Volkswagen nu renunță la diesel: motoarele TDI, de ultimă generație, pot funcționa cu motorină parafinică
Constructorul german de automobile anunță că ultima generație de motoare diesel cu patru cilindri (TDI) a fost aprobată pentru a funcționa cu combustibil parafinic. Desigur, în țările unde este disponibil acest tip de motorină.
În ciuda investițiilor masive făcute în electrificare, Volkswagen pare că nu vrea să se despartă prea curând de celebrele sale motorizări diesel cu patru cilindri (TDI). Mai mult, vrea să le facă mai prietenoase cu mediul înconjurător.
Constructorul german de automobile a anunțat că propulsoarele sale TDI, de ultimă generație, tocmai au primit aprobarea pentru a funcționa cu motorină parafinică (îndeplinește norma europeană EN 15940). Se încadrează toate modelele echipate cu acest tip de agregat, livrate după luna iunie a acestui an, inclusiv Tiguan și Golf GTD.
Potrivit Volkswagen, motorina parafinică emite cu 70% - 95% mai puține emisii de carbon decât cea convențională.
Un exemplu de astfel de combustibil este uleiul vegetal hidrogenat (HVO). Acesta este disponibil deja pe anumite piețe, iar Volkswagen susține că în următorii 10 ani, cota de piață a combustibililor parafinici va crește la 30% în Europa.
via Volkswagen
-
Edikkk, joi, 16.12.2021 20:37
Din lac în puț şi cu minciuna înainte Ruşinică
-
Vali, joi, 16.12.2021 21:57
Bun asa! https://driveteslacanada.ca/model-3/tesla-model-3-beats-vw-mercedes-benz-bmw-most-popular-midsize-car-germany-november/
-
Dutz, vineri, 17.12.2021 04:35
Să vrei mai bine mai puțin poluant este in regula, sa vrei o electrica de plăcere, hobby la fel este ok…. dar sa nu poți înțelege și accepta realitatea… este prostie si ipocrizie. Partea buna este ca este nevoie si de iei (la prostime ma refer), chiar nu am chef sa facă toate muncile mai ales alea banale. Mai bine fac un plin la diesel si îmi văd de drum si când electricele sau hidrogenul îmi vor oferi aceleași variante comode nu o sa ezit, pana atunci fiecare cu cât poate… Nu exista momentan nici o variantă care sa se apropie nici măcar la jumătate comparat cu un diesel 2.0 de 190CP, sa spunem pasat, superb, octavia, mondeo, mazda 6 etc. (variantele combi). Hai sa vedem suporterii spălați pe creier ai electricelor (nu cei care știu ce pot și ce nu pot electricele) cu ce veniți astăzi și acum… preț (fără subvenția ineptă), confort, spațiu, flexibilitate etc…. restul cu o fi și cu o păți… mai luați o pauză bine meritată că m-am saturat de aplauze goale… auzi la ei BRAVO Mercedes sau Tesla pe un post la un articol de toată jena, de parca o sa le transmită Moș Craciun mesajul!!!
-
dCi, vineri, 17.12.2021 06:48
@18:20... Gogule vezi ma ca parafinica nu vine de la pădure... oricum le-au luat tovarășii tai pe toate...” Uleiul vegetal hidrogenat – HVO – este o modalitate modernă de a produce combustibil diesel bio, de înaltă calitate, fără a compromite logistica combustibililor, motoarele, dispozitivele de tratare ulterioară a gazelor de evacuare sau emisiile de noxe. HVO poate fi produs din diverse surse – cum ar fi uleiul rezidual, uleiul din semințe de rapiță, uleiul de palmier și grăsimile animale.”
-
Seriff, vineri, 17.12.2021 08:47
@dci, dutz, va bateti capul degeaba, nu ai cu cine, mircea badea, fanel si edikk sunt spalati pe creier pana in panzele albe, ce e amuzant este faptul ca pun pariu ca nici unul dintre cei 3 pensati nu au masina electrica, dar sunt impotriva termicelor, pun pariu ca au vreun diesel obosit din 99.
-
Anonim, vineri, 17.12.2021 08:58
Nu va merge la nesfarsit cu spalarea asta de creier . A prins la unii mai slabi de inger propaganda asta care refuza sa gandeasca in rest cam greu . Intreb si eu acum 60-70 de ani cat de ecologice erau masinile,camioanele,autobuzele etc ? Nu erau atatea pe sosele dar rupeau la noxe . Un camion Carpati scotea noxe cat 500 de masini euro 6 de acuma cel putin . Acum 50-60 de ani toate trenurile erau trase de locomotive pe aburi care inegreau totul in jurul lor . Pamatul se afla intr-un ciclu pe care omenirea nu are cum sa il schimbe !! Dinozaurii de la ce au disparut de la noxe ? De la rahatul pe care il produceau s-a incalzit si atuncia palaneta ? Acuma sunt o gasca de noi baieti despeti care au vazut ca pot face curet GRATIS . Si ce sau gandit sa il vanda ultra scump la fraierii pe care ii facem dependenti de electricitate . Si atunci totul trebuie electrificat . De aia o sa dea legi ca nu mai ai voie sa te incalzesti cu lemne , cu gaz sa fie toata lumea dependenta de curentul lor . Asa cum sunt acuma cu banana mare arabii cu petrolul.
-
eu, vineri, 17.12.2021 10:55
@08:58 anonime, n-ai prea multa capacitate de a vedea ansamblul, te ajut cu 2 indicii: 1. cate vehicule erau in lume pe sosele acu 60-70 ani si ce distante medii acopereau? 2. care era populatia lumii (motorizate si ne-) acu 60-70 ani? @Dutz: sunt ok cu alegerea ta: superb, diesel, combi (ca tot te vad fan combi - si eu sunt, pt ca sunt f. practice) +1000 km, confort etc. In schimb, nu mai e deloc ok cand tu folosesti zi de zi superbul diesel in oras, acolo e partea grava, ca in marile aglomeratii urbane nu co2-ul ne omoara, ci noxele.
Dutz, vineri, 17.12.2021 14:21Dacă citeai ce am spus și in alte posturi, am subliniat clar utilitate și rolul electricelor in orașe și pe distante zilnice scurte… dar prețul și infrastructura de încărcare este o problema care încă nu este rezolvată…. pana atunci omul o sa-și ea ce vrea și ce poate el, bine’nteles dacă are de unde.
-
dCi, vineri, 17.12.2021 12:09
Nu e nevoie să-ți răspundă... a detaliat suficient... cam cat crezi tu ca polua un SR 113 V8?...este absurd sa crezi ca doar mașinile poluează... bine cum noi nu mai avem industrie...in fine... sunt unii pe aici care înainte sa între la epilat mai postează și ei câte ceva
-
Elvira, vineri, 17.12.2021 19:48
Multa patima in problema diesel/electrice :)). Cei de la Volkswagen sunt majori, vaccinati si constienti de strategia lor. Firma mare si incerca sa acopere toata gama de clienti. Ofera masini electrice pentru clientii pasionati si pentru ca acesta este viitorul industriei auto dar ofera si diesel atat cat o sa se mai poata.
-
^, sâmbătă, 18.12.2021 20:47
viitor pe naiba. Ce viitor? In statie la Kaufland. ha ha ha.
-
Geo, duminică, 19.12.2021 10:36
Toti vor sa reduca emisiile de carbon dand cu parul in vehiculele cu motor termic si preamarind electricul,da nu prea se omoara sa planteze arbori masiv in zonele unde se poate face.Cred ca asta ar fi una dintre cele mai bune solutii.
-
Oglinda Marian spartanul, joi, 30.12.2021 04:42
Tăceți săracilor eu am q7 w12 diesel rupe
Citeste si
-
INDUSTRIE | sâmbătă, 21 septembrieProducția lui Ineos Grenadier, oprită din cauza lipsei unei piese importanteIneos a fost nevoit să oprească producția lui Grenadier din cauza lipsei unei piese importante. Această piesă este construită de unul din furnizorii mărcii, însă nu se știe exact despre care piesă este vorba și de ce nu poate fi produsă în acest moment. Citeste tot
-
INDUSTRIE | vineri, 20 septembrieVolkswagen ar putea primi sprijin din partea guvernului GermanieiVolkswagen ar putea primi sprijin din partea guvernului Germaniei, potrivit lui Robert Habeck, vicecancelarul Germaniei și ministrul economiei din această țară. Conform unor informații din presă, Volkswagen ar putea concedia 30.000 de angajați la uzinele sale din Germania. Citeste tot
-
INDUSTRIE | vineri, 20 septembrieDacia Sandero, vedetă în Europa. Cel mai vândut model în primele 8 luni ale anuluiPotrivit celor mai recente date, Dacia Sandero a fost cel mai vândut model, de pe Bătrânul Continent, în primele 8 luni ale anului 2024. Podiumul este completat de Volkswagen Golf și T-Roc. Citeste tot
-
INDUSTRIE | vineri, 20 septembrieVolkswagen oprește producția lui ID.4 în SUA din cauza problemelor cu ușileVolkswagen a fost nevoit să oprească producția modelului electric ID.4 în Statele Unite din cauza problemelor cu ușile care se pot deschide în mers. Producția crossover-ului german va fi oprită până când va fi găsită o soluție la această problemă. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 19 septembrieMercedes-Benz pune capăt parteneriatului cu BYD și renunță la o marcă de mașini electrice premiumMercedes-Benz a anunțat că se retrage din parteneriatul său cu BYD și renunță totodată la marca Denza. Aceasta este o marcă chineză de mașini electrice premium fondată de Mercedes-Benz și BYD, iar acum aceasta va fi deținută în totalitate de BYD. Citeste tot
incredibil...acum mai nenorocim si niste paduri? da` nox-ul, cat e noxul?