Volkswagen recheamă în service 1.600 de unități Polo în România: posibil defect la frâna de mână

Publicat sâmbătă, 23.02.2019 14:32 de Daniel Popescu

Volkswagen a anunțat că va rechema în service aproape 1.600 de unități Polo comercializate pe piața din România, ca urmare a unui posibil defect la frâna de mână.

Volkswagen România a notificat Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) că va rechema în service 1.597 de unități Polo comercializate pe piața din România.

Constructorul german anunță că a identificat o posibilă defecțiune la frână de mâna din cauza căreia există pericolul ca mașina să nu fie asigurată în mod corespunzător. Totuși, oficialii menționează că pe piața din România nu au fost semnalate accidente din cauza acestei probleme.

"Din cauza uzurii placuțelor de frână condiționată de exploatare și a comportamentului la reglarea franei cu tambur, se poate reduce pretensionarea cablurilor de acționare a frânei de mână [...] și există posibilitatea ca la acționarea frânei de mână să se modifice poziția piuliței de reglare și să se prelungească cursa manetei frânei de mână. Dacă șoferul nu observa prelungirea cursei manetei, este posibil ca autovehiculul să nu fie asigurat corespunzător de frână de imobilizare", menționează Volkswagen.

Dealerii Volkswagen vor trimite proprietarilor afectați scrisori de rechemare pentru o programare în service, iar oficialii estimează că reparația durează doar aproximativ 30 de minute. Mecanicii vor verifica frâna de mână și, în cazul identificării unei probleme, piulița de reglare va fi asigurată cu o contrapiuliță.

Via ANPC (PDF)

  • vianu, sâmbătă, 23.02.2019 19:05

    frana pe tambur la Polo? nu e o greaseala?

  • Tatraurs, sâmbătă, 23.02.2019 20:30

    Hehe,inca mai am o masina veche de 16 ani care are patru discuri de frana si tamburi pentru frana de mana bagati in interiorul discului spate.Nu ca ar conta,dar e amuzant sa vad in 2019 masini care au inca tamburi pe puntea spate ca la Dacia 1410 .Habar nu aveam ca are si scumpul la pret polo,asa ceva,stiu ca la fabia 2 erau standard tamburii la motorizarile mai slabe iar discurile costau optional 40e (fara tva) in plus.Renault avea nesimtirea sa numeasca Clio-ul de 120 de cai GT si sa ii puna doar tamburi pe spate dar nici cu Skoda nu imi e rusine,la Fabia exita motorul de 1.2 ,60cp,tamburi pe spate si nivelul de echipare sport :)),la polo sportline

  • mircea badea, luni, 25.02.2019 15:48

    cum si placute si tambur?

  • Tatraurs, luni, 25.02.2019 19:03

    @Mircea Badea https://www.youtube.com/watch?v=Lnpp6eJxHMM