Volkswagen oprește definitiv producția modelului Golf în SUA, după aproape 50 de ani

Publicat duminică, 24.01.2021 11:23 de Florin Ardeleanu

Constructorul german de automobile a oprit producția modelului Golf pentru piața din SUA. Celebrul model compact a fost vândut aici din 1974.

După Beetle, Golf este, poate, cel mai cunoscut model din portofoliul Volkswagen. Celebrul model compact a debutat pe piață în 1974 și a fost disponibil inclusiv în Statele Unite ale Americii, în ciuda dimensiunilor reduse și a motorizărilor mici.

Vorbim la timpul trecut pentru că acum, după aproape cinci decenii, constructorul din Wolfsburg a luat decizia de a opri producția lui Golf peste Ocean.

Până acum, acest model s-a vândut aici în aproape 2.5 milioane de exemplare, toate fiind asamblate la uzina pe care gigantul german o deține în Puebla, Mexic.

Ultimele exemplare au fost construite în această săptămână și urmează să fie vândute pe parcursul acestui an de către dealerii din SUA.

Golf nu dispare, însă, de tot. Reprezentanțele de aici vor comercializa versiunile sportive GTI și R, odată cu introducerea ultimei generații, dar ele vor fi asamblate la uzinele din Europa.

Uzina din Mexic va produce în continuare modelul electric ID.3, gândit încă de la început ca un înlocuitor modern și electric pentru Golf.

via Profit

  • Vasile, duminică, 24.01.2021 11:42

    Logic, normal dupa atatia ani si-au dat seama ca in prezent aceasta masina nu se mai poate compara cu o masina americana.

  • MRC, duminică, 24.01.2021 11:43

    Pai, pana la urma, era construit in Mexic, sau in SUA?

  • Johnny, duminică, 24.01.2021 11:45

    Desi am o aversiune fata de designul banal al lui golf, nu as cumpara asa ceva si nici nu- i inteleg in totalitate pe cei care cumpara, apreciez trecutul remarcabil al acestei masini. Probabil in Europa mai rezista 5- 10 ani, dupa care- l vom revedea probabil renascand intr- o electrica cu aspect retro. Nu ar fi chiar rau

  • Edikkk, duminică, 24.01.2021 11:47

    Ha ha ha !!! A new boss is in town ! That's why ! În curând şi în Germania, Golf îşi va întâlni naşul ! Explicaţia : https://youtu.be/L8LLb4HXd_M PS nu accept critici sau contra comentarii decât după ce au văzut video CAP - COADĂ !

  • Johnny, duminică, 24.01.2021 13:03

    Edi, nasul e planificat deja, este ID3.

  • dan_grc, duminică, 24.01.2021 13:04

    https://www.youtube.com/watch?v=LTKjY7D3LdI Te referi la genul acesta de clipuri ? https://www.youtube.com/watch?v=UsuYxFBHsiQ Sau la acestea ? O sa vanda Tesla mai mult ca VW in Germania cand isi va lua e-dick Tesla S de 100.000 K.

  • nume, duminică, 24.01.2021 14:05

    "Volkswagen oprește definitiv producția modelului Golf în SUA". "Constructorul german de automobile a oprit producția modelului Golf pentru piața din SUA". Cum este pana la urma? Ca sunt chestii complet diferite. PS: Ce te face sa crezi ca Beetle e mai cunoscut decat Golf?

  • bda, duminică, 24.01.2021 14:53

    Amândouă sunt cunoscute datorită unora.din California.rabbit a fost ce-a în versiunea cabrio care îi face pe americani să-și aducă aminte de ea

  • @Edick, duminică, 24.01.2021 18:29

    Ala e clipul la care te uiti cand ai chef de niste pornache? :))

  • inexorabil, duminică, 24.01.2021 22:05

    Porkswagen…Trebuie să mă gândesc mai intens cine mi-e mai antipatic în acest moment: “gm” sau friţii ăştia (la fel de) conformişti, fără coloană vertebrală. Probabil că ambele tabere. De fapt, putem deja să presupunem că un colos al automobilismului precum Golf (nu m-am omorât niciodată după acest model, dar Mk3 chiar mi-a plăcut cum se conducea, mai precis un 1.9 TDI de 90 CP) se află în moarte clinică…Va mai “pâlpâi” câţiva ani dintr-un reflex comercial (mai ales în Europa), dar nu va perpetua nici măcar ca e-Golf – fiindcă tartorii emolari se îndârjesc să şteargă TOT CE ESTE SEMNIFICATIV din memoria colectivă şi, dacă se poate, individuală…Teama lor cea mare este că bagajul istoric poate constitui un motiv temeinic pentru “inadmisibilul” crimăgândit. Reţineţi ce v-am avertizat şi anul trecut: până în 2030, toţi cei mânaţi de conştiinţa trecutului nu vor mai recunoaşte lumea auto…

  • alex, luni, 25.01.2021 10:56

    Raspunsul scurt: pentru ca SUV. Raspunsul lung e ca tot ce nu este SUV se duce in cap in SUA si nu numai. Modele legendare gen Camry, Accord fac an de an vanzari din ce in ce mai slabe. Oamenii vor SUV-uri, camionete si crossovere. Nissan Kicks (Juke la noi) depaseste Golful la vanzari in raport de 5:1 si e o masina mult mai slaba decat Golful si calitativ si dinamic sau motorizari si transmisii. Asta-i realitatea, asta-i trendul si nu pare sa se schimbe prea curand. In materie de SUV vedem pe zi ce trece tot mai multe ciudatenii gen RR, Bentley, Ferrari sau Lamborghini SUV. Mai ramane sa vedem un pick-up sau o camioneta coupe si le-am vazut pe toate.

  • @inexorabil, luni, 25.01.2021 11:56

    decat sa te intrebi care dintre vw sau gm e mai fara coloana vertebrala, mai bine te-ai uita la tine, ca acolo se observa cel mai clar lipsa acelui sir de oase

  • Johnny, luni, 25.01.2021 12:40

    VW se chinuie fara succes sa cucereasca piata Americana dar fara un brand local nu au nicio sansa. Doar masinile de lux sunt apreciate dintre Europene, dar cu astea nu se impun in vanzari. Au facut o prostie majora dpdv strategic, puteau incerca sa cumpere o marca locala, sunt atatea in moarte clinica, dar evident i- ar fi costat cat au considerat ca nu face.

  • @Johnny, luni, 25.01.2021 13:06

    nu uita ca exista deja o alianta vw-ford. nu cred ca ar fi avut rost sa cumpere o marca in moarte clinica, cum spui, cu imagine la pamant, afectata de bube ale trecutului si care ar fi inghitit multe miliarde pentru readucerea in atentia publicului. nici nu vad ce marca ar fi putut cumpara?? chrysler, dodge (ambele de la fca), buick (de la gm) si lincoln (de la ford) sunt in moarte clinica din niste motive, ca nu de prea mult bine au ajuns in stadiul asta. iar marci deja moarte si ingropate, no way. ca sa aiba sanse, trebuie sa avanseze cu sub-marca ID, pentru ca in state, ofensiva electrica a localilor (gm si ford) si mai ales a asiaticilor se anunta foarte puternica in viitor. de tesla nu mai zic, ca actualmente e cu 5 ture in fata.

  • Johnny, luni, 25.01.2021 14:07

    Electricile nu vor creste cota de piata a VW in USA. Trebuia sa faca schimb de marci cu GM sau Fiat. Americanii nu pot pronunta bine Volkswagen, pot scoate orice masina si tot nu se va vinde. Audi si "Porsh" nu aduc vanzari serioase.

  • dan_grc, luni, 25.01.2021 17:56

    Audi si Porsh aduc bani, mai ales Porsche, au marje de profit foarte bune, nu trebuie sa vanda un milion de masini. De asta si Renault vrea sa-si scada productia si sa mareasca preturile, s-au prins si ei, pacat ca nu s-au prins ca n-o sa mearga.

  • inexorabil, luni, 25.01.2021 20:59

    Mafioso, până nu vei învăţa să vorbeşti corect româneşte, ştii ce soartă le voi rezerva “concluziilor” şi “sugestiilor” tale în privinţa mea? Nu pot să mă exprim aici, ci apelez numaidecât la “pătratul roşu”. Oricum, te voi scărmăna pe AM cu plăcere abisală, ori de câte ori o vei cere, încercând să prestez şi pentru partea lui Zărne, care s-a săturat de tine ca de mere acre. Acum trage aer adânc în piept şi repetă voios după mine: “Motoare cu ardere internă, mmmmm, ce beatitudine!”.

  • pipo, luni, 25.01.2021 23:45

    Foarte bine fac . Golf nu-si are locul acolo si nu și-a avut niciodată . Las' ca vine Stellantis acuma si-i umple pe americani de 30(0)8-uri , abia așteaptă aia puretech-uri de 1,2 l. Oricum, eu aproape ca bag mana în foc ca în vreo 3 ani o sa vedem același anunt si pt. piața europeană, am mai spus-o cred. Si asa ar fi bine pt. VW, pt. ca Golf nu e o mașină oarecare (istoric, ca acuma chiar este banala la propriu) sa o lași sa moara încet dar sigur. Si este clar ca asta o sa se întâmple, motorizările nu mai pot fi dezvoltate ci doar updatate ...in jos pt. a putea tine pasul cu noile reglementari, deja se vede în oferta prezenta , cutiile la fel , acuma sunt din ce în ce mai penibile , făcute sa anestezieze performantele motorului. Si atunci de ce sa mai dezvolți o alta platforma sau sa o îmbunătățești pe actuala ? Ultima generație mie îmi spune clar ca VW nu e decis daca sa continue sau nu si in ciuda optimismului unora din angajații de acolo, eu cred ca vor lua decizia sa nu mai continue , dacat daca printr-o minune vor veni cu o soluție termica cu adevărat viabila la (as spune deja ) fostele TDI -uri, motoare ce sunt, pe cât de hulite in prezent, pe atât de performante în dinamica și consum ,dar pe care se pare ca trebuie le uitam , ca vrem sau nu. Cu actualele benzinare ( in afara de gti bineînțeles) VW e cel mult in zona mediocra . Oricum toată zona de compacte clasice suferă, trebuie sa se reinventeze, cred ca multe compacte care au făcut istorie sunt în pericol de dispariție.

  • Remy, marţi, 26.01.2021 05:43

    Băi frate, ce de păreriști frustrați p-acilea... S-au adunat comentacii experți să-i învețe pe nemți automotive, design și marketing, deși ăia sunt al doilea constructor de automobile din lume; iar Golf este printre mașinile de legendă ale istoriei automobilului. Jenanți rău...

  • Remy, marţi, 26.01.2021 05:50

    VW a raportat numai* 10 miliarde profit pe 2020 și comentacii de aici se bagă la sfaturi și critici pe VW.

  • @remy, marţi, 26.01.2021 10:52

    Ce faci treaz la 5?Tot la paza la showroom-ul Vag lucrezi?