Volkswagen va închide, pentru prima dată, o fabrică din Germania

Publicat luni, 15.12.2025 11:17 de Tiberiu Safta

Volkswagen va închide, pentru prima dată în cei 88 de ani de existență, una din fabricile sale din Germania. Fabrica din Dresda, cunoscută mai bine ca Fabrica Transparentă, va fi închisă definitiv în această săptămână.

După 88 de ani de existență, Volkswagen a decis să închidă o uzină din Germania, pe fondul scăderii pieței auto în Europa, dar și a discuțiilor purtate cu reprezentanții sindicatelor auto în toamna și iarna anului trecut. Este pentru prima dată când marca de la Wolfsburg este nevoită să închidă o fabrică în țara sa de origine.

Unitatea de producție care va fi închisă este cea din orașul Dresda. Înființată în 2002, aceasta este supranumită Fabrica Transparentă, datorită faptului că clădirea uzinei este construită în mare parte din sticlă. Aici este produs doar un singur model în prezent, mai exact electricul ID.3. Omologul electric al lui Volkswagen Golf este produs la Dresda încă din 2021.

În trecut, Volkswagen a produs la uzina de la Dresda celebrul său model de lux Phaeton între 2002 și 2016. Tot aici au fost produse Volkswagen e-Golf, precum și Bentley Continental Flying Spur, care a fost produs aici în 2006 și în 2007.

Activitatea uzinei Volkswagen de la Dresda va lua sfârșit în 16 decembrie.

via Profit

  • Fast_and_Curious, luni, 15.12.2025 11:37

    Cand aud fraza "pe fondul scaderii cererii" imi creste pulsul! Din toti indicatorii de vanzari, VW nu are nicio problema, din contra, vanzarile au crescut in 2025 fata de 2024. Si totusi, de cat sa recunoasca ca vor sa aiba profituri mai mari si sa isi mute productia in alta parte unde e mai ieftin, o dau pe prostia asta de PR cu "cerere in scadere".

  • Dom'ne, ce bun iești..., luni, 15.12.2025 12:06

    Wolfsburg a decis sa fabrice in draci BEV-uri prin Rwanda si Burkina Faso nu doar pentru a sufoca cele 4 zări cu o hidoșenie, ci pentru a-si maximiza si profitul.

  • SJTEO, luni, 15.12.2025 12:55

    Vine nota de plata in urma politicilor UE ( Europa singurii salvatori ai planetei ) plus disperarea actionarilor de a a vea profituri tot mai mari fara sa investeasca nimica. La care mai adaugam si calitatea tot mai proasta a modelelor WV

  • Mihai, luni, 15.12.2025 12:55

    Cererea e in scadere, dar parca era o stire ca VAG incepe sa exporte masini produse in China. https://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-planuieste-sa-exporte-masini-produse-in-china-catre-si-mai-multe-125085.html Deci cum ramane cu Germanii sunt mari si tari? De ce importa autobuze electrice de la BYD?? https://www.sustainable-bus.com/news/deutsche-bahn-byd-evg-trade-unions/ Deci cum ramane cu protejarea industriei europene??? :)) Stai ca am uitat ca aplaudacii ziceau ca isi revin germanii ca nu se mai interzic motoarele termice din 2035 :))

  • Hipoacuzicu', luni, 15.12.2025 12:57

    Un model dovedit străveziu, mutilat de carențe, o ponegrire a valorilor locomotiei etalata de VW de peste un secol, se face vinovat de coborârea cortinei peste o fabrică transparentă. Indivizii cu IQ peste valoarea 70 catalogheaza o astfel de stare de fapt drept predictibilitate.

  • Lucian, luni, 15.12.2025 15:15

    Odata cu intrarea a noilor producatori auto chinezi pe piata europeana, este absolut normal sa scada cota de piata a producatorilor traditionali. Nu are cum sa creasca piata auto europeana atat de mult intr-un timp atat de scurt, astfel incat la reimpartirea pietei la un numar de producatori auto tot mai mare, producatorilor germani, francezi, etc sa le ramana acelasi numar de vanzari. Ce sa zic, o sa fie greu, dar e complet normal. Piata se va imparti la mai multi producatori, iar fiecare va avea o cota de piata mai mica, deci vanzari mai mici. Au fost vremuri bune cand VW a crescut inghitind piete intregi prin acapararea producatorilor spanioli (Seat), cehi (Skoda), etc. Acum se intoarce roata. Vin altii sa le ia din piata/felia lor...

  • alex_cu_a_mic, luni, 15.12.2025 17:17

    @Mihai "De ce importa autobuze electrice de la BYD?" Pentru ca in timp ce chinezii se chinuiau sa faca autobuze electrice, nemtii se intrebuintau sa faca Taycanuri si Etronuri si EQS-uri si alte E-uri in general peste 100k bucata pentru ca doar alea-s verzi si salveaza planeta. Autobuzele ie de saraki.

  • @alex_mic_pitic, luni, 15.12.2025 18:51

    Poate ne explici si de ce Volkswagen vrea sa vanda si in Germania modelele produse in China. Chiar daca nu au zis oficial, asa se va intampla, pentru ca nu e rentabil sa trimiti atatea componente Made in China in Germania doar pentru a le asambla. Ca si VAG tot Made in China este, doar ca se mai asambla si prin Germania, insa profitul dicteaza. Dupa cum ziceam, zilele producatorilor auto germani sunt numarate. In curand chinezii nu vor mai avea nevoie deloc de europeni pentru ca sunt mult mai avansati tehnologic.