Volkswagen va prezenta decizia privind divizia low-cost în termen de 12 luni
Heinz-Jakob Neusser, şeful departamentului de dezvoltare de la Volkswagen, a confirmat planurile grupului german de a prezenta decizia finală privind eventuala divizie low-cost în termen de 12 luni.
Volkswagen se pregăteşte să anunţe planurile sale privind divizia low-cost, informează englezii de la Autocar. Spre deosebire de declaraţia precedentă a lui Heinz-Jakob Neusser, şeful departamentului de dezvoltare de la Volkswagen, acum avem şi un termen de dezvelire a noii game. Mai precis, Neusser spune că noua gamă va fi anunţată oficial în următoarele 12 luni. În prezent, consiliul de conducere al Volkswagen încă discută conceptul unei asemenea game, fiind necesare anumite studii interne privind diferenţa de preţ pe care o va putea oferi respectiva gamă, ce efect va avea aceasta asupra modelelor ”normale” şi dacă poate fi construită o gamă low-cost la un standard de calitate suficient de ridicat pentru aşteptările concernului.
“Încă lucrăm la partea de preţ. Ştim că vom construi această maşină doar dacă va îndeplini standardele noastre de siguranţă, ţinută de drum, comfort, totul într-un regim de profit. Noul sau noile modele trebuie să fie durabile, precise şi să respecte standardele de calitate pe care publicul şi clienţii le aşteaptă din partea noastră. Dacă vom lansa această marcă, nu o vom numi Volkswagen, ci va avea un nou nume, special în concernul nostru.”, explică Heinz-Jakob Neusser, şeful departamentului de dezvoltare de la Volkswagen, într-un interviu acordat la Salonul Auto de la Tokyo şi citat de Autocar.
Eventuala gamă low-cost de la Volkswagen ar putea fi orientată atât înspre pieţele emergente, cât şi pentru piaţa din Europa, aflată în scădere. La fel ca rivalii de la PSA Peugeot-Citroen, cei de la Volkswagen sunt aşteptaţi să ofere o berlină încadrată din punct de vedere al dimensiunilor între clasa mică şi clasa compactă, iar cel mai bun exemplu în acest sens ar fi Volkswagen Santana, un sedan comercializat pe piaţa din China.
Via Autocar
Simca? 12 luni totusi e un termen destul de indepartat. Banuiesc ca DEJA se lucreaza la noua marca. Interesant e si unde se va fabrica tinand cont ca zona unde se poate umbla e costul fortei de munca. Asta plus ceva avantaje oferite de un eventual guvern (vezi investitiile Renault in zona libera de la Tanger) ar putea oferi un cost de productie rezonabil. Renault te asteapta vremuri grele.