Volkswagen pierde teren în Europa la vânzările în ianuarie. Ford, Fiat şi Opel profită din plin. Dacia, cotă de piaţă de 2.9% în UE

Publicat marţi, 16.02.2016 10:55 de Daniel Popescu

Vânzările Volkswagen au scăzut cu 4% în ianuarie pe fondul scandalului Dieselgate, iar rivalii de la Ford, Fiat şi Opel au profitat de situaţie şi au raportat creşteri de peste 11%.

Scandalul emisiilor izbucnit în toamna anului trecut continuă să aibă repercursiuni asupra Volkswagen în privinţa vânzărilor de maşini noi. Pentru a cincea lună consecutiv, cota de piaţă a constructorului german în Europa s-a diminuat, pe fondul unei scăderi de vânzări de 3.8% înregistrată în luna ianuarie, când a înregistrat 124.149 de unităţi comercializate.

Astfel, cota de piaţă a mărcii Volkswagen a scăzut de la 12.9% la 11.7%, însă grupul german a fost salvat parţial de creşterea galopantă de aproape 14% înregistrată de Audi, ceea ce a permis menţinerea pe linia de plutire (+0.8% la nivel de grup).

O parte dintre clienţii VW s-a îndreptat însă şi spre mărci rivale care au înregistrat creşteri spectaculoase de vânzări. Astfel, Ford (+11.4%), Grupul Fiat-Chrysler (+14.4%) sau Opel (+12.2%) se numără printre constructorii cu cele mai mari creşteri de vânzări. La rândul lor, vânzările grupului Renault au ajuns la 96.095 de unităţi, dintre care 30.273 au revenit mărcii Dacia, care deţine o cotă de piaţă de 2.9% la nivelul Uniunii Europene.

De altfel, la nivelul întregii pieţe, doar două grupuri auto au înregistrat scăderi la vânzări, şi anume Nissan (-4.2%) şi Mitshibishi (-11.6%). Aceste rezultate favorabile au permis o creştere susţinută a vânzărilor în Uniunea Europeană la 1.061.150 de unităţi, cu 6.2% peste nivelul înregistrat în ianuarie 2015.

Astfel, datele furnizate de Asociaţia Europeană a Constructorilor Europeni (ACEA) arată că Germania rămâne de departe cea mai importantă piaţă europeană, cu 218.365 unităţi comercializate, în creştere uşoară cu 3.3%, fiind urmată de Marea Britanie (169.678) şi Italia (155.157). De altfel, Italia a înregistrat şi cea mai mare creştere din rândul pieţelor majore (+17.4%), în timp ce Spania a crescut de asemenea vertiginos cu 12.1%.

Top 5 grupuri auto în ianuarie 2016

Loc Grup auto Ianuarie 2016 Crestere
1 Volkswagen 256.989 0.8%
2 PSA Peugeot Citroen 112,332 3.9%
3 Renault 96,095 0.7%
4 Ford 75,710 11.4%
5 Fiat-Chrysler 71,732 14.4%

Top 5 pieţe auto în UE în ianuarie 2016

Loc Tara Ianuarie 2016 Crestere
1 Germania 218.365 3.3%
2 Marea Britanie 169.678 2.9%
3 Italia 155.157 17.4%
4 Franta 138.400 3.9%
5 Spania 76.395 12.1%

Via ACEA

  • SH, marţi, 16.02.2016 11:14

    O fi VW este in scadere cu 4% fata de anul trecut dar totusi a vandut de 2 ori si jumatate mai multe masini decat locul 2 PSA...

  • hai sictir, marţi, 16.02.2016 11:25

    Mai mult ca sigur vanzarile declarate de vw sunt umflate cu pompa,nu ar fi prima data,stim prea bine. VW a devenit o rusine pentru industria auto.

  • Tony_LPP, marţi, 16.02.2016 11:31

    Telenovela Volkswagen nu se va termina prea curAnd. Este clar ca pe parte de motoare diesel sunt inapoiati ( dovada o face motorul 2.0 TDI din oferta lor care scoate 110CP fara softul ''magic ) , in ceea ce priveste motorizarile TSI ar fi trebuit rechemate in service pentru reparatii atat motoarele 1.2, 1.4, dar si 1.8. Dupa ani de zile de la lansare inca ''nu'' au descoperit de ce se rup distributii sau de ce motoarele lor consuma cate 1 litru de ulei la fiecare 1000 km parcursi. Noul Golf MK7 are un pret foarte mare pentru ce ofera. Cea mai ieftina versiune, Trendline, pleaca de la 15.825 euro (1.2 TSI 85 cp), fara nicio optiune adaugata. Daca vrei o motorizare diesel 1.6 - 90 cp, tot nivel de echipare Trendline, pretul pleaca de la 18.454 euro, tot fara optionale. Versiunea Higline pleaca de la 21.537 euro (1.4 TSI 125 cp), fara dotari. Golf 7 costa prea mult pentru ce ofera si sa nu uitam de problemele de fiabilitate. Daca unei versiuni Highline ii adaugi minime dotari ajunge la pret de masina de clasa medie. Deja nu mai vreau sa aud de VAG. E bine ca s-a intamplat ce s-a intamplat, poate de acum incolo vor produce din nou masini de calitate, la preturi accesibile, nu wannabe premium cars...

  • Andy, marţi, 16.02.2016 14:57

    Preturile la VW sunt mari pentru ca ofera o calitate perceputa mai mare decat ceilalti producatori de volum. Ma refer in special la materialele folosite si la confort. Asta este insa o madalitate de a atrage clientul, care cuplata cu sloganul Made in Germany produce vanzari mari. Problema e ca in spatele spoielii exista, asa cum zicea si Tony, mult mucegai. Multe decizii heirupiste pe partea tehnica ca sa realizeze vanzari pe termen scurt si eventual mediu. Tsi-urile initiale 1.2 si 1.4 au fost intr-adevar niste dezastre. Daca nu credeti...cititi forumurile. Atat cele romanesti cat si cele straine. De mentionat totusi Tony, ca tu nu precizezi, ca problema a fost rezolvata prin inlocuirea curelelor de distributie pe lant cu unele de cauciuc - pentru modelele noi, e adevarat. De 1.6 si 2.0 tdi stim cu totii. La fel, e vorba de variantele mai vechi insa, nu de cele cu 110, respectiv 150/184 cp. De acord in sa ca preturile nu-s la nivel de masina poporului...Ar trebui sa-si schimbe numele sau sa revizuiasca preturile :-)

  • Tony_LPP, marţi, 16.02.2016 15:39

    @Andy Eu cred ca initial Volkswagen vinde consumatorilor doar iluzia unor masini perfecte, care ( dupa politica lor aroganta ) ofera o calitate perceputa mai mare decat ceilalti producatori de volum. Prin calitate ne referim la totalitatea insusirilor si laturilor esentiale vis a vis de model. Printre care se ia in calcul si partile tehnice. Pe mine unul sloganul Das Auto m-a deranjat din momentul aparitiei acestuia. Asa cum am mai spus, nu poti sa iti arogi conceptul de adevaratul, singurul producator auto, the best.... bla, bla, cand exista Mercedes. Problema acestui slogan este mai mult decat hilara. In cadrul grupului VAG, Audi este brandul premium, insa varful de lance era Volkswagen. Poate Audi erau mai indreptatiti sa se considere Das Auto , nu si Volkswagen. Seat este copilul vitreg al grupului, iar Skoda un Volkswagen mai ieftin. Aroganta VAG se vede pana si in showroom-urile lor. In ultimii 10 ani nu au demonstrat decat ca pot fi in stare de orice pentru a-si creste profiturile cu orice pret, calcand in picioare concurenta, normele de mediu, scazand constant calitatea produselor, caracterizate de o fiabilitate sub medie. Noul slogan ar trebui sa fie "We're sorry", in timp ce pe ecran se prelinge o lacrimă, iar pe fundal se aude un cantec bisericesc :) Sa ne aruncam privirea asupra PSA. Este producatorul auto care are, poate, cele mai performante/fiabile motoare diesel. Motoarele francezilor sunt etalon in industria auto! De aceea este foarte probabil ca cifrele reale, obtinute in teste pe strada, sa fie foarte apropiate de cele obtinute in laborator. Nu de putine ori, multe alte marci premium sau non-premium apeleaza la ei. Vezi BMW-Mini, Mercedes-Smart, etc. Cu consideratie,

  • Andy, marţi, 16.02.2016 16:16

    @Tony Francezii au intr-adevar traditie auto foarte mare. La inceput de secol XX De Dion-Bouton era cel mai mare producator mondial. Si cel mai fiabil. Renault castiga cursele in care intra. Francezii au dezvoltat sportul cu motor, implicit si Grand Prix-ul. In anii '30 Citroen era cel mai mare producator european, fiind doar in urma celor 3 grupuri mari de peste ocean. Jay Leno zicea bine cand zicea ca: "Germany was the birthplace of the modern automobile (cel arhaic e realizat tot de un francez - Cugnot - cu un secol inaintea Benz) but France was its nursery". Francezii au realizat motorul cu combustie interna (pus initial pe o ambarcatiune pentru ca inventatorul era pasionat de barci si fotografie - inventata tot de el -), cel pe injectie, motorul V8 - atat de popular zeci de ani in SUA -, cauciucurile cu aer folosite de masini, bateriile auto moderne si multe altele. Francezii, ca si amerianii au avut insa cateva perioade recente slabute dpdv auto. In special a doua jumatate a anilor '90 si aproape intreg deceniul noului mileniu. Abia de vreo 3-4 ani vedem un reviliment in special in cazul Renault. Citroen nu mai e ce era din pacate si Peugeot incearca sa convinga fara succes. Coreeni de la Hyundai-Kia le dau lectii in prezent celor de la PSA. Fie ca vorbim de fiabilitate, de preturi, de produsul final sau de vanzari.

  • rise and fall, marţi, 16.02.2016 18:49

    Asa cum a venit , asa va pleca din top 3. Dupa fapta si rasplata. Nimeni nu merita un avantaj competitiv atat de mare si apoi sa trateze restul lumii cu aroganta.

  • Cody, marţi, 16.02.2016 23:19

    Andy , Ai auzit de Ferdinand Verbiest ? El a fost primul care a inventat automobilul si era de etnie germana

  • Cody, marţi, 16.02.2016 23:26

    @Andy ce etnie a descoperit motorul otto , diesel si wankel ?

  • rov, miercuri, 17.02.2016 00:35

    Din pacate nemtii au profitat prea mult de sloganul Made in Germany. Nu numai in industria auto au inceput sa fabrice rebuturi sau ieftinaturi made in China si sa le prezinte ca "forta a tehnologiei". Nemtii sunt pusi pe facut banu' cu orice pret : mint, dau spaga, manipuleaza. Poate doar rusii ii mai cred.

  • Andy, miercuri, 17.02.2016 12:22

    @Cody Vrei doar sa te dai destept? Verbiest era flamand - neam de olandez. Plus ca nu exista nicio dovada ca ar fi construit ceva concret. Exista doar niste desene( vorbim de un design care nu permitea luarea la bord de pasageri). La fel ca in cazul unor inventii ale lui da Vinci. Cugnot chiar a realizat fizic primul automobil, automobil care putea fi condus :-) Motorul cu combustie interna e inventat de Nicephore Niepce (tot el a inventat si fotografia). A, ca nemtii au facut dupa alte tipuri de motoare asta e altceva. Baza e insa a lui Niepce. El era pasionat de barci insa asa ca si-a montat motorul pe ambarcatiuni.

  • @Andy, joi, 18.02.2016 19:10

    Mai citeste despre motoare , cum sa spui ca Nicephore Niepce a inventat motorul cu combustie interna ? esti de toatajena