Volkswagen va reduce gama de versiuni: 25% dintre variantele de motoare și transmisii vor fi eliminate
Volkswagen va elimina din gama 25% dintre variantele de motoare și transmisii, iar versiunile de bază ale unităților de propulsie vor fi oferite doar cu cutie manuală.
Volkswagen a anunțat joi un amplu program de reducere a costurilor, care va fi îndeplinit în special printr-o reducere a gamei de versiuni.
Principala noutate este reducerea cu 25% a variantelor de motoare și transmisii începând de anul viitor, iar "victimele" vor fi variantele care înregistrează cele mai mici vânzări.
A doua măsură prevede că versiunile de bază ale motoarelor vor fi disponibile numai cu cutie de viteze manuală, astfel că nu vor mai putea fi achiziționate împreună cu o cutie de viteze automată. În plus, versiunile de bază nu vor mai fi disponibile cu tracțiune integrală.
Ambele măsuri au rolul de a simplifica procesul de producție și lanțul de furnizori, ceea ce va permite o reducere a costurilor. De asemenea, 80% dintre mașinile produse de Volkswagen vor utiliza platforma MQB, în creștere de la 60% în prezent.
Volkswagen va adopta această strategie cu scopul de a reduce costurile cu până la 3 miliarde de euro până în anul 2023. Banii vor fi utilizați ulterior pentru dezvoltarea de modele electrice, servicii de mobilitate și mașini autonome, în contextul în care bugetul alocat pentru aceste programe va fi de 11 miliarde de euro.
Via Volkswagen
Dacă nu-i copiază pe “coledzii” de la “GM”, tot degeaba. Adică aruncați ȋn neant și niște mărci – nu doar modele – mai ales pe acelea “nerentabile”. Ah, voi nu cunoașteți / nu dețineți puncte (comerciale) slabe, uitasem. Desigur, orice mașină te duce de la punctul A la punctul B, dar numai ȋn cazul ȋn care cele două puncte semnifică…extremitățile graficului vânzărilor :D Cică lumea s-a schimbat…Așijderea devizele. De pildă: banii nu aduc fericirea și nici nu o ȋntrețin, fiindcă banii sunt ȋnsăși fericirea. La cât este de mare Europa “avansată”, “civilizată”, nu se găsește nimeni care să ridice un monument impozant noului Zeus al industriei, recte “reducerea costurilor” ? “Dar nu și ȋn America?” – mă veți ȋntreba. Acolo nu este nevoie, căci reducerea se confundă cu ȋnsăși industria :) VAG și Ford, ce tot vă purtați ca niște lesbiene sfioase? Intrați odată ȋn “colaborare”, ca să știm o treabă. Se pregătește DaiGMler? “Cine vrea să fie stăpânul lumii nu poate să lase nimic necucerit” (replică din filmul “Vlad Țepeș”). Prin analogie, VAG nu se mulțumește cu creșterea fulminantă de pe cea mai mare piață auto a lumii (China) – o roade pe chelie să-i convingă și pe americani, ba ȋncă ȋn spirit revanșard (Dieselgate…), de aceea cochetează cu Ovalul Albastru, chiar dacă tehnologia electrică & autonomă este net mai dezvoltată ȋn curtea lui NGMCO. Un spiriduș iremediabil rău, care adoră să distorsioneze deliberat realitatea, mi-a șoptit insidios la ureche că deja se manifestă tendința globală de a apărea o concurență serioasă pentru mania SUV-urilor: camionetele/pickup-urile! Domeniu ȋn care F-150 este privit cu incontestabilă religiozitate…Chiar astăzi am avut ocazia de a savura unul pe viu: emană acel “nu știu ce” care electrizează simțul estetic. Așa cum Fiat nu a mărturisit niciodată că Jeep reprezenta ținta sa predilectă din Chrysler Group, cred că nici VAG nu va recunoaște că ȋi surâde ideea donjuanismului de imagine și cu impact…pecuniar al lui F-150 (puteți să susțineți că fabulez ȋntr-o veselie, dar eu pur și simplu mă bazez pe cea mai simplă axiomă existențială: “Orice este posibil”…). Iar un surplus de orgoliu ar deschide o altă pistă a “speculațiilor” : succesul lui Mustang ȋn Germania, adică fix sub nasul corporației nr. 1 la vânzări mondiale (Verkaufswagen, pardon, Volkswagen). Eh, cum să tolerezi așa ceva?! Mă rog, nu la nesfârșit… Ȋn loc de concluzie: Hitler se mulțumea cu visul accesibil “Germania, stăpâna Europei”. Contextul actual permite tocmai idealul “cel mare” : planeta ȋntreagă…