Volkswagen va cumpăra Italdesign Giugiaro!

Publicat miercuri, 19.05.2010 15:24 de Mircea Meșter

Creatorii primei generaţii VW Golf vor fi cumpăraţi de Grupul Volkswagen. Mutarea este una dintre cele mai intreresante dintre cele care au avut loc în industria auto în ultimii ani.

Automotive News anunţă astăzi faptul că Volkswagen AG va cumpăra pachetul majoritar de acţiuni al Italdesign Giugiaro, compania italiană care a semnat desenul primei generaţii a lui Golf, modelul care a dat naştere clasei compacte.Conform reputatei publicaţii auto internaţionale, care citează două surse din industrie fără a le publica numele, înţelegerea va fi semnată nu mai târziu de săptămâna viitoare.

Mutarea face parte din planul Volkswagen de a deveni cel mai mare producător auto al lumii până în 2018, pentru atingerea acestei ţinte urmând ca VW să aibă nevoie de ingineri si designeri cu nume în industria auto mondială. Conform cifrelor oficiale ale Grupului, Volkswagen Auto Group lansează doar pe parcursul acestui an 60 de noi modele (implicit facelifturi).

Italdesign Giugiaro este o companie italiană fondată în 1968 şi care este condusă de Giorgetto Giugiaro (71 de ani, preşedintele companiei) şi de Fabrizio Giugiaro, fiul acestuia (45 de ani, şeful diviziei de design). Reputata firmă italiană are 975 de angajaţi, activităţile principale ale acesteia fiind desfăşurate in Moncalieri, un oraş aflat la 15 kilometri sud de Torino. Ambii şefi actuali ai companiei îşi vor continua munca în interiorul acesteia.

Cele mai recente modele de serie desenate de Giugiaro sunt Alfa Romeo 159, Alfa Romeo Brera, Fiat Grande Punto, Fiat Sedici şi fratele acestuia din urmă, Suzuki SX4. Compania italiană a desenat, de asemenea, controversatul Citroen C3 Pluriel. Pentru Volkswagen, Giugiaro a creat primele generaţii ale lui Golf, Audi 80, Passat şi Scirocco, o serie de modele Seat şi conceptele care au prefigurat renaşterea Bugatti sub conducerea Volkswagen.

via | Automotive News (înreg.)

  • slv83, miercuri, 19.05.2010 16:05
    Foarte tare

    Asta da stire! De acum nemtii vor sta bine si la design, nu doar la tehnica si fiabilitate!

  • Sandel, miercuri, 19.05.2010 16:07

    Mircea stai putin, batranul Giugiaro intra si el in acel "pachet"? Alta intrebare pentru tine.....aceasta miscare presupune ca numai din grupul VW va desena Giugiaro? Adica alte contracte cu alte marci nu vor mai fii? Sunt fan Italdesign si oarecum imi pare rau da acest lucru

  • mircea, miercuri, 19.05.2010 16:11
    @Sandel

    Deocamdată, aceste detalii nu sunt cunoscute. Nu se ştie care vor fi limitele de exclusivitate ale contractului şi dacă Giugiaro va putea să producă pentru terţe părţi. Şi da, bătrînul Giugiaro intră la pachet.

  • the1, miercuri, 19.05.2010 16:13
    megane?

    Renault Megane 2 a fost desenat de ex-design boss-ul Reno, Patrick Le Quément. http://en.wikipedia.org/wiki/Patrick_Le_Qu%C3%A9ment

  • Sandel, miercuri, 19.05.2010 16:16

    nu stiu dar ma cam indoiesc sa se intample un asa lucru.Italienii era mai sigur daca erau cumparati tot de italieni.Un asa brand cu asa istorie sa ajunga la VW .....hmn nu suna bine pt italieni.Isi schimba stilul de lucru etc.

  • razvanis, miercuri, 19.05.2010 16:33
    ce spuneam

    http://www.worldcarfans.com/110051926348/vw-to-buy-italdesign-giugiaro---report acum ati fost voi mai rapizi

  • firestarter, miercuri, 19.05.2010 17:51

    Trist. Italdesign trebuia sa ramana independenta. Din pacate criza asta nenorocita lasa rani adanci in industrie. Oricum, un pas foarte bun ca strategie din partea celor de la VW insa nu ma bucura din moment ce nu sunt un fan al marcilor germane. Giugiaro in ultima vreme a lucrat intens pentru Proton insa probabil ca nu atat de profitabil incat sa ramana independenti.

  • @edy, miercuri, 19.05.2010 19:16

    si alfa !

  • 745, miercuri, 19.05.2010 19:19

    in urmatorii 10 ani vom avea parte numai de aliante, producatorii find constienti ca nu pot concura singuri impotriva marilor grupuri. O sa fie concurenta mare....,Toyota, GM, VAG PSA, Grupul FIAT, Renault-Nissan vor cauta noi aliati pentru a ramane in frunte. Deja Renault colaboreaza cu Mercedes, BMW cu Mercedes, Peugeot cu Mitsubishi si BMW, Fiat cu Chrysler, Vag cumpara tot ce poate, profitand de criza....si asta e doar inceputul. O sa ramana cateva companii mari care o sa cumpere tot ce e profitabil. Partea proasta e ca toate marcile vor fi axate pe profit (mai putin cele care se respecta) si din dorinta de a scoate cat mai multi bani nu vor mai crea aceleasi masini bune ca pe vremuri.....a 2-a chestie e ca marcile slabe care nu produc profit o sa dispara in 5-10 ani, iar a 3-a...cu cat te intinzi mai mult cu atat caderea poate fi mai rapida. Urmeaza sa vedem....ce si cum.

  • 745, miercuri, 19.05.2010 19:20

    fiind*

  • firestarter, miercuri, 19.05.2010 19:46

    Daca Alfa ajunge la nemti desfiintez asociatia pe care o conduc... Alfa Club adica. Isi frecau mainile cei de la VW acum ceva vreme sperand ca o sa cumpere Alfa. La fel si-au dorit si cei de la BMW anul trecut. Daca Fiat ar vinde Alfa Romeo si-ar elimina sansele de a mai fi un grup cu pretentii. Lancia atarna de un fir de par si spera la continuitate prin platforme Chrysler. Ferrari si Maserati au mare nevoie de Alfa ca sa aplice tehnologiile si pe aceasta si astfel sa reduca costurile de productie. Alfa Romeo in strategia Fiat/Chrysler va fi un fel de corcitura intre platforme Fiat - Ferrari/Maserati - Chrysler si e obligatoriu pentru ei sa ajunga sa dezvolte componente comune pentru toate. La fel cum procedeaza Porche - VW - Audi - Bentley

  • edi80, miercuri, 19.05.2010 21:10
    kkt

    s-a ajuns urat daca se int asta!! se strica si alfa..cei de la vw avia aseapta cum sa nu..sa le stilizeze putin tractoarele lor de 3 lei..aiurea..

  • msFGA, miercuri, 19.05.2010 21:22
    despre ce tractoare e vorba???

    .

  • Maka, miercuri, 19.05.2010 22:18

    Dureros pentru fanii design-ului independent si oarecum pentru echilibrul industriei. Cu atat mai mult cu cat Pinifarina e in mare suferinta. Pe de alta parte VW are bani si a iest puternic la cumparaturi investind pe termen foarte lung. Daca masinile VAG vor fi si apreciate ca si frumoase, cred ca nu doar ca vor sta pe locul 1 in Europa ci se vor detasa considerabil. Riscul e sa devina in mod real"Das Auto", adica MASINA in sensul in care structura actuala a pietei va duce la restrangerea numarului real de branduri si de modele la un numar mai restrans de platforme dominante. Nu imi pare rau decat ca in acest cez Italdesign nu va mai desena pentru alte marci remarcabile pentru ca nu e nimeni nebun sa isi doreasca proiectarea unui concurent pentru VAG tocmai in curte la ei. Si VAG e in prea multe segmente ca sa nu aiba se suferit.

  • vw, miercuri, 19.05.2010 22:21
    bravo vw

    Au aratat ca pot construi masini bune, iar pe viitor vor demonstra ca si la capitolul design vor fi de neintrecut.. asa ca, ma bucur de evolutia lor..

  • LauCalin, joi, 20.05.2010 04:12

    "Conform cifrelor oficiale ale Grupului, Volkswagen Auto Group lansează doar pe parcursul acestui an 60 de noi modele (implicit facelifturi)." Si uite de ce VW are nevoie de cineva care se pricepe la design. Bravo VW, pacat Italdesign. Sper totusi ca nemtii sa le dea "mana libera" designer-ilor si sa nu se mearga pe... sobrietatea germana sa zic asa. De fapt nu, ca atunci vom avea Alfa cu sigla VW.

  • valentin, joi, 20.05.2010 10:11
    pacat

    pacat ca s-a ajuns aici, chiar daca vor cumpara sunt sigur ca VW nu va face masini cu "suflet" vor fi doar Das Auto fara sa provoace sentimente , singurul Vw care arata bine este PASSAT CC restul sunt prea "RECI"