Volkswagen va opri temporar producția de mașini electrice în Germania

Publicat vineri, 26.09.2025 14:25 de Tiberiu Safta

Volkswagen a anunțat că va opri temporar producția de mașini electrice la uzinele sale din Germania pe fondul cererii scăzute. Modelele electrice ale grupului sunt afectate și de noile tarife vamale impuse de Donald Trump pentru piața americană.

Începând din octombrie, Volkswagen va pune pauză producției de mașini electrice la uzinele din Germania. Această decizie a fost luată din cauza cererii scăzute pentru modelele electrice ale mărcilor Audi, Cupra și Volkswagen, dar și din cauza noilor tarife vamale impuse de președintele Donald Trump pentru exemplarele destinate pieței americane.

Grupul Volkswagen produce mașini electrice în mai multe uzine din Germania. Fabrica de la Zwickau, acolo unde este produs Audi Q4 e-tron, va sista producția acestui model timp de o săptămână, începând din 6 octombrie. De asemenea, producția de mașini electrice va fi oprită și la uzina din Dresda.

Cea de-a treia uzină care produce mașini electrice, fabrica de la Emden, a redus deja orele de muncă pentru angajații săi și este de așteptat ca și această uzină să oprească temporar producția de mașini electrice. La această fabrică sunt produse Volkswagen ID.4 și ID.7.

Inclusiv Volkswagen ID.Buzz va fi afectat de această decizie. Monovolumul electric este produs la uzina din Hanovra, care va pune pauză producției timp de 5 zile în timpul zilelor libere din toamnă.

La final, uzina Volkswagen din Osnabruck, care nu produce mașini electrice, va opri temporar producția lui T-Roc Cabriolet, Porsche 718 Cayman și Boxster timp de o săptămână.

via Automotive News Europe

  • dan_grc, vineri, 26.09.2025 14:39

    Asta înseamnă diferența de creștere în procente și numere concrete, au un an bun de creșteri la electrice, dar nu suficient pe măsura investițiilor, pare un articol scris de o trompetă anti EV cum ar veni, adică nu se pune pe pauză un Tiguan/Golf TFSI/TDI, n-are cum, fake news .

  • MarS, vineri, 26.09.2025 15:06

    Overall, Germany’s auto sector has lost roughly 55,000 jobs over the past two years, according to the VDA trade group. Tens of thousands of additional positions are set to disappear by 2030, in an industry that employs more than 700,000 people. Decent, putea fi mai rau

  • @MarS, vineri, 26.09.2025 15:51

    asa e, dar ce propui? sa protejam pe model trumpist tehnologii muribunde doar de dragul de a mai pastra niste joburi cativa ani in plus? nu, mai bine tai acum si reconvertesti profesional acele mii de disponibilizati decat sa te trezesti peste cativa ani cu toata tara in faliment generalizat si cu china la ani lumina in fata la tehnologie. asta daca exista curajul de a gandi pe termen lung. germania trebuie sa treaca serios la electrificare, sa lase lobbyul/interventiile pe sub masa la comisie si sa isi asume pierderi mari de joburi, odata cu masuri vizionare de transformare a economiei. nu e vina nimanui ca o masina electrica necesita mai putine componente, dar a te opune schimbarii si progresului tehnologic este ca si cum ai urina impotriva unui vant puternic...te uzi fleasca.

  • Dutz, vineri, 26.09.2025 16:42

    Nu cred, duduie vânzările de BEV-uri, n-are cum să închidă, propaganda rusească. Vă spuneam că la Stellantis, Wagoneer este la 3% din planificare și Charger la fel. La Recon au amânat un an startul de producție și pare un “un succes” din fașă. Urma să dea de gard pe US și cu Compas rău de tot, dar au schimbat din preserie platforma care inițial era BEV 70% și ICE 30%, deci tot un an întârziere a startului de producție. Între timp se produce vechiul “dinozaur”.

  • eu, vineri, 26.09.2025 16:57

    Stai ca apare unul cu nume de brand frantuzesc (a se citi "ds") si ne explica cum e cu programul rabla si ca de aia opreste VW productia de BEV

  • Jian de la Calafat, vineri, 26.09.2025 18:01

    Daca extraterestrii uneltesc ca Pamantul sa se confrunte cu noxe rele si cu poluare nocivă cat mai mult cu putință ? Sabotajul de origine extraterestra este plauzibil?

  • @dan_grc, vineri, 26.09.2025 20:50

    Asta inseamna sa produci masini care nu fac fata pietei, cu un raport calitate pret net inferior altora. Cei ce vor masini iau Volvo ex30, Kia Ev3, Kia ev4, kia ev6, Tesla si exemplele pot continua. Ce rost are sa dai bani pe VAG, renumiti pentru ilegalitati. Vag mai vinde pe la firme cu care mai fac intelegeri ca sa nu dea faliment. Ii mananca chinezii!

    Dutz, sâmbătă, 27.09.2025 23:59

    VAG este pe primul loc la vânzare de BEV-uri în Europa, s-a schimbat ceva?

  • @hateru, vineri, 26.09.2025 21:56

    Bai omida impiedicata, VW are cresteri la electrice si pune pauza la productie, Volvo are scaderi la electrice si ii lauzi ca bubui de prostie, nu te mai obosi .

  • ignis, vineri, 26.09.2025 23:57

    @MarS la 26.09.2025, 15:51 "mai bine tai acum si reconvertesti profesional acele mii de disponibilizati" Sunt curios, ce lucrezi, ce meserie ai? Ești consilier, te ocupi de politici economice? Sau dai numai așa din gură, repetând inepții. Ai trăit în România în ultimii 35 de ani? S-a tăiat și aici, dup-aia s-au disponibilizat, dup-aia s-au închis și dup-aia s-au vândut la fier vechi. Ce "reconvertire" visezi, băi băiatule? Ce bălării spui tu acolo? În anii 90 tot așa spuneau de mineri, că se "reconvertesc" profesional, că se apucă de afaceri. Numai aberații. Te întreb așa, să vedem, cum gândești tu. În ce industrie se duc cei 55.000 de oameni concediați în ultimul timp. Ce industrie îi absoarbe după ce se "reconvertesc", când totul merge prost? Sau o să lucreze în servicii, își fac cafenele, se apucă de afaceri, fac o pizzerie, o covrigărie, ce zici? Ai auzit de descalificare? Păi de aia o să ne mânânce chinezii pe pâine, pentru că Europa e în vrie, în aproape toate domeniile. La reglementări și la gargară politică este prima. BASF de exemplu a construit în China (nu în Europa că aici nu le dă voie UE, datorită reglementărilor) un megacomplex chimic în care a învestit 10 miliarde de Euro (da, ați citit bine, zece miliarde de euro), în care o să fabrice termoplastice. Nu stau aici să dezvolt, dar cine a făcut politicile economice UE sunt niște activiști catastrofali. Pornind de la energie, până la politică externă. Acum culegem roadele politicilor imbecile. Uite, îți mai dau un exemplu. În România, mai există un SINGUR producător de îngrășăminre chimice, care stă și ăla închis momentan pentru că nu primește gaz ieftin, că acum s-a scumpit de zece ori. Păi când se va închide și ăla, unde crezi că se duc inginerii chimiști și toți operatorii specializați? Și de unde mai iei îngrășăminte chimice? le imporți din China sau Rusia că sunt mai ieftine? Și asta în țara care are agricultură. Iar voi, activiștii, o dați înainte cu electrificarea și cu alte aberații.