Volkswagen vrea să lanseze Touareg R, un SUV sportiv hibrid

Publicat joi, 26.08.2010 14:06 de Mircea Meșter

După Scirocco şi Golf, Touareg ar putea avea propria versiune sportiva R. Sistemul de propulsie va fi unul hibrid V8-electric.

După ce Volkswagen a lansat în cursul anului divizia de performanţă R pentru ca versiunile mai puternice ale modelelor sale să poată face parte dintr-o linie separată destinată pasionaţilor sportivităţii pe şosea, prezentarea lui Golf R şi Scirocco R părea să satisfacă setea de completare a gamei germane. Ei bine, veştile care vin din Germania sunt interesante în acest sens, Volkswagen gândindu-se să dezvolte o versiune R a noii generaţii Touareg.

Touareg R nu va fi însă pur şi simplu un model de performanţă şi atât, ci va îngloba cele mai noi tehnologii dezvoltate în cadrul VW Group, implicit cea hibridă. Conform primelor informaţii, sistemul de propulsie al modelului german va fi format dintr-o unitate V8 turbo de 500 CP (cu 50 mai mult decât anteriorul Touareg W12) care va lucra în paralel cu motorul electric regăsit şi în echiparea actualului Touareg V6 Hybrid. Foarte interesant, puterea acestuia din urmă nu va fi limitată la 47 CP, cum se întâmplă pe versiunea deja lansată pe piaţă, ci va creşte pentru a reuşi să mute la nevoie 100% electric modelul de 2.2 tone.

Dacă modelul va fi terminat la timp, o primă întâlnire cu acesta ar putea ave aloc la Salonul Auto de la Detroit 2011, care va avea loc în luna ianuarie.

via | Automobile Magazine

  • yok, joi, 26.08.2010 15:16

    ce imi plac hibrizii cu peste 300 cp si motor electric de 20 cp

  • Ivanoff, joi, 26.08.2010 15:29
    @yok

    Sunt la asentimentul tau yok! Acum ca s-a mai racit euforia cu TDI tre sa bage si astia ceva (pseudo)hibride in marketing ca au vazut ca e trendy... Si cand ma gandesc ca inca comercializeaza pe "Noul Golf VI" motorasul de 1.6 MPI de 102 CP :)) , asta da producator ce se vrea a fi lider mondial...

  • Rhadoo, joi, 26.08.2010 17:31
    pt ivanoff

    VW nu mai comercializeaza motorul de 1.6 MPI pe Golf 6 de mai bine de 1 an...l-a inlocuit cel de 1.2 TSI 105CP

  • Eu, joi, 26.08.2010 17:40

    Golf 6 cu motorul de 1.6 MPI 102Cp unde ai vazut tu bolsevicule ? golf 6 vine cu Benzina / 1.2l / 77kW/ 105CP Benzina / 1.4l / 118kW/ 160CP Benzina / 2.0l / 155kW/ 210CP Benzina / 2.0l / 199kW/ 270CP

  • Ivanoff, joi, 26.08.2010 18:44
    Scuze...

    Imi cer scuze ca nu m-am pus la curent cu faptul ca de UN AN motorul de 1,6 si 102 CP :)) nu mai echipeaza golful,dar lucrul asta ma determina sa mai vin cu o intrebare,acum un an nu tot Golf VI se chema?...

  • V8 turbo, joi, 26.08.2010 23:24
    @ Ivanoff

    vezi k aici nu e scara blocului, vorbesti doar daca ai o informatie conforma cu realitatea nu povesti. k de amatori suntem satui.

  • @V8 TDI, vineri, 27.08.2010 00:31
    Corect!!! (gramatical)

    Sincer la cate stiri ce nu au nimic cu profesionalismul gasesc mai nou aici,imi permit si eu o mica eroare plus ca mi-am mai cerut si scuze... Si totusi,anul trecut nu tot Golf VI se chema cel motorizat 1,6 si 102 CP?...

  • george, vineri, 27.08.2010 12:36
    NU "SE VREA" CI ESTE LIDER MONDIAL

    @ ivanoff Pe acel Golf 6 pe care il invoci cu obstinatie specifica persoanelor cu nevoi speciale, exista si motoare si tehnologii performante (sa-mi spui si mie cate masini din clasa lui Golf 6 au suspensie cu efect autovirator). Daca un client doreste o masina cu dotari generoase dar nu are nevoie de un motor foarte performant, va alege probabil un Golf 6 cu motor 1,6 102 CP (sau pe cel care l-a inlocuit pe asta). Cine n-a inteles asta a dat faliment de mult.

  • RTI, vineri, 27.08.2010 14:55
    @ george

    alta scuza mai penibila nu ai gasit sa justifici aceasta ,,bijuterie '' a tehnici vag ? nu este ciudat totusi sa ai o motorizare de perormanta anilor '90 ? lauzi o masina care practic este un facelift la mk V , avand aceeasi platforma , o masina care abia acum ofera AC standard , o masina care nu merita sa aiba in lista acest motor dar azi este mai apreciata o mufa pentru i-pod decat motorizarea

  • george, vineri, 27.08.2010 15:38
    NU INTELEGI NIMIC

    @RTI Cand Golf 6 a devenit masina anului in 2009 cred, EU am spus ca nu merita acest titlu si motivul era ca dpdv tehnologic, masina nu reprezenta o revolutie fata de Golf 5. Asta nu inseamna sa nu recunosc calitatile acestei masini (fiindca are destule). Unde gresesti crancen (ca multi altii care nu cunosc cu ce se mananca salamul asta) este rolul si importanta motorizarii. Pe pietele mature (nu ca haznaua asta infecta numita Rumanica) o asemenea masina nu trebuie sa aiba un motor superperformant si supertehnologizat (cu exceptiile de rigoare, cand ai optiuni suficiente - GTI/R32/TSI). Motorul unei astfel de masini trebuie sa ofere performante rezonabile la consum decent si fiabilitate buna. Iar 1.6 MPI indeplineste toate aceste conditii...

  • @george, vineri, 27.08.2010 16:27

    ...mai vorbeste asa ...pe-ndelete cu inginerii si mecanicii de pe la reprezentantele vw. (nu cu dealerii!)...sa vezi ce-ti mai zic de...fiabilitate...las; ca de marketing si povesti eu sunt satul ....vreau MASINA nene...nu tot felul de shmekerii si scarpiniciuri pe masina ,vreu un motor adevarat la banii aia la care-ti iei un subaru care nu prea umbla prin servisuri ca ...vw(aici ma refer la bazaconiile din 2003-2004 incoace)...stiu un subaru forester cumparat nou acum are peste 180mii km ......FARA PROBLEME!!!!!!!!!!!!!!!putorile astea de vw....rar care ajunge la20mii fara pb.

  • RTI, vineri, 27.08.2010 16:42
    @ GEORGE

    daca vreau sa merg decent cu 160-180 pe autostrada ( si faza cu drumurile nu este chiar asa doar cunoastem cat de mult ii place romanului sa se vaite ) sau sa fac cateva depasiri pe un drum virajat , 100 cp sunt insuficienti pentru ca si fara bagaj si pasageri masina este destul de grea , in schimb daca la 130 ai pulsul mai mare decat viteza si iti place sa mergi in coloana fiindca placerea ta este sa joci sah in masina ... da 100 cp sunt prea multi ,mult prea multi , i-ti recomand un matiz . De ce a renuntat lumea la dacia 1300 ?!?!?!?! Nu toata lumea are bani de R32 , asa ca te uiti mai jos dar nu atat de jos , cele mai vechi motoare 1.6 mpi si 1.9 tdi cam scumpe tinand cont ca au fost in productie pana mai ieri

  • george, vineri, 27.08.2010 17:07
    DECI, NU INTELEGI NIMIC

    @ @ george Discutia asta am mai facut-o de cateva ori. Ti-as explica si tie dar mi-e teama ca-mi pierd timpul. @ RTI Dupa cum spuneam, nu intelegi nimic. Mai citeste o data ce am scris mai sus, si da-ti cu presupusul dupa aia. Dar te rog sa nu-mi mai spui tot gugumanii din astea...

  • RTI, vineri, 27.08.2010 17:11
    @GEORGE

    cred ca noaptea numai vw visezi , daca aveai argumente nu mai postai doar asa sa nu zica lumea ca nu ai replica , un lucru sun curios , tu ai condus un vw ?

  • george, vineri, 27.08.2010 22:19
    N-AM CONDUS VW

    @ RTI Decat vreo 10 ani...iar acum visez Dacia Sandero... Replica am la lucrurile pe care le contest. Dar degeaba ti le spun ca esti pe dinafara complet...

  • kumite, sâmbătă, 28.08.2010 01:50
    @rti

    Georgica are o skoda tdi.Superba!!!!!

  • RTI, sâmbătă, 28.08.2010 10:43
    @ GEORGE

    asa pot sa zic si eu de tine.... de ce nu i-ti faci un cont? ar fi bine sa posteze doar cei care au cont cu datele verificate ( nu asa am 30 de ani si altul nici buletin nu are sau am BMW si el se duce cu bicicleta la munca ) si macar o data pe an sa se faca o intalnire , sa vedeti atunci ca altfel va merge treaba

  • MR.F1, duminică, 29.08.2010 11:15
    diferenta

    nu inteleg d ce in desenn par a fi mai frumoase decit realele lor?

  • p-george, marţi, 07.09.2010 12:44
    @george

    Nu te mai strofoca sa le explici...eu am renuntat de mult. Nu e material de discutie inteligenta pe siteul asta. Ei le stiu pe toate. Vorba aia, un om destept isi mai schimba parerea, un prost niciodata @RTi Amice, omule, ti o spun prieteneste, ai probleme cu ascultatul sau cu intelesul sau cu prelucrearea informatiilor. Asa faci tot timpul. Cineva iti spune ceva, sau te intreaba ceva iar tu raspunzi cu totul pe langa subiect.