Volkswagen: "Viitorul este electric, dar propulsia diesel rămâne indispensabilă"

Publicat joi, 11.05.2017 13:45 de Daniel Popescu

Grupul Volkswagen mizează pe lansarea a 30 de modele electrificate până în 2025, însă insistă că propulsia diesel rămâne "indispensabilă" pentru viitorul apropiat.

Grupul Volkswagen şi-a schimbat radical strategia după scandalul Dieselgate şi mizează puternic pe dezvoltarea de modele electrice sub brandul ID.

Cu toate acestea, la adunarea generală a acţionarilor care a avut loc în această săptămână, CEO-ul Matthias Müller a reiterat faptul că propulsia diesel va rămâne una esenţială în viitorul apropiat şi anunţă noi îmbunătăţiri la nivelul consumului şi a emisiilor.

"Diesel-ul va rămâne indispensabil pentru viitorul apropiat. Asta se aplică inclusiv motorului diesel Euro 6. Până în 2020, motoarele noastre cu combustie internă vor fi cu 10 până la 15% mai eficiente şi, prin urmare, mai curate. Asta va ajuta la protecţia mediului şi la conservarea resurselor", a explicat el.

Pe de altă parte, Muller afirmă că Volkswagen se va transforma într-o companie axată pe mobilitate, iar viitorul serviciu Moia face parte din acest plan ambiţios.

"Volkswagen devine mai rapidă, mai concentrată şi mai orientată spre consumator. Transformăm Volkswagen dintr-un constructor într-un furnizor global de mobilitate. Acesta este modul în care vor lansa mai mult de 10 vehicule electrificate până în 2018. până în 2025 vom adăuga peste 30 de BEV (n.r - maşini electrice)", a mai precizat el.

Via Autocar

  • Vlad, joi, 11.05.2017 14:23

    Se duce dieselul, lent dar sigur.

  • ioi, joi, 11.05.2017 14:28

    Ca la trenul diesel-electric. Motorul diesel produce curentul care pune in miscare rotile :-DP

  • Seat, joi, 11.05.2017 17:42

    mda, manelistii ie indispensabili. macar de le-ar face "euro 7" pe bune.

  • Eu, joi, 11.05.2017 18:26

    Pai normal ei pentru ce ar mai face soft-uri? Ca la electric ce sa mai pacalesti?

  • Exact ioi, sâmbătă, 13.05.2017 06:47

    Maşinile care vor domina vor fi cele gen Nissan e-power (semi electrice) din Japonia Sunt pe cale să termine fabrica LG Chem din Polonia, apoi bateriile litiu-ion vor iniţia producţia Nissan New Micra e-power în fabrica Renault lângă Paris, nu cea din UK, dar nu numai datorită Brexit ci şi faptul că la fabrica din Franţa este cea care produce acum Zoe electrica, dar produce şi Clio !! Astfel încât vom avea şi Clio e-power ! Momentan la Nissan Note e-power au pus un 1.2 benzină, dar o maşină e-power pe motorină este maşina perfectă : - autonomie dată de pompă - consum mic în oraş dar consum mic şi înafară