Volkswagen: proces pierdut în legătură cu soluția software pentru motoarele diesel

Publicat joi, 18.01.2024 11:54 de Silvian Irimia

Un tribunal german a refuzat soluția software acceptată de Autoritatea Germană de Transport a celor de la Volkswagen. Soluția are legătură cu celebrul scandal legat de motoarele diesel ale celui mai mare producător auto din Europa.

Grupul Volkswagen a pierdut încă un proces într-un tribunal german referitor la soluția software pentru motoare, în urma scandalului diesel care a afectat reputația celui mai mare producător auto din Europa.

Curtea Administrativă din Schleswig, care a emis deja o hotărâre similară acum un an, a anulat aprobarea din partea autorității germane de transport pentru software-ul folosit la 62 de modele mai vechi de mașini diesel, conform organizației ecologiste DUH, care a inițiat procesul.

Judecătorii au retras permisul care permitea grupului Volkswagen să remedieze motoarele prin actualizarea software-ului în locul adaptării acestora cu componente hardware, care ar putea fi mai costisitoare.

DUH a susținut că motorul EA-189 încalcă în continuare regulile privind mediul înconjurător. Volkswagen a argumentat că aceste excepții sunt necesare pentru a proteja motoarele de avarii și că fiabilitatea mașinilor primează. Producătorul german a declarat că hotărârea este greșită și a promis să facă apel. 

În același timp, Volkswagen crede că nu se va pune problema ca mașinile lor să fie retrase de pe șosele. Compania a contestat deja hotărârea din februarie 2023, care este acum în așteptare în apel.

KBA, Autoritatea Germană de Transport, a declarat că a acordat aprobarea doar după ce le-a cerut celor de la Volkswagen să facă ajustări. Agenția va examina hotărârea odată ce varianta sa scrisă va fi disponibilă și va decide asupra oricăror pași ulteriori.

DUH a spus că a depus procese similare împotriva software-ului folosit de mașinile Mercedes-Benz, BMW, Fiat din cadrul Stellantis și alte 15 companii producătoare de automobile.

  • Dragos, joi, 18.01.2024 12:41

    Pacat ca magariile cu manipularea emisiilor pe care le-au facut diversi producatori, au afectat reputatia motorului diesel ca tip constructiv. Nu merita asa soarta. Ramane si in prezent motorul cu ardere interna cu cea mai buna eficienta. Inteleg de ce nu mai este acceptabil in orase, dar nu trebuie interzis pentru drumuri lungi pana nu se gaseste o alta solutie cel putin la fel de eficienta.

  • Mircea Badea, vineri, 19.01.2024 03:30

    de ce dureaza atat de mult procesul? ar fi trebuit rezolvat de mult, cateva luni le ajungea. nu aveau cum din soft fara sa taie macar 2-3 din putere. sa retraga toate dizelurile pana se termina procesele.

  • Dutz, sâmbătă, 20.01.2024 00:39

    Nu-s mare fan nici VW și nici diesel, dar în unele situații încă este cea mai potrivită soluție sau chiar încă unica (la diesel mă refer). Eu personal nu cred ca așa ceva s-a făcut așa pe ascuns… asta este, nu cred ca-i posibil ca o asemenea măgărie să fie ținută sub preș atâta timp, prea mulți sunt implicați. După ce a fost descoperită, ca de obicei cineva trebuie să o muște, iar cei care au avut instrumente au arătat direcția și “vinovatul”, asta nu înseamnă că ce au făcut este acceptabil și după cum știm nu doar VW au comis-o.