Volkswagen nu exclude un proces cu Suzuki

Publicat vineri, 14.10.2011 12:54 de Sebastian Toma

Relaţiile dintre Suzuki şi Volkswagen ar putea deveni mult mai reci, nemţii anunţând că nu exclud posibilitatea unui proces cu japonezii.

Cei de la Volkswagen au declarat că vor examina toate posibilităţile legale în ceea ce priveşte parteneriatul cu Suzuki. Recent, Suzuki le-a trimis celor de la Volkswagen o somaţie care îi obligă să le ofere acces la tehnologia Volkswagen, în caz contrar nemţii fiind obligaţi să vândă acţiunile Suzuki şi să renunţe la alianţă.

Japonezii sunt supăraţi că Volkswagen refuză să le împrumute tehnologia hibridă, element pe care l-au promis la semnarea contractului. Scopul principal al alianţei era obţinerea accesului la tehnologia Volkswagen, incluzând aici tehnologiile hibride. Cei de la Suzuki sunt dezamăgiţi că nu au primit nicio informaţie în acest sens şi aşteaptă returnarea acţiunilor pe care le-au cumpărat dacă nemţii nu le vor oferi acces la hibrizii lor.

Între timp, cei de la Volkswagen pretind că şi-au îndeplinit obligaţiile contractuale la timp şi că nu şi-au refuzat partenerii japonezi cu nimic. Mai mult decât atât, purtătorul de cuvânt al Volkswagen susţine că "au făcut tot ce era posibil" ca să cimenteze parteneriatul. Volkswagen a cumpărat 19.9 procente din acţiunile Suzuki contra sumei de 1.7 miliarde de euro în ianuarie 2009. De atunci până în prezent, cei doi constructori nu au realizat niciun model cu vreun element comun. Între timp, relaţia dintre cei doi constructori s-a acrit după ce Volkswagen a pretins că are putere de decizie la Suzuki.

Via | AutomotiveNews Europe (înreg.)

  • yoyo, vineri, 14.10.2011 14:24

    in sfarsit aflam care era marul discordiei :)

  • dan, vineri, 14.10.2011 14:52

    marul discordiei nu e decat sa faca reclama proasta si atat......

  • antonny, vineri, 14.10.2011 15:33
    *****

    abia astept cum vw o ia in barba de la micul bunic japonez

  • GsmWorld, vineri, 14.10.2011 15:49
    1 ianuarie

    Probabil tot la 1 ianuarie (2012) va fi si divortul

  • george, vineri, 14.10.2011 15:55
    SE DAU SINGURI IN JUDECATA?

    Daca au putere de decizie la Suzuki si totusi se gandesc sa dea Suzuki in judecata, inseamna ca se dau in judecata...pe ei insisi... In alta ordine de idei, fiecare il acuza pe celalalt ca nu a respectat intelegerea. Singurul care ar putea avea dreptate (pana la proba contrarie) este Volkswagen dat fiind ca exista o certitudine: Suzuki a adoptat motoare FIAT inainte sa rezilieze intelegerea cu VW... @ antonny Oricat de exaltat ai fi tu de o potentiala bastarca peste botu` lu` Volkswagen, sansele sa se aintample asa ceva sunt insignifiante...

  • zarnesteanu, vineri, 14.10.2011 16:40
    Deci codoasa japoneza

    Afirma ca "s-a uitat la tehnologia VW si n-a gasit nimic interesant" iar acum dintr-o data aflam ca se milogeste la modelele hibride. Cum de nu cer hibrizi de la Toaleta Prius sau de la honga, pissan, etc? Ce-or fi vrand de la inapoiatii de nemti cand super-puterea japoneza le e atat de la indemana? Sper din toata inima ca Volkswagen sa-i scufunde odata pentru totdeauna, asa cum Renault trebuia sa faca cu pissan cand au avut ocazia.

  • paul, sâmbătă, 15.10.2011 09:30
    @ no use

    in alta ordine de idei (ma amuza exprimarea asta) =)), vorbele nu-si au rostul. avansul tehnologic(fiat), fiabilitatea suzuki si fiat, plus pretul accesibil vobesc de la sine. E doar o chestiune de timp pana ce destui oameni vor cumpara cele 2 marci si li se va imbunatati rata si faima de fiabilitate. Rafinamentul premium e doar praf in ochi la toata marcile, voi sustine asta mereu, si nu face o masina mai buna functional. Nivelul de confort entry level este acceptabil azi.

  • dan_grc, sâmbătă, 15.10.2011 14:37
    draga paul

    Ai o conceptie f simplista, premium nu inseamna doar plastice si finisari de calitate si pe dedesubt mecancia antica, daca tu crezi ca se pot incorpora pe orice masina tehnologie avansata, inclusiv pe Fiat sau Suzuki, fara un pret pe masura, te inseli, acolo unde este un pret suspect de mic inseamna ca "s-a taiat " de undeva. Stiu ca tu esti cel care a condus Bmw, Audi, Mercedes, multe modele, si nu a vazut nici o diferenta fata de entry-level-urile de la Opel sau Fiat, probabil pt tine o locuinta de 25 de m patrati e totuna cu o locuinta de 70 m patrati si finisari superioare, sau o femeie ieftina tot aia e cu una serioasa, ca de fapt iti faci treaba si cu aia, ai declarat razboi masinilor premium?:). F "tare" razboiul tau, si sa nu uit, exista o doza mai mare sau mai mica de supraapreciere a oricarei marci, inclusiv a celor entry sau low-cost, deci putin praf in ochi iti primesti la orice masina, eu zic ca mai mult la cele "ieftine" de 10-12 mii noi care nu prea au mare lucru pe ele si care te duc, asa cum iti place tie cel mai mult, doar din A in B.

  • paul, sâmbătă, 15.10.2011 16:13
    @dan_grc

    am prieteni cu polo, doblo, fabia, am mers cu albea. In afara de cele submotorizate sincer nu vad unde e problema. Dane ne putem lua acum in discutii interminabile despre scule hi fi, masini premium lux(surplusuri pentru clienti dichisiti, exigenti si cu nevoi de imagine), energie electrica, gadget-uri, avioane, aerodinamica, structuri si ce mai exista sa vedem ce e mai tare :)). Adineauri n-am ras de tine ci asa de subiectul premium. Am vazut mai de toate la segmentul premium, tehnologii, finisaje, fiabilitate. Nivelul perturbator de confort dintre o masina mini sau compacta pe distante lungi nu e la mare distanta intre una premium si una entry, (confortul suspensiei, scaune etc), vei constata ca in una sau in alata nivelul de oboseala e cam acelasi cu un oarecare surplus pt cea premium ( nivel decibeli, o absorbtie usor mai buna iregularitatii drumului), si aleg sa merg pe entry. Observ si eu diferenta intre entry si premium, insa nu imi aduce atatea beneficii REALE incat sa dau banii pe premium(discutii interminabile iar). De materiale am discutat. Prtea mecanica este suficienta la clasa entry,( nu trebuie motoare mai puternice), manevrabilitatea e SUFICIENTA la tehnologia de azi cat pt a nu provoca accidente. Nu e nevoie de suspensii push rod si motoare mari turatii mari, discuri ceramice, si apoi fatza de circuit esti limitat de pneul de strada si de CIRCULATIE unde nu AI ce face cu o masina puternica asta cred ca intelegi si tu si multi (sper). Ironia face ca tocmai masinile entry sa fie mai fiabile ca cele oremium. Cu cele de mai sus am taiat considerabil din costuri, am facut un bine planetei, am realizat o circulatie mai sigura, si am da startul la o altfel de flota auto. Din cauza multor clienti cu bani care gandesc prea putin, si a constructorilor care in loc sa alerge cu masinile de curse pe circuit, pun variante ale lor pe strada in cele mai multe cazuri in mana unora care nu tre sa conduca asa ceva. De rolls, mercedes, maybach nu-mi obosesc mana sa scriu... Din cauze d-astea multe sunt... Vise............... Nu zic nu avansului tehnologic, dar exista alte cai, si se si poate. Da nu se vrea.

  • paul, sâmbătă, 15.10.2011 16:24

    am uitat sa mentionez de spatiul in interiorul masinii, care da il consider un necesar. Clasa mini creeaza discomfort din cauza lipsei acestuia, dar la o compacta gen focus (exemplu) este suficient. Miar place o compacta cu aceast spatiu insa sa fie mai scurta atat parte frontala cat si cea anterioara sa fie o masina mai compacta.

  • paul, sâmbătă, 15.10.2011 16:37

    vreau sa adaug ceva si sa ma exprim mai clar, ca m-am cam grabit. Mnevrabilitatea unei masini entry level este suficient de buna in asa fel incat daca este condusa cu un bun simt a capactitatii dinamice a masinii( de cei care conduc chiar bine), si in limita sigurantei traficului atunci nu este nevoie de un sasiu, tren de rulare sau motoare mai capabile.(cost mai mare) E incitant un v8 american(corvette) sau un v8 4,5 l italian insa cu ce folos.

  • paul, sâmbătă, 15.10.2011 16:39

    partea posterioara( uupsss sorry)

  • jim41, duminică, 16.10.2011 19:52
    apropo vw...

    pana in prezent, nu am auzit de un recall la fiat/suzuki, pe o problema cu adevarat grava cum au super masinile germane VW ,atat de cautate de romani ( posibile fisuri pe galeria de admisie la motoarele tdi 2.0,info in presa auto) logic,daca suzuki vedea la vw un motor superior celui de la fiat 1,3 mjet, il lua de nemti, insa ce sa vada,daca nu au ?

  • dan, marţi, 18.10.2011 09:10
    radio shantz brechin niuz

    Ma bag si eu ca tzatza Floarea cu o ipoteza. Cand VW se baga in seama cu Suzuki vuiau paginile de net ca VW vroia de fapt 2 lucruri: platformele de masini mini si mici ale Suzuki care, vrem, nu vrem, sunt cam cele mai bune in clasa lor la capitolul cost vs eficienta, si o intrare confortabila pe piata indiana unde reteaua Suzuki e foarte dezvoltata. Acum, iese la iveala si dorinta Suzuki, aceea de a avea acces la tehnologia hibrida a VW. Probabil ca VW i-a aburit cu motoare diesel pe care Suzuki nu le-a gasit f interesante in sensul ca sunt scumpe de produs si fara cine stie ce avantaje fata de competitie, ba dimpotriva. Simtindu-se ca a treia roata la bicicleta, pe japonezi i-a apucat dracii si au continuat parteneriatul cu Fiat, dandu-le cu tifla fritzilor. De aici eu inteleg 2 lucruri: -pe japonezi ii doare fix in cot de alianta cu VW in sensul in care nu sunt disperati financiar sa se alieze cu cineva, ci vroiau doar acces la o tehnologie destul de scumpa care sa le asigure o dezvoltare pe piata americana -pe fritzi ii arde rau la planificare tupeul galbejitilor in sensul ca ii cam vaduveste de un profit mai mare si mai rapid pe clasele mini si mica, clase cu o crestere din ce in ce mai mare in lume dar mai ales in Europa, si ii lasa cu ochii-n soare vis-a-vis de India.