Volkswagen, tentata sa intre in Formula 1
Grupul german Volkswagen analizeaza posibilitatea de a intra in Formula 1 in cazul in care costurile de gestionare ale unei echipe vor continua sa scada.
Criza financiara care a afectat economia mondiala in ultimul an a determinat o schimbare radicala in gestionarea costurilor din Formula 1, echipele reusind sa ajunga la un acord cu FIA pentru a reduce bugetele anuale la nivelul celor de la inceputul anilor '90.
Masura a fost luata cu scopul de a evita retragerea constructorilor din Formula 1, insa decizia pare sa atraga atentia si altor grupuri auto care nu sunt implicate in prezent in competitie.
Astfel, Volkswagen intentioneaza sa concureze in Formula 1 in viitorul apropiat, in cazul in care costurile de operare ale unei echipe vor continua sa scada in urmatorii ani. Informatia a fost dezvaluita de Reinhold Carl, directorul executiv al filialei din Singapore a celor de la Audi, constructor care face parte din grupul Volkswagen. "Bugetele scad, insa echipele au inca nevoie de peste o suta de milioane de euro pe an. Daca costurile vor fi mai mici, va fi mai usor sa gestionam o echipa", a declarat Carl, adaugand ca numele echipei germane ar putea fi Porsche, Audi sau chiar Volkswagen.
Bugetul anual al unei echipe de Formula 1 va scadea in sezonul 2010 la 80-90 de milioane de euro, dupa ce in ultimii ani constructori precum Toyota sau Honda au cheltuit chiar si 300 de milioane de euro fara a obtine performante majore.
Formula 1 nu este singura competitie din cadrul sporturilor cu motor care atrage atentia celor de la Volkswagen, presa internationala speculand la jumatatea lunii august ca grupul german isi propune sa revina in Campionatul Mondial de Raliuri (WRC) in sezonul 2011.
Intentia germanilor vine la aproximativ un an dupa ce Honda s-a retras din Formula 1 din cauza crizei economice si la numai cateva saptamani dupa ce rivalii de la BMW au vandut echipa unei companii financiare din Elvetia ca urmare a rezultatelor modeste din acest sezon.
Via | Auto123
-
ivanoff, joi, 08.10.2009 15:55Exact! Patetic...
Dc si VW va intra in F1 e clar directia spre care se va indrepta competitia...spre prapastie! Totusi,de ce nu Skoda :)) sau poate Seat? Hai k as mai intelege Audi,ca de,e marca premium a nemtilor,dar nu saracie de VW... Poate ca maine auzim si de Fiat si de Citroen,poate si Lada ca tot i-am vazut in WTCC VW in F1...NEVER ( poate cu CC-ul :)) ) Saracieeeeeeeeeeeeeee!!!!
-
illy, joi, 08.10.2009 15:58patetic , oare?
cu ce e mai bun renault-ul decat un vw ?
-
unckle, joi, 08.10.2009 16:17cica Formula 1...
un pic aiurea declaratia .... cum dracu' vreiti frate sa fie "cea mai tare competitie cu motor" / " regina sporturilor cu motor" sau orice alt nume i-a fost dat de-a lungul timpului Formulei 1 . Cum se asteapta acesti oameni ca publicul sa vina la curse, sa puna "valoare" in marcile prezente , sa "incazeze" publicitatea ce se face in Formula 1 si, in acelasi timp sa cheltuiasca sume infime de bani??? Nu spune nimeni sa nu intre in competitiile cu motor - dar , frate, baga bani, ca iti faci mai multa publicitate castigand un campionat mondial de F1 decat din orice campanie publicitara. O sa se ajunga sa se conduca masinutze electrice "made in china" la Formula 1 de dragul scaderii costurilor. Prin scadere de costuri trebuie sa se inteleaga ca , de fapt, constructorii vor sa isi creasca profiturile de pe urma afacerii - pe ei nu ii intereseaza decat banii de la rubrica "TOTAL" -- elementul "sportiv" nu sta la baza nici unei decizii... de multi ani ... poate prea multi .
-
ivanoff, joi, 08.10.2009 16:32Pt Milly-Vanily
Cu ce e mai bun Renaultul? Cu traditia! Nu e suficient?
-
ivanoff, joi, 08.10.2009 16:33Unchiule...
BINE ai zis-o!!!
-
x1965mxd, joi, 08.10.2009 18:09pt Ivanoff
Fiat este in Formula 1...
-
illy, joi, 08.10.2009 19:02ivanoff
esti paralel ca liniile de tren , ce are traditia cu motorul sau cea ce ai scris tu mai sus , tu compari masinile de strada cu cele de formula 1 ? esti subnormal cumva sau doar nu te ajuta capul?
-
illy, joi, 08.10.2009 19:02ivanoff
esti paralel ca liniile de tren , ce are traditia cu motorul sau cea ce ai scris tu mai sus , tu compari masinile de strada cu cele de formula 1 ? esti subnormal cumva sau doar nu te ajuta capul?
-
nmihai77, joi, 08.10.2009 19:10imi vine sa rad...
...!!...si cand te gandesti ca vor sa devine nr.1 mondial si sa depaseasca Toyota..:). poate cand vor deveni nr.1 si costurile din F1 vor satisfacatoare d.p. lor de vedere vor "analiza"..din nou posibilitatea....
-
eragon29, joi, 08.10.2009 20:14pentru audi "Exact! Patetic...
deci fi atent..tu atat stii din istoria volkswagen cat bunica mea despre motoarele cu reactie...sper ca iti cam vezi nivelu...deci...tu ai zis ca mai bine ar intra audi..sau skoda..sau seat...ma bolovan de om ce esti...audi, skoda si seat toate sunt facute, create si gandite de volkswagen...deci daca intra volkswagen in F1 stai linistit ca nu o sa ajunga acest sport in prapastie..poate chiar invers...o sa ajunga un sport mult mai interesant pt unele persoane...nu te includ si pe tine...ca tu habar nu ai ce inseamna volkswagen...pe asta pot jura...si ca sa stii ce inseamna te luminez eu...Volks = oameni, popor si Wagen vehicul, masina..na..ca sa nu te mai zbatzi aci ca un peste pe uscat...vai si amar cu toata stiinta ta...prima data documenteaza-te si dupaia vorbeste...;)
-
eragon29, joi, 08.10.2009 20:16tot pentru tine...
deci fa legatura..intre Volks...si Wagen...inseamna masina poporului...desteptu lumii
-
ivanoff, joi, 08.10.2009 20:34Pt Eragon 29
Stimate "domn",tot tzaranu (posesor de passat,si din pacate chiar sunt multi) stie ce inseamna Volkswagen,insa tocmai asta e ideea,F1 nu e pt toata lumea,e doar pt elite ca altfel ar intra si Dacia si Tata si multe alte marci de volum... Cat despre cunostintele tale legate de VW si istoria lor,cred ca te-ar duce mintea sa zici si ca Lamborghini e tot tehnologie VW ca de e tot a lor compania acum,nu? Sti ceva,ia-te de mana cu bunicutza domniei tale si LASA-NE.....LASA-NE!!!!!!
-
ivanoff, joi, 08.10.2009 20:36Pt (M)illy (Vanily)
Flacau,credeam ca nu esti in stare de o fraza,dar vad ca ti-a iesit si inca chiar de doua ori... BRAVO!!!
-
eragon29, joi, 08.10.2009 20:46deci fi atent..
eu stiam ca si lamborghini...dar sa te anunt...volkswagen nu e toata lumea....ei sunt unici...au istorie frumoasa...si crede-ma ca nu ar fi suparare ca ar intra si ei in f1...sau ti frica, ca cei de la Ferrari nu vor mai castiga asa usor?...orqm in ultimu timp or fost pasta..deci nu vad care ii problema..in fine..parera fiecaruia..sau nu?;)
-
Jolerto, joi, 08.10.2009 21:23@others
Pentru care nu stie : Grupul german Volkswagen consista din : VW , Porshe , Audi , Bugatti , Lamborghini , Seat , Bentley , MAN, Scania .... sa ne gandim putin , de ce Renault sau Toyota e un brand mai celebru?
-
Jolerto, joi, 08.10.2009 21:29....
Ceea ce vroiam sa zic este faptul ca nu cu brandul de VW intentioneaza sa intra dar cu unul dintre branduri de la Grupul VW....
-
eragon29, joi, 08.10.2009 21:52pentru jolerto
ai perfecta dreptate..iti respect opinia :)
-
diesel08, vineri, 09.10.2009 01:31VW-Renault
Cineva vorbea mai sus de traditie,in F1.Iar aici sunt de-acord cu acea opinie.In F1 conteaza foarte mult echipa aia de sute de indivizi,managementul ei,si astea la nivel de F1!VW e bine ca vor sa intre,insa vor avea nevoie de ani multi ca sa faca performanta,pana una alta ei trebuie sa-si "construiasca" o echipa,linie de piloti,tehnologie pe care s-o "rodeze" in F1,si chiar si asa succesul nu e garantat.Vezi cazul BMW,TOYOTA,HONDA.Nu confundati brandul VW,cu toate "asocierile" lor cu fenomenul F1!Sunt total distincte.Cat despre Renault,sunt in F1 de peste 2 decenii!
-
steli_, vineri, 09.10.2009 07:41VW F1
As vrea sa vad VW in F1. Nu cred ca poate sa fie ceva rau (cu sau fara traditie). Probabil ca vor colabora cu un prod. de sasiuri consacrat in F1. Cu cat mai multa competitie cu atat mai bine.
-
angusyoung, vineri, 09.10.2009 11:12Va certati degeaba
Cei din grupul VW stiu ei mai bine decat noi ce au de facut pe viitor.Nu degeaba au ajuns al 2 lea mare producator al lumii dupa Toyota care incorporeaza atatea branduri de traditie.Daca isi vor dori cu adevarat sa intre in F1cu unul din brandurile lor o vor face cu siguranta fara sa astepte ca bugetele echipelor sa scada la 10 milioane de euro sau de dolari cum spunea cineva mai sus.Eu prefer intotdeauna un constructor care doreste sa intre in F1 in detrimentul unor echipe de pluton care nu vor face dacat figuratie pe pista si in plus ii vor incurca si pe cei care lupta cu adevarat ptr titlurile mondiale.Daca vor intra totusi in f1 vom vedea la vremea respectiva ce performante vor avea
-
ivanoff, vineri, 09.10.2009 16:41Pt Angusyoung:
In mare masura sunt de acord si eu cu tine,insa mare grija,VW e pe 3 mondial,mai are mult de vandut pana sa ajunga si pe GM...ce sa mai zic de Toyota
-
angusyoung, vineri, 09.10.2009 17:17ivanoff
Amice esti in mare eroare.Cerceteaza mai bine si vei afla ca GM-ul tau este falimentar si s-a dus rau de tot la vale.Daca Obama nu ar fi pompat zeci de miliarde de dolari in fundul lor acum erau doar o amintire.Pe cand grupul VW nu a avut mare nevoie de asa ceva cu toate ca au si ei problemele lor.
-
angusyoung, vineri, 09.10.2009 17:36Inca ceva
Ptr toti care nu stapanesc prea bine istoria VW [masina poporului] ar fi bine de stiut ca pe langa brandurile pe care le poseda in prezent ,la data nasterii ei fabrica VW a fost comandata in mod expres de Adolf Hitler,candva prin anii 30.Tot in acei ani a aparut celebrul supranume ,,Sagetile Argintii'' dat masinilor Mercedes de catre un reporter in timpul unei curse care rula in acei ani cand F1 nu luase inca nastere.Si din nou vin si va spun ca meritul principal este tot al lui Adolf Hitler care dorind sa impuna suprematia masinilor germane impotriva celor engleze,franceze,italiene si bineinteles americane a pompat asemeni lui Obama in zilele noastre cate 500000de marci germane in Mercedes si Auto Union [actuala Audi].Si chiar i-a reusit planul ,masinile germane dominand in scurt timp toate cursele din acele vremuri.Pe vremea aia 500000 valorau asemeni altor bani din trecut mult mai mult decat in prezent.Am pomenit aceste lucruri gandindu-ma la Max si la Bernie din vremurile noastre care sunt mari admiratori ai lui Adolf.Cel putin in acest domeniu Hitler a avut o contributie pozitiva.Restul las la aprecierea tuturor.
-
hasu, duminică, 11.10.2009 18:09.....
Angus,da-ne si tu alt exemplu.Ce ne tot omori cu Hitler,ce crezi ca daca nu era Hitler al tau sau Max Mosley nu mergea lumea inainte? Nu as vrea sa cunosti Auschwitz sau alte lagare ca nu mai apuca-i sa vezipe Schumi Senna sau Prost .Asa ca da-ne alte exemple.Crezi ca VW,Mercedes sau Audi nu ar fi existat ? Cit despre VW eu cred ca este in stare sa prezinte o masina competitiva in F1.
Citeste si
-
F1 TOP | duminică, 24 iunieAlonso a câştigat la Valencia! Schumacher, primul podium de la revenirea în F1!Fernando Alonso a câştigat la Valencia, iar Michael Schumacher a terminat pe locul 3 şi a obţinut astfel primul podium de la revenirea în Formula 1 la capătul unei curse pline de spectacol şi răsturnări de situaţie. Citeste tot
-
F1 TOP | sâmbătă, 23 iunieVettel va pleca din pole position în Marele Premiu al Europei!Sebastian Vettel a obţinut pole position-ul la Valencia într-o sesiune de calificări plină de surprize, în care Fernando Alonso, Michael Schumacher şi Mark Webber au ratat prezenţa în ultima parte. Citeste tot
-
F1 TOP | sâmbătă, 23 iunieFormula 2: Marinescu, locul patru în prima cursă de la Spa-FrancorchampsMihai Marinescu a terminat pe locul patru cursa de sâmbătă de Formula 2 de la Spa-Francorchamps, însă riscă să piardă poziţia la masă verde. Citeste tot
-
F1 TOP | sâmbătă, 9 iunieVettel va pleca din pole position în Marele Premiu al CanadeiSebastian Vettel a obţinut la Montreal al doilea pole position din acest sezon şi va pleca din prima linie a grilei de start alături de Lewis Hamilton. Citeste tot
-
F1 TOP | duminică, 27 maiWebber a câştigat Marele Premiu al statului Monaco!Mark Webber a profitat la maxim de penalizarea lui Michael Schumacher şi a câştigat cursa de la Monaco după ce a plecat din pole position. Nico Rosberg şi Fernando Alonso au completat podiumul. Citeste tot
Sunt ani buni de cand se vehiculeaza. Cat vor sa fie bugetul anual, 10 milioane? Patetic