Volkswagen T-Cross Breeze anunță nu doar un rival al lui Nissan Juke, dar și un SUV decapotabil
După scandalul Dieselgate, Volkswagen mizează pe curaj. Germanii vor lansa trei noi SUV-uri. Unul dintre ele va fi rivalul Juke și ar putea fi declinat chiar și în varianta cabrio, după cum anunță chiar șeful VW.
Volkswagen a prezentat în cadrul Salonului Auto de la Geneva conceptul T-Cross Breeze o prospecție a viitorului SUV de clasă mică. Constructorul german a înțeles că trebuie să extindă rapid gama sa de SUV-uri, care include acum doar Tiguan și Touareg.
Germanii au în plan alte trei modele, printre care și SUV-ul de clasă mică, dezvoltat pentru a se bate cu Peugeot 2008, Nissan Juke și Opel Mokka. Potrivit oficialilor Volkswagen, T-Cross Breeze reprezintă fidel filosofia denumită ”noul Volkswagen”, menită să reabiliteze imaginea constructorului după scandalul Dieselgate.
Atât de diferită este abordarea, încât Volkswagen chiar lasă conservatorismul deoparte și se gândește la un SUV decapotabil. ”Noul nostru T-Cross Breeze este o premieră în segmentul SUV-urilor mici. Este primul produs decapotabil. Ne-am putea imagina producția sa în serie chiar sub această formă”, a declarat Herbert Diess, șeful brandului VW.
La rândul său, Klaus Breeze, șeful de design Volkswagen, a declarat că ”T-Cross Breeze este un teaser pentru viitoarele SUV-uri compacte pe care Volkswagen intenționează să le producă și nucleul unei noi direcții de design pentru SUV-uri și decapotabile. Este un nou început. Vrem să stârnim entuziasm pentru noua direcție Volkswagen. În acest caz facem fix asta, cu un prototip unic în acest segment.”
Cu o lungime de 4133 mm, T-Cross Breeze este ușor mai mare decât un CrossPolo, dar ceva mai lat decât acesta, măsurând 1798 mm. Sub capotă se ascunde un motor TSI cu trei cilindri, de un litru, care dezvoltă 110 cai putere și 175 Nm.
Pe lângă micul SUV, Volkswagen plănuiește să mai lanseze alte două modele similare. Unul de segment mediu, care va intra în producție chiar anul acesta, la uzina americană din Chattanooga, și se va adresa doar pieței din Statele Unite și China. Al doilea ar putea fi un SUV compact de talia lui Golf, poziționat sub Tiguan.
În tot acest timp, germanii vor lucra și la înlocuitorul lui Touareg, după cum anunță Franck Welsch, omul care conduce departamentul de dezvoltare Volkswagen.
Evoque much?