Volkswagen trece pe modele electrice in 2013
Debutul aututorismelor electrice produse de VW este anuntat pentru anul 2013. Martin Winterkorn dezvaluie care ar putea fi cheia dezvoltarii acestei tehnologii.
Grupul german se gandeste tot mai mult la solutii pentru protejarea mediului, urmand sa debuteze pe scena producatorilor de masini electrice in anul 2013.
Intr-un discurs tinut de Martin Winterkorn, presedintele VW, acesta critica industria auto germana pentru faptul ca nu a investit suficient in cercetarea si dezvoltarea tehnologiei electrice.
In acelasi discurs Winterkorn mentioneaza ca producerea unei baterii care s-ar putea incarca in doar doua ore ar fi solutia pentru dezvoltarea acestei tehnologii. "Industria de automobile germana nu a lucrat indeajuns de consecvent in dezvoltarea tehnologiei electrice", a declarat directorul executiv al Grupului Volkswagen.
via | msn.com
-
Bethurbazal, duminică, 05.07.2009 13:46opinie
Daca stirea de acum cateva luni cu vapoarele (15 la numar, parca) mari care polueaza cat toate masinile din lume era adevarata atunci acestea ar trebui sa fie prioritare si nu masinile. E adevarat ca problema bateriilor ar fi si mai complexa pentru vapoare dar vapoarele sunt principalele poluatoare acum.
-
gigi, luni, 06.07.2009 07:31
Se termina petrolul :)))
-
rares, luni, 06.07.2009 09:01electric pe naiba
Electric pe naiba. In dimineata asta am vazut o stire in care spunea ca tot baieti astia de la VW o sa faca o masina de 900 de euro in India si o vor vinde la 9000 de euro (profit de 1000 la %) Meserie nu. Tot sa le faci contul mare la VW.
-
dbmaster, luni, 06.07.2009 10:43electric si nepoluant!?
eu nu inteleg cum adica masina electrica pentru protejarea mediului...!?!?! pey daca o incarci, consuma curent... curentul vine de la centralele atomo si termo in principal.. mai putin din cele hidro... deci poluarea va exista in continuare, doar ca va fi folosita in continuare (cum este deja.. vezi standardele EURO) in marketing pt. ignoranti... ma si gandesc ce specula se va naste cu bateriile minune care exista deja de multi ani... masina pe hidrogen este nepoluanta si cred ca cel mai usor de introdus pe masini... prin anii 80 erau multi in america care isi modificau masinile pt. hidrogen... a! faza cu vapoarele poluante cat toate masinile la un loc este un exemplu de cat de mult praf in ochi ni se arunca cu poluarea facuta de masini si de cata ignoranta si ipocrizie exista in lume... ma si gandesc cum accelerez ca troleibuzu' si mi se intristeaza inima cand o sa-mi pun pe cd sunetul de 1,8 turbo... trist!
-
alu, luni, 06.07.2009 11:29...
Bre, dbmastere, sunetul de 1,8 turbo iti perturba gandirea ori informatiile tale nu te ajuta sa intelegi problema. Inchipuieste-ti ca s-au facut destule calcule si, chiar de-o fi peste un numar de ani sa nu mai existe decat masini electrice, consumul total de energie al acestora ar necesita un plus de energie electrica care, si de-ar fi produsa aceasta in proportia de astazi dintre termo/atomo/hidro, si tot ar fi mai putin poluanta. In plus ponderea energiei electrice produsa din surse neconventionale va creste, cum la noi vor aparea centralele eoliene pt care avem potential bun. iar energia electrica produsa in centrale atomice nu produce nici poluare, cel putin nu din cea incriminata in procesul de incalzire globala, ci doar oarece reziduri radioactive, nu mai periculoase oricum decat materia prima folosita in procesul productie, si care reziduri se ingroapa adanc in pamant, adica tot de acolo de unde am scos si materia prima nucleara. Dar tu stai linistit, chiar pe viitoarea ta masina electrica, iti vei putea asculta sunetul indragit, de pe cd si cu boxele date la maxim. C-asa-s taranii, le plac tractoarele. vrrrrrrrrrrrrrrrrrmmmmm
-
zulu, luni, 06.07.2009 19:57pt alu si restu
mai "alu" ar trebui sa te mai documentezi. S-a spus clar si raspicat de inginerii care studiaza acest domeniu, ca daca nu se pune la punct un sistem dinamic de incarcare a masinilor(adica un sistem care si stocheaza energia, nu numai consum instantaneu din centrala) totul ar fi cam inutil. Chiar daca ai energie din resurse regenerabile la un moment dat cererea va fi f mare si atunci se suplimenteaza din centrale termoelectrice, iar un calcul facut de ei, un calcul corect si nu la vrajeala, a rezultat ca acele gaze emise din termocentrala, raportate la fiecare masina electrica este echivalenta cu gazele emise de un motor normal. intradevar scoti poluarea de pe strazile aglomerate dar per total va fi aceeasi "marie cu alta palarie" Si aici intervin si bateriile care trebuie sa fie mult mai performante decat ceea ce este pe piata acum. Oricum personal cred ca cele pe hidrogen sunt mai bune, dar atata timp cat hidrogenul este obtinut folosind energie din surse regenerabile. Poate vi se pare aiurea ce am zis , dar chiar conteaza lucrurile acestea, trecand direct la masini electrice nu este o solutie asa fericita si curata precum vi se spune. Si cu centralele nucleare nu as mai zice nimica...am vazut o harta a Romaniei cu zonele contaminate din cauza infiltratiilor de apa in mine abandonate de uraniu sau depozite. Este trist ce se intampla si am ramas f surprins sa vad cate sate si chiar orase se alim cu apa din aceste zone, rauri sau direct din panza freatica contaminata. Dar normal ca nu stim atata timp cat stirile mondene si scandalurile din lumea fotbalului tin prima pagina a ziarelor, fenomen observat si la TV.
-
alu, luni, 06.07.2009 20:22...
@zulu N-am timp si nici de ce sa ma documentez mai mult, frate, dar, din ce stiu si stiu sigur, iti trasmit urmatoarele: 1. rezidurile nucleare urmare a producerii de eng electrica in centralele nucleare se depoziteaza in deplina siguranta, in containere speciale din beton armat si ecranate radioactiv, la mult mai mare adancime decat panzele freatice si nu exista nici un singur caz in lume de contaminare a panzelor freatice sau a solului de catre acestea. Oricum, aceste reziduri nu sunt mai contaminante decat materia prima nucleara, existenta de la natura. Cu alte cuvinte bagi inapoi in pamant mai putin si mai in siguranta decat ce scoti. Japonia si Franta isi asigura in prop de 90% productia electrica in centrale nucleare. 2. nu ar exista sprijin guvernamental, cum deja exista, din partea unor tari precum Germania, Japonia, Israel, USA, Suedia, etc pt varianta masinilor electrice daca nu ar fi fost facute dinainte suficiente calcule care sa ia in considerare sursele de prod de energ electrica suplimentare odata cu introducerea pe scara larga a acestor masini, si poluarea implicita adusa de aceasta suplimentare. 3. masina pe baza de hidrogen este tot o masina electrica care insa foloseste hidrogenul pt producerea, in interiorul masinii, a curentului electric necesar motoarelor electrice. Cu alte cuvinte, si pt @dbmaster, nici astea nu vor face vrrrrmmm, ca nu folosesc motoare cu combustie. Problema e ca acest hidrogen e f greu de trasportat, depozitat, fiind f explozibil, iar producerea lui se va face avand la baza tot curentul, prin hidrolizarea apei. Cu alte cuvinte, o veriga in plus, scumpa si oarecum inutila. 4. singura problema a masinilor complet electrice e autonomia scazuta si perioada lunga de reincarcare a acumulatorilor dar, in cativa ani, si problema asta se va rezolva. Pana atunci mai fabricam hibride care sa mai faca si vrrrrmmmm cand ne lasa bateriile. 5. ar mai fi si problema pretului acestor masini deocamdata prea scumpe
-
io, marţi, 07.07.2009 03:40bai alu
am tot cautat pe net dar nu am gasit nimic despre "hidrolizarea apei" :)
-
alu, marţi, 07.07.2009 12:20erata
@io tztztztz, si daca scriai "hidrolizarea apei" si tot iti returna rezultate despre hidroliza apei - formula corecta. Esti mai rau ca fosta mea profa de chimie! Scuze si pt mancarea a 2 litere n, in graba tastarii. Sper sa nu sara si profesoarele de romana pe mine.
-
TZENU BMW, duminică, 06.09.2009 03:06electrizarea
o masina electrica cu emisi 0 va fi atunci cand va fi echipata cu un sistem avansat de franare KERS care va fi capabil sa reincarce bateriile suficient de mult pana pana la.........urmatoarea franare si......... tot asa .NO ASTA DA PROCES DE ECONOMISIRE SI DE A NU MAI AJUTA PE ALTI SA SE IMBOGATEASCA
Citeste si
-
MEDIU | miercuri, 13 iunieOrganizaţia Mondială a Sănătăţii: "Dieselul e cancerigen"Rezultatele unui studiu recent realizat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii arată că gazele arse emise de motoarele diesel sunt cancerigene de Grad 1. Reacţiile industriei nu au întârziat să apară: "E studiu bazat pe anii '50, când nu existau reglementări". Citeste tot
-
MEDIU | luni, 21 maiSTUDIU: 6 din 10 englezi nu ar alege un model electric pentru uzul cotidianUn studiu desfăşurat pe 1000 de şoferi englezi a dezvăluit faptul că aproximativ 60% dintre ai nu ar alege un model electric pentru a merge zi de zi la muncă. Citeste tot
-
MEDIU | joi, 10 maiOFICIAL: Smart va produce în serie un scuter electricVersiunea de serie a conceptului Smart eScooter, prezentat în 2010 la Salonul de la Paris, va fi produsă de constructorul german începând cu anul viitor. Citeste tot
-
MEDIU | vineri, 27 aprilieNorvegia: Nissan a vândut 1.000 de unităţi Leaf în şase luniNissan a reuşit să vândă 1.000 de unităţi Leaf pe piaţa din Norvegia în doar şase luni. Până acum, Leaf a fost vândut în 25.000 de unităţi la nivel mondial. Citeste tot
-
MEDIU | miercuri, 25 aprilieFord vrea sa recicleze dolari uzaţi pentru a produce componente autoFord caută să producă componente auto din materiale reciclabile. Cea mai nou idee vizează reutilizarea bancnotelor americane scoase din circulaţie. Citeste tot
sa speram k vor face masini electrice i mai rpd