Volkswagen Up! va primi un motor TDI cu doi cilindri
Ulrich Hackenberg, şeful departamentului de Cercetare şi Dezvoltare de la Volkswagen, a confirmat dezvoltarea unei versiuni TDI cu doi cilindri a lui Up!.
Volkswagen Up! va primi şi o versiune TDI în viitorul apropiat, anunţă Autocar citând şeful departamentului de Cercetare şi Dezvoltare al mărcii. Potrivit publicaţiei britanice, noua motorizare va avea doi cilindri şi va fi o evoluţie a propulsorului care echipează conceptul XL1. Odată cu noul motor, cei de la Volkswagen vor produce şi o versiune de serie a lui XL1, model confirmat în urmă cu doi ani. Însă, viitorul propulsor cu doi cilindri, o premieră în gama Volkswagen, va fi compatibil cu toţi membrii familiei de modele mici a constructorului german, ceea ce înseamnă că mai multe modele Volkswagen vor putea fi echipate cu noua motorizare.
Ulrich Hackenberg, şeful departamentului de Cercetare şi Dezvoltare al Volkswagen, a menţionat faptul că motorul cu trei cilindri în linie găsit în actuala gamă Up! este compatibil cu modelele mai mari din gama Volkswagen, construite pe platforma MQB. Astfel, modele precum noul Golf ar putea fi echipate cu această motorizare, precum şi cu motorizarea 1.0 TSI care a fost prezentată pe conceptul Taigun. De asemenea, conceptul Taigun ar putea fi echipat la rândul său cu motorul TDI cu doi cilindri anunţat pentru Up!.
Conceptul Volkswagen XL1 a fost prezentat la Salonul Auto din Qatar în ianuarie 2011. Modelul se mândrea cu o caroserie din fibră de carbon, aluminiu şi alte materiale uşoare. Conceptul XL1 are un motor electric de 27 CP asistat de un diesel cu doi cilindri, care dezvoltă 48 CP. Sistemul hibrid de 75 CP oferă o acceleraţie 0-100 km/h de 11.8 secunde şi un consum mixt de 0.9 litri la sută.
Via Autocar
Anul trecut descultii astia ziceau ca ei n-o sa faca niciodata motoare in 2 cilindri, ca arhitectura in 3 e cea mai potrivita, ca bla bla. Am avut dreptate :)))