piata in Europa muuuuuuullllttt peste orice producator si sunt sigur ca prea curand nimeni nu o sa ii ajunga. Ca sa nu mai zic de profitul pe care il inregistreaza.

  • @Vasilica, marţi, 22.03.2011 10:07

    11.3% cota nu e mult vise placute!