Volkswagen va folosi tehnologii revoluţionare pentru a lansa un motor pe benzină ultra-economic

Publicat vineri, 28.03.2014 11:44 de Bogdan Mirică

Grupul Volkswagen lucrează în pezent la o nouă generaţie de motoare pe benzină, echipate cu tehnologii revoluţionare. una dintre ele va permite oprirea motorului la rularea cu viteză de croazieră.

Din postura celui mai mare grup auto din Europa, Volkswagen are potenţialul de a investi masiv în cercetare. Şi o face cu succes, rezultatele culese fiind introduse pe modelele de serie.

Pe fişa de lucru a cercetătorilor germani se află acum un motor pe benzină extrem de eficient. Volkswagen vrea să revoluţioneze segmentul propulsoarelor de acest tip cu o serie de tehnologii noi, confirmate chiar de Ulrich Hackenberg, şeful departamentului tehnologic Audi.

În cadrul conferinţei anuale a brandului din Ingolstadt, Hackenberg a declarat că motoare cu asistare electro-mecanică pentru supraalimentare şi raport de compresie variabilă sunt în curs de dezvoltare. Oficialul Audi nu a oferit informaţii despre agregatul pe care vom vedea aceste tehnologii, însă a ţinut să precizeze că inginerii îşi doresc să facă din rularea la viteză de croazieră, una dintre cele mai importante surse de economisire a carburantului.

O funcţie de decuplare a transmisiei de la motor în timpul croazierei este deja disponibilă pe mai multe modele Volkswagen. Pe viitor, soluţia de economisire a carburantului în timpul rulării la viteză de croazieră va fi eficientizată în patru paşi.

Primul este deja întâlnit pe mai multe cutii cu dublu-ambreiaj, iar al doilea va funcţiona şi la viteze mici, de minim 6 km/h. Viitoarele versiuni vor decupla transmisia şi va opri motorul atunci când rulaţi cu viteză de croazieră, când coborâţi un drum în pantă sau atunci când vă apropiaţi de un semafor ce urmează a se schimba în roşu.

Această tehnologie, alături de turbocompresoarele electrice, raportul de compresie variabil şi dezactivarea cilindrilor sunt inovaţii care vor schimba radical eficienţa motoarelor pe benzină.

via autocar

  • Rares, vineri, 28.03.2014 16:09

    Pe bune - astea sunt marile lor tehnologii. Sa puna mana sa lucreze la niste baterii mai bune si mai ieftine si atunci toti vom avea niste mici Tesla - atfel stati voi acolo in banca voastra inginerasi germanasi mici ce sunteti si lasati partea americana sa lucreze la viitorul omenirii - ca oricum voi nu mai sunteti de mult motorul tehnologic. :) Tesla - asta da producator de masini.

  • @ Rares, vineri, 28.03.2014 17:11

    Motoarele Tesla sunt Panasonic ..... Revenind la VW Group, ca fapt divers in 2012 si 2013 a fost compania care a investit cel mai mult in dezvoltare si cercetare indiferent de domeniul de activitate depasind la acest capitol companii mult mai mari ca Apple sau Google ( cele mai mari companii din lume listate la bursa ) . Pentru cine nu stie, atat Apple cat si Google valoreaza la bursa mai mult decat primii trei constructori auto luati impreuna ( Toyota, VW Group si GM ) .

  • @ Rares, vineri, 28.03.2014 17:21

    Toate bateriile folosite de Tesla sunt furnizate de Panasonic ( cel mai mare producator de baterii din lume ) iar daca gigafabrica de baterii electrice va fi construita grosul investitiei va fi suportat de catre Panasonic si statul american in care va fi construita fabrica, Tesla fiind cel mult al treilea investitor in aceasta fabrica .

  • Coco, vineri, 28.03.2014 18:01

    Citez: Viitoarele versiuni vor decupla transmisia şi va opri motorul atunci când rulaţi cu viteză de croazieră, când coborâţi un drum în pantă sau atunci când vă apropiaţi de un semafor ce urmează a se schimba în roşu. Si frana de motor cum va functiona ????

  • mark, vineri, 28.03.2014 21:14

    De ce nu investesc in dezvoltarea motoarelor cu hidrogen?!. In ani 70 80 BMW a avut cateva incercari cu brio !!!!!. Iar inititiva lor a cam disparut ! Honda a facut un model pentru piata americana pe care si cei de la Top Geer au prezentat.

  • vianu, vineri, 28.03.2014 21:37

    @coco...mie imi miroase a ceva hibrizi pe la VAG. Un sistem cu recuperare a energiei si stocarea acesteia pentru franare, turbocompresoare electrice si deplasare la viteza de croaziera adica pe scurt hibrid, suna deja cam "fumat".... dezactivarea cilindrilor e o noutate? compresia variabila parca are 5-6 ani si scoasa la iveala de...francezi. Ce se mai aude de revolutionarul E-Tron? sau XL1?

  • Lache, vineri, 28.03.2014 21:40

    Coco,dar daca cutia este automata,frana de motor cum functioneaza?

  • Azazel, sâmbătă, 29.03.2014 11:11

    Banuiesc ca este vorba totusi de o franare electronica. Adica, desi motorul va fi oprit asta nu inseamna ca toate sistemele vor fi oprite. In alta ordine de idei ce spun cei de la VW arata directia spre care se vor indrepta in viitor. Se pare ca inca nu au suficienta incredere in masinile electrice si prefera sa mizeze pe motoare cu ardere interna care sa fie cat mai economie. Daca le va iesi treaba asta asa de bine treaba asta asa cum spera ei, ramane de vazut. Daca in cazul masinilor Bluemotion se tine cont de ce spune producatorul se pot face economii vizibile. Am doi prieteni care au asemenea tehnologii, unul pe un Polo si celalalt pe un Golf. Cel cu Polo a scos un consum mai mic cu 1litru/km fata de un simplu Polo TDI. Comparatia s-a facut luand in calcul ce au spus alti posesori de Polo TDI ca au "scos" cu un litru mai mult tot pe acelasi drum si in conditii de trafic aproape la fel. Pentru ca au mers impreuna si astfel incat sa nu incurce traficul. Daca imi amintesc bine au spus au mers constant cu 100 km/h.

  • Azazel, sâmbătă, 29.03.2014 11:15

    @vianu, am uita sa-ti raspund in comentariul anterior. Daca e sa ne gandim de dezactivarea cilindrilor pentru reducerea consumului, chestia asta a implemetat-o Cadillac in anii '30.

  • @ Automarket, sâmbătă, 29.03.2014 12:21

    Azi 29 martie 2014, VW Golf a implinit 40 ani . LA MULTI ANI VW Golf !

  • @vianu, sâmbătă, 29.03.2014 13:01

    XL1 e pe piata, esti cam in urma cu stirile!

  • @vianu, sâmbătă, 29.03.2014 13:02

    https://www.youtube.com/watch?v=BL4anmWOe8k

  • @vianu, sâmbătă, 29.03.2014 13:09

    sau https://www.youtube.com/watch?v=m75t4UtX93c

  • rov, sâmbătă, 29.03.2014 14:33

    uram succes Vw! dar sa nu se prostitueze in rusia

  • rg, duminică, 30.03.2014 19:04

    @rov-lumea e condusa si traieste pt bani

  • vianu, duminică, 30.03.2014 21:16

    @azazel...merci...de ce crezi ca intrebam daca e o noutate. Nu mie trebuie sa-mi dai detalii :) @@vianu....da, sunt in urma cu stirile. "m-ai citit" de te-ai prapadit. ;)

  • bussamente, joi, 03.04.2014 18:04

    Uituci mai sant NEMTII de la WW,vor sa inventeze a doua oara FRAY-ul de la hulitul TRABANTdin anii ..50 ! (vit. a 4a)