Volkswagen: Mașinile cu motoare termice vor fi înlocuite în timp de cele electrice
Un oficial Volkswagen este de părere că mașinile cu motoare termice vor fi înlocuite în timp de cele electrice, fără ca acestea să fie interzise. Oficialul mărcii compară această tranziție cu cea din perioada primelor automobile care au înlocuit caii.
În ciuda tendinței producătorilor de a-și revizui planurile de electrificare și de relaxare a normelor de tranziție către mașinile electrice, Volkswagen mizează în continuare pe vehiculele cu zero emisii. Vânzările în creștere ale mașinilor electrice din prima jumătate a acestui an, ajutate și de criza petrolieră cauzată de conflictul din Iran, este unul din motivele pentru care constructorul german continuă să investească în mașinile electrice.
Anul acesta, marca din Wolfsburg a lansat două modele electrice importante: ID.3 Neo și ID.Polo. Totodată, mai multe mărci din cadrul Grupului Volkswagen, cum ar fi Cupra și Skoda, au lansat sau urmează să lanseze noi modele electrice.
Într-un interviu pentru britanicii de la Auto Express, Martin Sander, membru al consiliului executiv pentru vânzări, marketing și servicii post-vânzare Volkswagen, a comparat tranziția de la mașini cu motoare termice la cele electrice cu tranziția de la cai la automobile. Oficialul mărcii a spus că discuțiile privind interzicerea mașinilor cu motoare termice nu își au rostul, deoarece el crede că lumea se va convinge că mașinile electrice vor fi mai bune decât cele termice.
„Știți cumva când au fost interziși caii?”, a întrebat Sander. „Când a devenit interzis să cumperi cai? Poți să cumperi astăzi un cal. Cumva, cu timpul, din ce în ce mai mulți oameni și-au dat seama că pentru a merge din punctul A în punctul B, un vehicul este mai bun decât un cal.”
Oficialul german a mai adăugat, cu puțină doză de umor: „Mă uit pe geam: nu sunt foarte mulți cai – sunt predominant mai multe mașini. De aceea urăsc discuția despre interzicerea motoarelor cu ardere internă. Toți vorbesc despre interzicerea motorului termic. Cum convingi clienții despre o tehnologie nouă dacă vorbești doar despre atunci când va exista o dată în care nu vei mai putea folosi aceste vehicule?”
„Eliminați toate barierele”, a mai adăugat Sander. „Haideți să vorbim despre ce trebuie să facem noi ca să convingem cu adevărat clienții: infrastructura de încărcare; să vorbim pozitiv despre avantajele vehiculelor electrice și posibil să facem ceva cu prețurile de energie. În timp, din ce în ce mai mulți clienți vor fi convinși. Apoi, până în 2035, sau oricând altcândva, vor exista 3, 4, 5% din clienți care încă vor să cumpere un vehicul cu motor termic”, mai spune oficialul mărcii germane.
Martin Sander mai spune că succesul mărcii pe piața chineză va ajuta marca să construiască mașini mai bune pentru piața europeană.
„Tot ce învățăm în China ne ajută să fim competitivi în toate celelalte piețe din jurul lumii unde concurăm cu chinezii. Pe partea noastră este vorba despre scară, eficiență și cost, iar la asta lucrăm cu sârguință. Trebuie să fim competitivi. Nu există alternativă”, a mai spus în încheiere Martin Sander.
via Auto Express
-
@ Mihăiță, joi, 04.06.2026 20:44
Ești înaintea propriului tău timp, dom'ne!
-
nsrei, joi, 04.06.2026 21:01
Problema e viziunea Probabil și nemții ar ști să facă baterii dar ghinion n au cu ce. Daca resurse nu e , nimic nu e. Ori China cam de tot atâta timp (30 de ani) și a aranjat cărțile. In timp ce westul decadent a dormit în papuci, cu bună știință. Sau bunăstare. Vremurile bune nasc oameni slabi. Cine o fi zis asta ?
-
Matei_cel_nou, joi, 04.06.2026 22:22
Și tu dacă ai știi să scrii, unde se pun i-uri și unde nu, cratime, spații înaintea semnelor de punctuație, v-uri și w-uri, acordul subiectului cu predicatul... poate te-ar lua cineva în serios. Așa... "decadență" :))
-
mergeti cu nasu, joi, 04.06.2026 23:59
oameni care merg cu autobuzul si cu trenul cu nasu' isi dau cu parerea despre domeniul auto. fascinant.
-
Dutz, vineri, 05.06.2026 00:22
Mihai citește din nou… “învață în China” nu de la chinezi. Nu-ți explic diferența să nu faci bubu și mai mare. Comparația cu “caii” este pe cât de nerelevantă pe atât de ridicolă și de aici restul aroganțelor penibile pe subiect. Totuși subscriu (din nou) că în momentul în care BEV-ul va oferi mai mult, plus infrastructura necesară utilizării unui BEV, totul se va întâmpla simplu și de la sine. Nu am putut să nu remarc “să vorbim pozitiv despre avantaje”, cum dreq altfel?… hai Mihai explică-ne. PS Matei… sper că am nimerit-o cu “i-urile” vieții că-s tot în stres, nu de alta ;), chiar dacă nu aceasta-i ideea de bază și principală a unei discuții pe teme auto ;)
-
Matei_cel_nou, vineri, 05.06.2026 02:16
Duță, tu nu ești frecventabil, de când s-a simțit o briză în miez de noapte. Absolut nimic nu te mai scoate la lumină după așa enormitare. Nu mai zic de îngrozitor de multele alte aberații: foci, brânză și ce-ți mai fată mintea. In plus, tu faultezi limba română cel mai des. În special când pui i-uri în plus de frică să nu fie în minus. Că tot ai adus vorba de funie în casa spânzuratului. Apropo de stresul vieții...
-
Matei_cel_nou, vineri, 05.06.2026 02:20
Nu știu cum ai tu impresia că ideea "de bază și principală" (pleonasm) a unei discuții pe teme auto sunt... ciclurile de găină. Noroc că nici nu îmi bat capul.
-
nsrei, vineri, 05.06.2026 06:23
Nu mai va certați As cum VW zice că mașinile pe benzina vor fi înlocuite cu electrice, la fel mihai zice că mașinile germane vor fi înlocuite cu mașini chineze. Eu aș zice că are dreotate, până la proba contrarie
-
alex_cu_a_mic, vineri, 05.06.2026 10:28
"Și tu dacă ai știi să scrii, unde se pun i-uri și unde nu" vai mai Matei, ironia sortii, fix in mesajul in care trageai de urechi un commentator ca nu stie sa scrie, ai scos un bulbuc mare cat tine. Si fix pe speta pentru care "urecheaii". Cat despre ce zice nenea , ziceam multi pe aici de ceva vreme. Electricele vor elimina de la sine termicele fara sa fie nevoie de interziceri explicite si termene limita. Asta se va intampla treptat, natural, firesc, competitiv, nu brusc, nu peste noapte, nu cu termene limita.
-
rotila, vineri, 05.06.2026 11:12
evident, normal. candva, peste zeci de ani, cand se vor fi terminat petrolul, si gazul natural, alti oameni vor conduce, in orase verzi,numai masini electrice. slava domnului ca noi nu vom prinde acele vremuri.
-
Matei_cel_nou, vineri, 05.06.2026 11:12
Nu, nu am scos. Știu foarte bine că se scrie cu doi i doar la persoana a doua, timpurile (conjunctiv) prezent.
-
eu, vineri, 05.06.2026 12:02
in principiu, sunt total de acord cu mesajul din articol. insa ca totul sa decurga natural, onest si transparent, trebuie stopat cumva tsunamiul de dezinformare pe tema ev care vine din partea industriei petrolului, cea care are tot interesul sa mentina cat mai mult posibil relatia toxica de dependenta a automobilistilor cu petrolul. asa cum spune si oficialul vw, trebuie prezentate avantajele ev in mod deschis si in termeni comparativi pe toate palierele (costuri totale pe termen lung, costuri si colaterale la intretinere, experienta efectiva la volan si beneficiile in uzul cotidian, in viata reala, functionalitati suplimentare utile gen V2L, etc.). pe langa toata dezinformarea cu rea intentie de care pomeneam mai sus, exista inca si foarte multa necunoastere sau lipsa de informare (nu de informatie), iar lipsa de cunoastere duce la scepticism si frici. din acest motiv, pe langa informarea corecta, as plusa cu invitarea celor mai putin informati si a celor mai tematori la teste practice, la experimentarea fizica a masinilor electrice si a ecosistemului din jurul lor, pentru ca inca foarte multi dintre cei anti-ev nici macar nu au avut vreodata ocazia de a avea un contact fizic cu o astfel de masina sau sa aiba o experienta cu ea de minim o zi sau pentru un drum obisnuit din viata lor de zi cu zi. recomand un canal youtube cu informatie de prima mana, foarte bine documentat si cu explicatii cat se poate de usor de inteles: Jim's EV Adventures. veti gasi acolo foarte multe clarificari si raspunsuri utile care ajuta la spargerea barierelor si a fricilor. vizionare placuta!
-
eu, vineri, 05.06.2026 12:14
@rotila ca tot aminteam mai sus de relatii toxice de dependenta, doar o vorba mai am sa-ti spun: Cand sclavul isi venereaza lanturile, e inutil sa-i vorbesti despre libertate. (M. Eminescu) mai departe, intelege fiecare cat poate.
-
@Dutz, vineri, 05.06.2026 12:26
Faptul ca iti place BMW si nu Volvo spune tot. Ce diferenta vrei sa explici? :)) Mai bine te iei de manuta cu Danut_grc cel care prevedea revenirea la putere a motoarelor diesel. Germanii imvata si in China si de la China si produc in CHINA de ani buni! Ca sunteti voi prosti si nu stiti diferenta intre BMW made in china si Volvo Made in Sweden, e altceva :)) Trecerea la masini electrice se face in timp cu cei ce le adopta (vezi norvegienii, finlandezii, olandezii, englezii) Nu poti dezvolta infrastructura cand Doreii importa 2/3 jafurile sh obosite de la ceilalti. Deci mai bine iti exploci tie de ce romanii sunt groapa de gunoi a Europei, desi se cred cei mai destepti. De ce sunt in top la morti in accidente rutiere, desi se cred cei mai buni soferi. Multi si prosti!
Dutz, vineri, 05.06.2026 21:01Ești pe lângă… ultima mea mașină a fost un XC60. Actual am un CX90 (exact Mazda). Îmi plăcea BMW… dar de vreo 2-3 ani și măgăria New Klasse, nu merci!!! Da un refresh măcar așa la un an, doi ;)
-
Kap, vineri, 05.06.2026 15:28
Eu n-am perceput ”dezinformări” țintite împotriva electricelor. Probabil e vorba de cel mult exagerări sau ironii din cauza cărora unele mimoze care se dau ”early adopters” din snobism se simt atacate de ”hateri de EV-uri”. Ceea ce percep cu siguranță sunt exagerările pentru mașinile cu baterii, uneori atât de insistente încât par să devină propagandă. S-a mai zis pe aici, prezentarea avantajelor lor CU SINCERITATE, fără derapaje și minciunele, poate ar ajuta șoferii să treacă de comoditate și de obișnuința mașinii pe combustie și să-și pună singuri întrebarea dacă li se potrivește sau nu altceva. Altfel, bâzăiala asta de țânțar devine enervantă iar oamenii reticenți, și imediat apar ”EVoluații” care-i pun la colț pe un ton superior că ”urăsc electricele” doar pentru că nu se închină la priză. Eu cred că nici vorbă de așa ceva, iar într-un domeniu în care atât de mulți amatori emit subiectivisme pe bandă rulantă, e greu să iei o decizie bine informată. Mai ales dacă implică schimbări mari de mentalitate, ca la trecerea de la combustibil fosil la baterie.
-
Matei_cel_nou, vineri, 05.06.2026 16:56
Poate poți întreba pe unii dintre noi care le folosim zi de zi și nu din masochism.
-
@Kap, vineri, 05.06.2026 17:18
sa te inchini la priza? pe bune @Kap, sa aud de la tine asa ceva este incredibil. asta-i "argument" de nivelul lui calafat-combustie sau seriff/pwc. nu trebuie sa te inchini la priza @Kap, ai ales o interpretare gresita in opinia mea, in cheie zeflemitoare si rautacioasa, exact cand nu era cazul. intreg textul tau arata de fapt ostilitatea ta impotriva electricelor. de ce? ai apucat sa conduci un ev? daca da, ce nu ti-a placut? ai apucat sa-i analizezi constructia (admirabil de simpla) si nu ti-a placut? daca nu, de ce te pozitionezi ostil a priori? oare pentru ca n-ai priza ta proprie? asta ar fi o cu totul alta discutie, un inconvenient poate major, pentru majoritatea populatiei care locuieste la bloc, dar chiar si asa, poti avea taria de caracter sa-i recunosti calitatile si sa admiti ca un ev nu este pentru tine dintr-un motiv anume si intemeiat cum ar fi acesta cu lipsa unui punct de incarcare propriu, accesibil oricand. denigrarea gratuita nu-ti face cinste. nu-ti face cinste nici cand contribui la conturarea unei imagini generale negative asupra electricelor cu scopul de a influenta, avand ca motivatie doar faptul ca tie personal nu ti s-ar potrivi. daca cele doua tabere se ataca mereu cu exact astfel de exagerari nu ajungem nicaieri niciodata. important este sa schimbam mereu idei, sa dezbatem, sa ne imbogatim cunoasterea si punctele de vedere. daca tu consideri dialogul drept bazaiala de tantar, este regretabil. n-ai perceput dezinformarea pentru ca constient sau mai putin constient, ai sustinut-o: imi face electrica programul, la termica am autonomie 800-1000 km apoi alimentez in 2 minute si iar am 800-1000 km, nu exista statii pt ev, colapseaza reteaua electrica daca trecem de maine toti pe electrice, ne mai trebuie 50 reactoare ca la cernavoda...si cate alte gogomanii. fanii termicelor au preluat intreaga retorica fabricata de petrolisti, care au grija sa scoata in evidenta singurul argument inca valid al motorului termic in fata celui electric si anume posibilitatea de parcurgere teoretic neintrerupta a unor distante lungi pe autostrada, exact ca in reclamele la masini care arata masina singura printr-un peisaj de vis, total rupt de realitatea urata, cu sosele pline de masini, camioane, trafic, blocaje, etc. da, inca este un argument valid cel cu autonomia la drum lung. dar ce sa vezi, soferul nu este robot, iar cand face 800-1000 km, tot opreste de cateva ori sa se dezmorteasca, pt toaleta, sa manance ceva (timp in care un sofer de ev incarca instinctual, e ceva natural, ca un reflex, dar fanul termicelor nu accepta varianta asta, zice ca ii face masina programul). dar da, realist vorbind la un drum de 800-1000 km, un ev cere in plus circa 1-1,5 ore la o durata deja lunga de 9-11 ore. este oare asta un capat de tara de 1-2 ori pe an, in conditiile in care in restul timpului, cand iti faci parcursurile cotidiene ai numai avantaje?, incepand de la eficienta si lipsa uzurii la mers pe distante scurte pana la usurinta la volan, lipsa conditionarilor si confortul in utilizare? uite, mergi la drum lung si intri deodata intr-un ambuteiaj bara la bara de 7-8 km (accident, lucrari, ingustare banda, etc) asa cum frecvent se intampla si treci de el in 45 minute folosind doar treptele 1 si 2. ai idee, comparativ cu situatia in care ai conduce un ev, cat de ineficient si frustrant este un astfel de mers, dupa ce ai alergat cu 130-140 km/h? ai anulat tot avantajul vitezei fata de ev-ul care a mers constant cu 110 km/h, doar pentru a fi in aceeasi coloana cu 150 metri mai in fata. arzi intr-un astfel de scenariu 1 litru de motorina (nu cifra in sine conteaza aici, ci raportarea total deformata fata de consumul oficial, care nu va mai fi 5-6 litri/100 km ci 12-13), uzezi excesiv ambreiajul si toata transmisia si acumulezi oboseala de la concentrarea suplimentara, vibratii enervante la turatii mici si zgomot de fond, pe cand la un ev ai consuma mai nimic in kW in acelasi scenariu, nu vibreaza nimic si modulezi avansul in trafic foarte usor din pedala. petrolistul iti vinde doar libertatea de miscare, doar avantajul asadar, care in conditii reale apare din ce in ce mai rar, la fel ca in reclamele acelea idealiste. evident ca dupa ce depasiti amandoi ambuteiajul, tu iar o vei lua la sanatoasa cu 140 la ora iar cel cu ev-ul, cu 110 si la finalul zilei vei fi ajuns la destinatie mai devreme cu acele 1,5 h de care pomeneam, rupt de oboseala numai bun sa te trantesti in pat. acum pune totul in balanta: cu ce consum in bani si cu ce consum nervos. mai merita? eu zic ca aparentul avantaj al termicului se anuleaza in mare masura. apoi, calculeaza totul pentru toate situatiile de toate felurile posibile intalnite pe parcursul unui an, ca sa ai o imagine relevanta. tot ce am spus mai sus sunt traite pe propria piele, nu vorbesc din auzite. sunt subiectivismele mele proprii de amator, daca vrei. dar sunt deschis sa aud si alte subiectivisme, chiar si din partea profesionistilor.
-
@kap de gumă, vineri, 05.06.2026 18:27
Degeaba te strofoci să pari echilibrat dacă îi dai cu "se închină la priză". Vorba celui de mai sus: îi avem pe inexo/calafat/convulsie/pmc/Seriff/focă/dilemă care se descurcă mai bine la exagerări penibile.
-
Kap, vineri, 05.06.2026 19:53
Matei, eu înțeleg de ce mulți oameni le folosesc, cum îi înțeleg și pe cei care le consideră inutile pentru ei. Apoi, ostilitatea împotriva electricelor nu stă în exprimări bombastice sau ironii decât dacă acestea ascund neadevăruri. De exemplu: sunt sau nu cazuri în care încărcarea merge lent, sau după o priză defectă clientul speră și se roagă să funcționeze ultima liberă. Poate sunt subiectiv, dar în România și-n țările din jur situația prizelor nu e nici pe departe ca-n vest, chit că unii se uită doar pe drumurile principale și de acolo trag concluzia că sunt destule. Și unde am denigrat? Am scris ceva neadevărat? Tonul zeflemitor e datorat și bâzâielii necontenite, inclusiv aici pe site. Și nu, n-am catalogat dialogul bâzâială, ci exagerările. Știți voi, ”încarci gratis”, ”costă cât o termică”, ”se-ncarcă aproape la fel de rapid ca termica” și altele. Inclusiv gogorița asta cu dezinformarea petroliștilor, pare o teorie a conspirației. Eu într-adevăr n-am priză exterioară, iar dacă mă exprimam doar raportat la situația mea chiar puteam fi ostil, dar nu, chiar cred că sunt destule avantaje aduse de electrică chit că nu pentru cei ca mine. Și legat de dezavantaje, unii își schimbă viața, drumul și cazarea ca să poată să meargă electric, alții refuză să schimbe măcar ruta sau locul de popas. Cine greșește? Nici unul, fiecare își face calculul și e liber să se bucure de avantaje și să tragă ponoasele alegerii sale. Dar dați-mi voie să nu fiu de acord că sunt la fel: sunt cazuri în care electrica e mai bună, cazuri în care se comportă ambele bine, și altele în care termica face ce nu poate electrica, lucru care trebuie recunoscut și de cei ce trec facil peste ce ar fi inconveniente majore pentru alții. Iar când am zis profesioniști m-am referit la șoferi, piloți, echipe tehnice de întreținere sau persoane implicate în industria auto sau în exploatarea intensivă a autovehiculelor. NU influenceri care laudă mașina primită pentru weekend sau păreriști de Vitan. Pe mine m-am inclus tot la amatori, deși încerc să-mi susțin subiectivismele cu argumente concrete.
-
Matei_cel_nou, vineri, 05.06.2026 22:39
Kap, discuțiile nu se poartă nici pe bază de exemple extreme, scremute din greu ca să pretinzi că ai un argument. "De exemplu: sunt sau nu cazuri în care încărcarea merge lent, sau după o priză defectă clientul speră și se roagă să funcționeze ultima liberă." Asta se cheamă "straw man logical fallacy", în engleză. Om de paie, zice google, mărturisesc că nu știu cum se zice în română. In felul asta și eu îți pot da un exemplu absolut real, trăit de mine: în Madeira, cu mașină închiriată, acum câțiva ani, un Ford Fiesta, în drum spre aeroport, noaptea, rămâneam fără benzină. Am oprit pe autostradă la benzinărie, nu erau foarte dese, și... șoc și groază, era închis. Am ajuns pe vapori la următoarea, nici acum nu știu cum am reușit, că nu mai arăta autonomia de mult. Atunci am fost cel mai aproape să fac pana prostului, am avut un morcov de 1m. Și conduc electrică de câțiva ani. Doar că ăsta e exemplu de cum să nu îți planifici alimentarea când trebuie să prinzi un avion și să returnezi mașina înainte, nicidecum un exemplu despre cum e viața cu o termică. Și da, mi s-a întâmplat o dată să opresc pe autostradă, în Anglia, și să trebuiască să aștept să termine cineva de încărcat. Iar cu o alta ocazie am stat fix 1 minut, abia ce am parcat că a și plecat unul de la încărcător. Dar na, eu încarc altundeva decât acasă de 4-5 ori pe an, de obicei iarna, când am de făcut niște drumuri lungi. Și atunci trebuie doar sa fac un top-up, sa ajung acasă. Mai nou la unele aeroporturi au parcare cu încărcare. Duci mașina, lași cheia la valet. La venire ți-o aduce la terminal încărcată. Și nici nu e semnificativ mai scump pentru ca o mută pe o parcare mai ieftină, în afara aeroportului. Plănuiesc să schimb mașina cu una care are minim 150 mile in plus autonomie, ceea ce ar elimina complet situațiile astea plus o rezervă anti-stres. Și nu neapărat din cauza autonomiei ci pentru că am nevoie de ceva mai mare, de familie. Dacă faci zilnic 800+ cum pretinde Seriff, atunci discuția e alta. Dar chiar și așa, o pauză de masă tot faci, nu? Nici tiriștii nu merg 12h fără pauză. In concluzie, se poate discuta ce avantaje și dezavantaje are o electrică dar nu la modul că e priza defectă și afară plouă. În felul ăsta duci discuția în derizoriu și primești replici pe măsură.
-
Dumitru, luni, 08.06.2026 05:58
Nimic nou, vechi toate...!?
-
Seriff, luni, 08.06.2026 16:06
Cand o face plopul pere si rachita micsunele
Citeste si
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | luni, 22 iunieBYD Group ia cu asalt Goodwood Festival of Speed: 8 modele noiBYD Group și-a anunțat planurile pentru ediția din 2026 a Goodwood Festival of Speed. Evenimentul va marca debutul a nu mai puțin de 8 modele noi, iar standul BYD Group va fi cel mai mare din istoria acestui festival. Citeste tot -
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | luni, 22 iunieZeekr a înregistrat un record de pre-comenzi pentru noul 7GT. Disponibil în RomâniaChinezii de la Zeekr au înregistrat 3.800 de pre-comenzi pentru noul 7GT, un record pentru marca premium din China. Acest model este disponibil și în România, acolo unde pornește de la 46.500 de euro. Citeste tot -
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | luni, 22 iuniePrototipul viitoarei generații Alpine A110, debut oficial la Goodwood Festival of SpeedFrancezii de la Alpine vor fi prezenți la ediția din 2026 a Goodwood Festival of Speed cu o gamă largă de modele. Evenimentul va marca și debutul public al prototipului care anunță viitoarea generație A110. Citeste tot -
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 19 iunieNoutăți pentru Kia EV2: baterie de 61 kWh și versiune Black-LineConstructorul asiatic de automobile anunță o serie de noutăți pentru electricul EV2. Lista include o baterie mare, de 61 kWh, o versiune Black-Line, dar și nivelul de echipare GT-Line. Citeste tot -
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | miercuri, 10 iunieUrmătorul Opel Corsa va fi exclusiv electric: preț de pornire de 25.000 euroFlorian Huettl, CEO-ul Opel, a confirmat oficial că următoarea generație Corsa va fi exclusiv electrică. Noul model promite un preț de pornire de 25.000 euro. Citeste tot
Geniu :)) Dar parca dadeau lumea afara si inchideau fabricile din cauza ca nu e cerere pentru electrice. Si faptul ca invata de la chinezi sa fie competitivi e ceva :)) Auziti baieti: germanii invata de la chinezi sa fie competitivi! Dupa ce germanii le-au aratat cum sa faca masini in ultimii 30 de ani, acum se pleaca in fata chinezilor. In timp ce VAG, BMW si Mercedes dezvoltau softuri, chinezii dezvoltau baterii :) In timp ce prostii sustin BMW si VAG, altii stiu deja ce inseamna raport calitate/pret avantajos.