
Volkswagen nu renunță la diesel: motoarele TDI, de ultimă generație, pot funcționa cu motorină parafinică
Constructorul german de automobile anunță că ultima generație de motoare diesel cu patru cilindri (TDI) a fost aprobată pentru a funcționa cu combustibil parafinic. Desigur, în țările unde este disponibil acest tip de motorină.
În ciuda investițiilor masive făcute în electrificare, Volkswagen pare că nu vrea să se despartă prea curând de celebrele sale motorizări diesel cu patru cilindri (TDI). Mai mult, vrea să le facă mai prietenoase cu mediul înconjurător.
Constructorul german de automobile a anunțat că propulsoarele sale TDI, de ultimă generație, tocmai au primit aprobarea pentru a funcționa cu motorină parafinică (îndeplinește norma europeană EN 15940). Se încadrează toate modelele echipate cu acest tip de agregat, livrate după luna iunie a acestui an, inclusiv Tiguan și Golf GTD.
Potrivit Volkswagen, motorina parafinică emite cu 70% - 95% mai puține emisii de carbon decât cea convențională.
Un exemplu de astfel de combustibil este uleiul vegetal hidrogenat (HVO). Acesta este disponibil deja pe anumite piețe, iar Volkswagen susține că în următorii 10 ani, cota de piață a combustibililor parafinici va crește la 30% în Europa.
via Volkswagen
-
Edikkk, joi, 16.12.2021 20:37
Din lac în puț şi cu minciuna înainte Ruşinică
-
Vali, joi, 16.12.2021 21:57
Bun asa! https://driveteslacanada.ca/model-3/tesla-model-3-beats-vw-mercedes-benz-bmw-most-popular-midsize-car-germany-november/
-
Dutz, vineri, 17.12.2021 04:35
Să vrei mai bine mai puțin poluant este in regula, sa vrei o electrica de plăcere, hobby la fel este ok…. dar sa nu poți înțelege și accepta realitatea… este prostie si ipocrizie. Partea buna este ca este nevoie si de iei (la prostime ma refer), chiar nu am chef sa facă toate muncile mai ales alea banale. Mai bine fac un plin la diesel si îmi văd de drum si când electricele sau hidrogenul îmi vor oferi aceleași variante comode nu o sa ezit, pana atunci fiecare cu cât poate… Nu exista momentan nici o variantă care sa se apropie nici măcar la jumătate comparat cu un diesel 2.0 de 190CP, sa spunem pasat, superb, octavia, mondeo, mazda 6 etc. (variantele combi). Hai sa vedem suporterii spălați pe creier ai electricelor (nu cei care știu ce pot și ce nu pot electricele) cu ce veniți astăzi și acum… preț (fără subvenția ineptă), confort, spațiu, flexibilitate etc…. restul cu o fi și cu o păți… mai luați o pauză bine meritată că m-am saturat de aplauze goale… auzi la ei BRAVO Mercedes sau Tesla pe un post la un articol de toată jena, de parca o sa le transmită Moș Craciun mesajul!!!
-
dCi, vineri, 17.12.2021 06:48
@18:20... Gogule vezi ma ca parafinica nu vine de la pădure... oricum le-au luat tovarășii tai pe toate...” Uleiul vegetal hidrogenat – HVO – este o modalitate modernă de a produce combustibil diesel bio, de înaltă calitate, fără a compromite logistica combustibililor, motoarele, dispozitivele de tratare ulterioară a gazelor de evacuare sau emisiile de noxe. HVO poate fi produs din diverse surse – cum ar fi uleiul rezidual, uleiul din semințe de rapiță, uleiul de palmier și grăsimile animale.”
-
Seriff, vineri, 17.12.2021 08:47
@dci, dutz, va bateti capul degeaba, nu ai cu cine, mircea badea, fanel si edikk sunt spalati pe creier pana in panzele albe, ce e amuzant este faptul ca pun pariu ca nici unul dintre cei 3 pensati nu au masina electrica, dar sunt impotriva termicelor, pun pariu ca au vreun diesel obosit din 99.
-
Anonim, vineri, 17.12.2021 08:58
Nu va merge la nesfarsit cu spalarea asta de creier . A prins la unii mai slabi de inger propaganda asta care refuza sa gandeasca in rest cam greu . Intreb si eu acum 60-70 de ani cat de ecologice erau masinile,camioanele,autobuzele etc ? Nu erau atatea pe sosele dar rupeau la noxe . Un camion Carpati scotea noxe cat 500 de masini euro 6 de acuma cel putin . Acum 50-60 de ani toate trenurile erau trase de locomotive pe aburi care inegreau totul in jurul lor . Pamatul se afla intr-un ciclu pe care omenirea nu are cum sa il schimbe !! Dinozaurii de la ce au disparut de la noxe ? De la rahatul pe care il produceau s-a incalzit si atuncia palaneta ? Acuma sunt o gasca de noi baieti despeti care au vazut ca pot face curet GRATIS . Si ce sau gandit sa il vanda ultra scump la fraierii pe care ii facem dependenti de electricitate . Si atunci totul trebuie electrificat . De aia o sa dea legi ca nu mai ai voie sa te incalzesti cu lemne , cu gaz sa fie toata lumea dependenta de curentul lor . Asa cum sunt acuma cu banana mare arabii cu petrolul.
-
eu, vineri, 17.12.2021 10:55
@08:58 anonime, n-ai prea multa capacitate de a vedea ansamblul, te ajut cu 2 indicii: 1. cate vehicule erau in lume pe sosele acu 60-70 ani si ce distante medii acopereau? 2. care era populatia lumii (motorizate si ne-) acu 60-70 ani? @Dutz: sunt ok cu alegerea ta: superb, diesel, combi (ca tot te vad fan combi - si eu sunt, pt ca sunt f. practice) +1000 km, confort etc. In schimb, nu mai e deloc ok cand tu folosesti zi de zi superbul diesel in oras, acolo e partea grava, ca in marile aglomeratii urbane nu co2-ul ne omoara, ci noxele.
Dutz, vineri, 17.12.2021 14:21Dacă citeai ce am spus și in alte posturi, am subliniat clar utilitate și rolul electricelor in orașe și pe distante zilnice scurte… dar prețul și infrastructura de încărcare este o problema care încă nu este rezolvată…. pana atunci omul o sa-și ea ce vrea și ce poate el, bine’nteles dacă are de unde.
-
dCi, vineri, 17.12.2021 12:09
Nu e nevoie să-ți răspundă... a detaliat suficient... cam cat crezi tu ca polua un SR 113 V8?...este absurd sa crezi ca doar mașinile poluează... bine cum noi nu mai avem industrie...in fine... sunt unii pe aici care înainte sa între la epilat mai postează și ei câte ceva
-
Elvira, vineri, 17.12.2021 19:48
Multa patima in problema diesel/electrice :)). Cei de la Volkswagen sunt majori, vaccinati si constienti de strategia lor. Firma mare si incerca sa acopere toata gama de clienti. Ofera masini electrice pentru clientii pasionati si pentru ca acesta este viitorul industriei auto dar ofera si diesel atat cat o sa se mai poata.
-
^, sâmbătă, 18.12.2021 20:47
viitor pe naiba. Ce viitor? In statie la Kaufland. ha ha ha.
-
Geo, duminică, 19.12.2021 10:36
Toti vor sa reduca emisiile de carbon dand cu parul in vehiculele cu motor termic si preamarind electricul,da nu prea se omoara sa planteze arbori masiv in zonele unde se poate face.Cred ca asta ar fi una dintre cele mai bune solutii.
-
Oglinda Marian spartanul, joi, 30.12.2021 04:42
Tăceți săracilor eu am q7 w12 diesel rupe
Citeste si
-
INDUSTRIE | sâmbătă, 7 iunieCe salariu va avea Antonio Filosa, noul CEO Stellantis?Stellantis are un nou CEO, Antonio Filosa, care va câștiga cel puțin 4 milioane de dolari anual în primii 2 ani la conducerea companiei, suma urmând să crească până la 23 de milioane de dolari pe an începând cu 2028. Totuși, de menționat că remunerația sa va fi mai mică decât cea a predecesorului său, Carlos Tavares. Citeste tot
-
INDUSTRIE | vineri, 6 iunieProducția auto din UK a ajuns la cel mai scăzut nivel din ultimii 70 de aniCu doar 59.203 de unități produse în luna aprilie, industria auto din Regatul Unit a atins un nou prag inferior. Producția auto din UK a ajuns la cel mai scăzut nivel din ultimii 70 de ani. Citeste tot
-
INDUSTRIE | vineri, 6 iunieSuzuki oprește producția lui Swift din cauza lipsei de materie primă din ChinaSuzuki suspendă producția modelului Swift din cauza restricțiilor impuse de China asupra exportului de pământuri rare, devenind astfel primul producător auto japonez afectat de aceste măsuri. Citeste tot
-
INDUSTRIE | vineri, 6 iunieBMW ar putea prelungi producția lui Z4Potrivit unor informații apărute în presă, BMW ar urma să prelungească producția lui Z4 datorită popularității modelului. Inițial, BMW Z4 trebuia să fie retras în toamna acestui an, însă modelul ar putea fi produs până în primăvara anului viitor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 4 iunieNoul Mercedes-Benz CLA a intrat în producția de serieConstructorul german de automobile a demarat producția de serie a noului CLA. Acesta este asamblat la uzina din Rastatt, Germania. Citeste tot
incredibil...acum mai nenorocim si niste paduri? da` nox-ul, cat e noxul?