Volkswagen oprește producția lui Polo în Spania. Modelul va fi produs în Africa de Sud

Publicat luni, 23.09.2024 11:02 de Tiberiu Safta

Volkswagen a anunțat că a oprit producția celui mai accesibil model al său, Polo, la uzina de la Pamplona din Spania. Această uzină se află în pregătire pentru viitoarea producție de mașini electrice, în timp ce producția lui Polo va fi mutată în Africa de Sud.

După 40 de ani de producție la uzina de la Pamplona, Volkswagen pune capăt producției lui Polo în Europa. Asta pentru că fabrica spaniolă va fi acum readaptată pentru a produce viitoare mașini electrice accesibile. Începând din 2026, la această uzină vor fi produse două SUV-uri electrice noi. Dintre acestea unul va avea siglă Volkswagen, iar celălalt va purta sigla Skoda.

Cât despre Polo, producția modelului subcompact va fi acum mutată în Africa de Sud, la uzina de la Kariega. În ultimii ani, vânzările lui Polo au scăzut după ce clienții mărcii au început să cumpere mai multe SUV-uri de dimensiuni mici, cum ar fi modelele T-Roc și T-Cross.

De la începutul anului și până la finalul lui august, Volkswagen Polo s-a vândut în 90.107 exemplare. Potrivit Dataforce, Polo este al 8-lea cel mai vândut model de dimensiuni mici în Europa. Ca o comparație, în urmă cu 10 ani, vânzările lui Polo erau aproape duble față de cele din prezent, iar acesta era al 4-lea cel mai vândut model de dimensiuni mici în Europa.

Volkswagen a produs 8.4 milioane de exemplare Polo la uzina de la Pamplona, începând din 1984. Ultimul exemplar a fost produs în iulie. Acest exemplar a fost vopsit în albastru și a primit motorul de 1.0 litri TSI de 95 de cai putere.

via Automotive News Europe

  • Gheorghe, luni, 23.09.2024 14:17

    Din episodul urmator: "...Volkswagen opreste productia punct"

  • alex_cu_a_mic, luni, 23.09.2024 14:44

    Superfragmentarea claselor si modelelor o sa li se intoarca in fata tuturor. Pe segmentele compact si subcompact VW arenu mai putin de 5 modele: Polo, T-cros, Golf, T-roc si Taigo. Cred ca n-am uitat nici una. In vremurile bune erau doar Polo si Golf fiecare cu vanzari de 2-300k bucati pe an. Acum sunt 5 modele, fiecare cu costurile aferente pentru ca inafara de platforma, motoare si cateva piese marunte pe la interior, restul sunt piese dedicate.

  • Rosie, luni, 23.09.2024 14:45

    Next? Touran? Fabia ? Scala ? Ibiza ?

  • @Gheorghe, luni, 23.09.2024 14:49

    Visezi @alex Piesele dedicate sunt mai putine decat cele comune, problema apare cand scad vanzarile la acele 5 modele, dar skoda sta binisor, se vinde pt ca e mai ieftina

  • Banditos, luni, 23.09.2024 15:26

    @alex_cu_a_mic Mai degraba e un cumul de factori: scandalul, suprafagmentarea, VW si-a cam pierdut din relevanta ca si companie, oferta e seaca, searbada, concurenta e din ce in ce mai pe felie, etc

  • Mihai, luni, 23.09.2024 16:59

    VAG isi inchide pravaliile.... Dar cum adica sa pregateasca fabricile pentru electrice daca nu e cerere??? Ceva pute, mai rau ca motoarele diesel cu softuri mincinoase.

    Dutz, marţi, 24.09.2024 03:28

    Logica și obsesia ta pute… “Northvolt, principalul furnizor de baterii pentru industria de autoturisme electrice din Europa, concediază 1.600 de angajați din Suedia și amână extinderea gigafabricii de acumulatori, pe fondul încetinirii cererii pe acest segment.”

  • dan_grc, luni, 23.09.2024 17:29

    După capul sec al cuiva, nu dau nume, scăderea pieței europene la general, dar în particular la electrice mai mult, înseamnă cerere crescuta la electrice. E treaba lor ce fabrici de electrice pregătesc, da pe aia de la Bruxelles o pregătesc de deschidere, sau de închidere ? Segmentul de clasă mică a fost lovit de mania SUV-urilor de oraș, apoi obsesia electrificarii forțate, nu în ultimul rând de creșterea prețurilor, Polo are preț de pornire de peste 20k euro, dacă nu ma înșel, deci unul dotat mediu ajunge pe la 25k, nu mai merge așa, dar prin mutarea producției în Africa de Sud, VW poate rezolva o problemă, anume costuri mai mici cu forța de muncă, de fapt mai mult asta era, nu pregătirea pentru electrice, pai nu se plangeau c-au identificat șase fabrici în Germania care produc sub potențial, adică sunt mulți care freacă menta pe acolo ? Desigur, deci ar fi avut loc pentru destule linii de electrice, dacă ar vrea și este cerere mare .

  • @dan_grc, luni, 23.09.2024 21:47

    https://www.economica.net/romania-a-pierdut-investitia-de-14-miliarde-de-euro-intr-o-giga-fabrica-de-baterii-a-belgienilor-de-la-abee_775177.html Tu esti galatean parca. Cu niste Dorei ca voi pierdem orice investitie in evolutie. Dupa capul tau sec si terminat de putoarea diesel, electricele nu mai au nicio speranta, dar de fapt dieselurile sunt moarte... Mai evolueaza si tu putin, vezi ca lumea trece in masa la benzinare, la PHEV, la electrice, cu sau fara subventii. Dieseluri NOI mai iau prapaditii super inapoiati, iar cei ce mai circula cu vechituri diesel, nici nu ar trebui sa comenteze, ca habar nu au ce sunt alea masini. Cand vezi stiri despre electrice, lasa-i pe cei ce au sa comenteze, ca tu nu ai idee ce sunt alea.

    Dutz, marţi, 24.09.2024 03:31

    Care investiție??? de unu virgula patru miliarde… hehe. Erau planuri, între timp “Northvolt, principalul furnizor de baterii pentru industria de autoturisme electrice din Europa, concediază 1.600 de angajați din Suedia și amână extinderea gigafabricii de acumulatori, pe fondul încetinirii cererii pe acest segment.” That’s a fact!!!

  • @dan_grc, luni, 23.09.2024 21:51

    https://www.statista.com/statistics/1371599/global-ev-market-share/#:~:text=Electric%20vehicles%20amounted%20to%20some,have%20particularly%20accelerated%20since%202020. "Electric vehicles amounted to some 14 percent of global passenger car sales in 2022, which was a rise of around 5.3 percentage points year-over-year. Electric vehicle sales have rapidly increased since 2017, when they rose above one percent of the market, and have particularly accelerated since 2020". Rapidly increase inseamna crestere brusca. La diesel a fost un rapidly decrease de la peste 50% la sub 15% in mai putin de 5 ani. In ritmul asta in urmatorii 5 ani dispar complet din peisaj ca masini noi.

  • @hateru, luni, 23.09.2024 22:32

    e 1.4 miliarde gasca ce esti, nu 14 miliarde, aia a fost o vrajeala de asa zisa investitie, cine sunt belgienii in materie de baterii, voiau super subventii, iar cum acum duduie cererea de electrice, era o super afacere . Cota de piata a electricelor in Europa este in scadere, ce tot ii dai cu dieselul / nu-ti baga nimeni diesel pe gat, da electrica da, deci iar esti de bubui

  • @Dutz, marţi, 24.09.2024 11:56

    https://www.news.ro/economic/analisti-europa-pare-sa-se-indrepte-catre-o-recesiune-in-timp-ce-cele-mai-mari-economii-ale-sale-germania-si-franta-se-lupta-cu-problemele-politice-si-economice-1922401524002024090721742623 Germanii e omul bolnav al Europei, tu si Danut sunteti la fel de bolnavi si trageti la vale cu parerile voastre. De aia si Northvolt concediaza, de aia pauza infrastructura, de aia poluare mare. Pentru ca in loc sa dea lumea inainte, sunt multi Dorei smecheri care trag la vale. Stiu ei ca nu e bune electricele boss, chiar daca nu au, ei stiu. Ii invata ei pe norvegieni, olandezi si altii cum sta treaba. Din cauza voastra smechere nu merge treaba si concediaza marile companii. Stiti voi cum sta treaba si nu merita electricele. Sa va vad cat dati sa scapati de cancer la plamani. Ca nu va dau VAG, BMW si Mercedes banii sa va vindecati. Daca vreti putoare, atunci putoare sa respirati.

    Dutz, marţi, 24.09.2024 16:11

    Din cauza fluturilor pe care tu și alte foci spălate pe creier îi prindeți suntem în rahatul ăsta. Noi “jmecherii” v-am spus să lăsați manipularea și exagerarea ca să vă justificați obsesiile… dar voi nu ca ne ia naiba, schimbările climatice le rezolvăm noi oamenii, ce să-ți povestesc? Este cea mai mare aroganță și prostie pe care specia umană o putea debita. Ei acuma se și vede. PS dacă era să facem cancer de la noxele auto, eram morți pe capete să nu mai menționez cei care au fumat zeci de ani. Nu am cui să explic (ca bubui), dar poți căuta singur ce este cancerul și de ce se dezvoltă. Vezi ce zice Colin Cambell (un neica biochimist) și mai discutăm. Bălăriile tale să le spui Gretei și Ursulei…

  • @@hateru, marţi, 24.09.2024 11:57

    Duduie cererea ca e multa prostie. O sa va lamuriti voi cand veti avea nevoie de tuburi cu oxigen ca sa respirati.

  • @dan_grc, marţi, 24.09.2024 13:23

    Cumunistule, care e problema cu mutatul producției în Africa? Economie de piață, concurență. Europeni s-au învățat cu salarii mari când aveau productivitate mare. Acum raportul productivitate/costuri e mai bun în Africa. Ghinion.

  • @hater, marţi, 24.09.2024 14:24

    Orasele sunt mai poluate acum de la santiere, decat de la masini, vorbesc de Romania inprincipal, situatia era mult mai nasoala acum 20 de ani, s-au facut reale progrese in randul masinilor, tu doar mananci aiurea sa nu adormi. Deci cand cererea scade, o dai ca oamenii nu vor progres, dar pana acum n-ai sustinut in 1500 de comentarii ca viitorul este electric, indiferent de situatie si de ce comenteaza taranii ? Idiotilor, pe clienti i-a intrebat cineva daca vor milioane de electrice, pe care sa le schime la cativa ani, sa sustina industria ? Acum bubuie China, dar mai vorbim peste cativa ani cum va fi cu zecile lor de marci aparute ca ciupercile dupa ploaie .

  • Hater, marţi, 24.09.2024 14:45

    Mașinile au făcut progrese, într-adevăr, dar voi tot troace obosite vechi de 20 de ani luați. Sa zică comunistul cu bmw dacă mint.

  • @hater, marţi, 24.09.2024 15:06

    Te-ai gandit ( destul de greu pt tine), ca cineva isi poate lua o masina de 5 ani si sa o tina 10 ani pentru ca pur si simplu este buna si-i satisface asteptarile ? Adica de ce l-ar interesa o troaca noua de zeci de mii, care va fi varza la 100k km, sau o ascutitoare electrica mai supraevaluata decat celelalte ? Cine are bani de masini noi f bune, bravo lor, doar ca mai exista si categorii de bagatori de seama ca tine care are multe probleme existentiale, dar ai gresit siteul

  • Matei, marţi, 24.09.2024 15:45

    Sunt multe șantiere in București de când a blocat Nicușor Dan planul urbanistic, adică de acum câțiva ani. De-aia e cea mai poluată capitală sau pe acolo, top 3. Voi când trageți pârțurile asta chiar credeți ce spuneți sau aveți impresia ca restul sunt atât de ignoranți încât cred toate minciunile? Până și eu care sunt plecat din țară știu ca nu se mai construiește nimic în București. In schimb traficul e mișto, zici că e o mare parcare.

  • Matei, marţi, 24.09.2024 15:57

    Dacă ziceai ca poluarea e de la arderea ilegală a deșeurilor aveai mai multe șanse sa te creadă lumea.

  • Dutz mâncați cicluri de găină, marţi, 24.09.2024 17:13

    Apropo de "cea mai mare aroganță și prostie pe care specia umană o putea debita": Caută un grafic sa vezi dacă bate noaptea vântul, geniule.