Volkswagen Touareg facelift se prezintă
A doua generaţie a lui Volkswagen Touareg a primit o restilizare. Toate motoarele V6 TDI respectă normele Euro 6, blocurile optice bi-xenon sunt standard, interiorul are materiale, culori şi dotări noi, iar exteriorul a fost redesenat.
Volkswagen Touareg, SUV-ul mare al mărcii din Wolfsburg, a primit un facelift. Versiunea restilizată a debutat la Salonul Auto de la Beijing şi va fi lansată pe piaţa europeană în vara anului curent. Printre trăsăturile cheie ale lui Touareg facelift se numără blocurile optice bi-xenon oferite standard, funcţie "coasting" standard, noi trăsături estetice, o gamă mai generoasă de culori, materiale şi jante din aliaj şi altele. Toate versiunile V6 TDI ale lui Touareg facelift respectă normele Euro 6 şi sunt echipate în standard cu un sistem automat de frânare post-coliziune, menit să prevină accidentele în lanţ în cazul în care şoferul nu apucă să oprească maşina după primul impact.
Volkswagen T-Roc Concept prezintă aspectul viitoarelor SUV-uri ale mărcii
Serviciile online oferite de sistemul multimedia al noului Touareg includ acces Google Earth şi Google Street View, precum şi acces la informaţii din trafic în timp real, care să ajute la planificarea şi redirecţionarea călătoriei pentru a evita zonele aglomerate, toate aceste servicii fiind oferite la pachet cu sistemul multimedia RNS 850. Tot în materie de tehnologie, Touareg facelift are sistem de cruise control adaptiv cu frânare automată şi funcţie stop-and-go, ceea ce înseamnă că modelul este capabil să se oprească atunci când vehiculul din faţă se opreşte şi să pornească din nou şi să accelereze până la viteza prestabilită odată ce coloana s-a pus din nou în mişcare. În plus faţă de modificările de mai sus, Touareg are mai multe comenzi iluminate la bord, alături de noi soluţii de iluminare interioară.
Funcţia de coasting decuplează transmisia de la trenul de rulare în mod imperceptibil atunci când vehiculul nu accelerează pentru a reduce consumul de carburant. Pe lângă schimbările estetice, cei de la Volkswagen i-au aplicat lui Touareg îmbunătăţiri aerodinamice, precum şi introducerea de anvelope cu cu rezistenţă redusă la rulare în vederea reducerii consumului de carburant. Cei de la Volkswagen spun că au reuşit să reducă consumul de carburant al lui Touareg V6 TDI cu 6% în raport cu versiunea ante-facelift a motorizării de 204 CP. Mai mult decât atât, suspensia standard a fost îmbunătăţită, iar suspensia pneumatică permite o gardă la sol şi mai ridicată la rularea pe teren accidentat, aceasta ajungând până la 30 de centimetri.
HIBRID DE 380 CP ŞI DIESEL-URI DE PÂNĂ LA 340 CP
Motorizările oferite în gama Touareg în Europa sunt diesel-uri cu şase şi opt cilindri în V, dar SUV-ul german poate fi comandat şi într-o versiune hibridă. Cel mai mic TDI este un V6 de 3.0 litri, care asigură 204 CP. Următoarea versiune TDI asigură 258 CP, iar vârful gamei TDI este un V8 care livrează 340 CP. Consumul motorizării de 258 CP, devenită cu 13 CP mai puternică odată cu facelift-ul, a scăzut de la 7.2 la 6.8 litri la sută în regim mixt. TDI-ul entry-level, de 204 CP, are un consum mediu redusă de la 7.0 la 6.6 litri la sută. Consumul versiunii V8 TDI a lui Touareg facelift nu a fost încă anunţat.
Versiunea hibridă a lui Touareg are un motor V6 TSI de 333 CP, acompaniat de un motor electric de 52 CP. Împreună, cele două unităţi formează un sistem hibrid care livrează 380 CP şi 580 Nm, care anunţă un consum mixt de 8.2 litri la sută. În ciuda acestei valori reduse a consumului, Touareg Hybrid poate să ruleze în modul 100% electric cu o viteză de până la 50 km/h şi este capabil să tracteze o remorcă de până la 3.5 tone.
Pe alte pieţe, cum ar fi Asia, Rusia şi SUA, Touareg este oferit şi cu motorizări alimentate cu benzină, sub forma propulsoarelor TSI V6 şi TSI V8, iar vârful gamei asigură 360 CP. Respectivele pieţe primesc şi ele motorizarea hibridă, în timp ce diesel-urile nu sunt oferite pe poate pieţele în care activează Touareg.
O sa imi cumpar noul facelift V8 TDI. Nu afecteaza motorul sistemele astea ce tot opresc motorul cand traversezi un oras aglomerat de zeci de ori intr-o zi ? N-am incredere in ele.