Volkswagen, suspectat că a trucat emisiile și pe motoarele diesel de 1.2 litri: posibil recall pentru 370.000 de mașini în Europa

Publicat luni, 14.01.2019 13:59 de Paul Cosma

Grupul Volkswagen este anchetat de Autoritatea Federală de Transport (KBA) sub suspiciunea că ar fi trucat emisiile diesel și pe motoarele sale de 1.2 litri, scrie presa germană. Circa 370.000 de mașini ar urma să fie chemate în service dacă informațiile vor fi confirmate de KBA.

Presa din Germania susține că Autoritatea de Transport (KBA) derulează o anchetă în care Volkswagen este acuzat că a trucat emisiile diesel pe mașinile ce folosesc motoarele de 1.2 litri, cum ar fi modelul Polo.

Potrivit jurnaliștilor germani, KBA ar putea cere scoaterea din circulație a 30.000 de mașini, însă, cel mai probabil, va ordona “remedierea problemei”. În total, 370.000 de mașini din Europa ar putea să fie chemate în service.

Procurorii se pregătesc să formuleze acuzații de fraudă pe numele mai multor directori Volkswagen, conform presei germane. Publicația Bild am Sonntag susține că, în 2016, Volkswagen a dat asigurări că motoarele sale de 1.2 litri nu au fost echipate cu “softuri” care să păcălească emisiile.

Un purtător de cuvânt de la Volkswagen spune că, în urma unor controale interne de calitate la motoarele de 1.2 litri, au fost depistate “nereguli” care acum sunt analizate. Acesta a declarat că autoritățile au fost informate, iar Volkswagen menține un dialog permanent cu acestea.

Via Reuters

 

  • vianu, luni, 14.01.2019 14:36

    identificati cuvantul nepotrivit din sirul de mai jos furt furtisag furaciune hotie corect escrocherie ciordeala mangleala volkwagen

  • Green_Alex, luni, 14.01.2019 14:39

    Dupa cum zicea unu de pe la cluj: "vw ii reper auto", este reper, pentru furat. Se coreleaza bine cu rezultatele financiare ale VW care arata ca cele mai mari cresteri de vanzari le-a avut in Europa de Est si America de Sud. Zonele alea unde coruptia si hotia nu sunt chiar asa de rar intalnite.

  • Costel, luni, 14.01.2019 15:16

    nu fain "unu de pe la cluj" ii fain "costel" nu ii dovediti ca au trucat lamotor 1.2tdi ii oameni rai care se antepronunta

  • ignis, luni, 14.01.2019 15:28

    costel or ii ungur or ii lobotomizat. Cum ar fi costel, e bine să ne lase.

  • Green_Alex, luni, 14.01.2019 15:33

    Ba "ii dovediti" Costele, au fost dovediti de acum cativa ani pentru vw, si dupa aia si pentru motoarele alea mari de pe audi, si dupa aia si pentru Porsche, "ii dovetiti si rasdovediti". "Unu de la Cluj" nu este peiorativ in sine, doar daca ala de la cluj spune prostii.

  • Costel, luni, 14.01.2019 15:37

    @igns is roman nu is ungur costel nume ungur?:D ii bolund tu ce nume ii ignis?

  • demin2609, luni, 14.01.2019 15:37

    Cu toate ca nu îmi plac caroseriile gama VAG, îmi pare rău să aud că s-au pretat la asemenea flokswaginisme, o firma atât de mare! Restul este can can!

  • ignis, luni, 14.01.2019 15:49

    @Costel. N-ai tu treabă, cum am zis, lasă-ne. Aici se vorbea de un episod din serialul de mare succes mondial "inginerii de la Volkswaqen și năstrușnicele lor invenții".

  • Paris, luni, 14.01.2019 16:07

    demin a inventat un nou cuvânt: „volksvaginism”. Mi-a plăcut foarte tare cuvântul ăsta și vreau să-l popularizez În România unii umblă cu brșoave. Prin Germania sunt alții care umblă cu volksvaginisme. Deh, fiecare țară cu faliții ei.

  • Costel, luni, 14.01.2019 16:14

    @igns ii loc pentru toata lumea la automarket is proprietar de audia4b8tdi150 si is tare multumit ii masina faina

  • pipo, luni, 14.01.2019 18:04

    Mai "nene" pe mine ma streseaza chestia asta rau...adica chiar e atat de greu sa se faca un control la toate motoarele diesel de pe piata ca sa stim clar ce se intampla ? De atata amar de vreme !? Adica KBA astia au stat din 2016 pana acum cu certa convingere ca totul e ok la motorul asta de 1,2 diesel doar fiindca asa-i daduse asigurari VW ?!...pe bune!?...parca e un film cu prosti !!! Doar ca prostii sunt clientii (si nu doar cei de care conduc vreun auto ce apartine acestui grup). Cum adica , a trebuit sa vina tot VW sa "reclame" ca au descoperit iar ceva-n neregula la niste controale interne ? WTF...deci sa-nteleg ca daca motorul meu produs de VW a fost declarat ca "neafectat" de problema cu "softul maimuta" asta e doar din cauza ca asa sustin cei de la VW dar nu e nici-o verificare temeinica de la vreun organism care sa ateste asta ?

  • PMC, luni, 14.01.2019 20:23

    Si cand te gandesti ca astia vor sa se transforme intr-un soi de varf de lance a electrificarii parcului auto. :)))) Probabil vor sa ia ochii tuturor cu declaratiile lor sforaitoare despre "viitorul luminos-albastru electric", cand de fapt daca ii cauta cineva pe la hartii, ei ar trebui de fapt sa inchida taraba. Vai s-amar... Intr-o lume corecta, astia erau demult out of business. Insa in UE, sunt aparati de clica politica si au tupeul incredibil sa vorbeasca despre "directia" de urmat in industria auto. :)

  • andrei, luni, 14.01.2019 20:29

    bati campii, toti au trisat la noxe. si au trisat din cauza ca aia de la UE sunt niste birocrati tampiti care cred ca acele filtre de noxe se inventeaza singure si nu costa nimic. nici nu se inventeaza singure si nici nu sunt gratis. toti au probleme cu noxele, mai mari sau mai mici, evident. e ok sa vrei mai putine noxe, dar daca tu, ca si reglementator ceri ce nu se poate, uite ce se intampla.

  • Green_Alex, marţi, 15.01.2019 10:16

    @Andrei et.al. terminati cu prostiile astea, astea sunt scuze de milogi, "eh ma fura, dar si ceilalti ma fura". Pana acum singurele grupuri prinse ca au viciatin mod intentionat rezultatele testelor sunt VAG si Daimler. Sau poate ne spuneti dumneavostra (cu articole) care grup/marca a mai fost prinsa/amendata.

  • vianu, marţi, 15.01.2019 10:38

    @andrei...de lobby ai auzit? In speta exista de 2 feluri pro si contra, aici unul pro (ecologistii) altul anti (industria auto). Momentan, din fericire, industria auto sta in bancuta si noteaza. Si bine face pentru fara un sut in fund (din cand in cand) si o varguta peste labuta nimeni nu respecta regulamentu'. Astia de la vag s-au crezut mai cu motz, si unde? in SUA adica acolo unde mai intai te impusca si apoi te intreaba daca esti OK. Bine, acum (ca suntem civilizati) tot le-au aratat obrazu ani de zile pana cand gunoiul isi itise capatana mizerabila si imposibil de ignorat. Dar ca sa vezi comedie...in Europa si-au permis si DUPA tot scandalul sa MINTA cu nerusinare. In acest caz ce treaba mai avea reglementatorul? Adica sa o lasam jos ca macane.... PS asta cu "toti au trisat"e de-aia romaneasca pura. Daca te fura unu de ce sa nu fur si io, nu? Sunt sigur ca ai gandi exact la fel daca ai pati-o.

  • Andrei, miercuri, 16.01.2019 12:07

    Ha ha ha....nemtii sunt de tot rasul. Rar mi-a fost dat sa vad cum toata pleiada de producatori germani (Mercedes, Audi, Bmw, Vw) s-au inteles sa insele consumatorii asa cum o fac astia. Dar romanul este prost si cumpara rebuturile altora...drept masini noi!