Volkswagen îşi propune ca viitorul Phaeton să fie mai confortabil decât Mercedes S-Klasse

Publicat joi, 08.01.2015 15:43 de Sebastian Toma

Germanii de la Auto Motor und Sport afirmă că Volkswagen şi-a propus să-l facă pe viitorul Phaeton să fie cel mai confortabil model din segment.

Volkswagen Phaeton va primi o generaţie complet nouă în 2016, spun cei de la Auto Motor und Sport, iar constructorul german are ţeluri înalte pentru aceasta, titrează publicaţia respectivă. Potrivit nemţilor de la AMS, Volkswagen şi-a propus să-l facă pe viitorul Phaeton să fie cel mai confortabil model din segment. Acest obiectiv ar putea fi atins printr-o suspensie pneumatică auto-reglabilă, care va fi optimizată în timp real în funcţie de suprafaţa de rulare şi stilul de condus. Sistemul ar urma să folosească o multitudine de senzori şi camere video pentru a dedecta în avans imperfecţiunile suprafeţei de rulare şi pentru a regla suspensia pentru ca ocupanţii să nu le simtă pe acestea. Mercedes-Benz oferă opţional un sistem similar pentru generaţia actuală a lui S-Klasse.

Următoarea generaţie a lui Phaeton va fi construită pe o platformă complet nouă şi va beneficia de o caroserie din aluminiu şi magneziu care îi va reduce semnificativ masa totală, anunţau zvonurile precedente referitoare la viitoarea navă amiral din Wolfsburg. Nemţii de la Volkswagen ar putea implementa şi un sistem de propulsie hibrid pentru următorul Phaeton, dar detaliile despre acesta sunt încă bine ascunse de reprezentanţii concernului german. Pe lângă noutăţile de sub capotă, Phaeton va beneficia şi de tehnologii de conducere semi-autonomă, publicaţia germană citată mai sus având informaţii care sugerează implementarea unui sistem capabil să conducă maşina fără intervenţia umană la viteze de până la 60 km/h.

La fel ca până acum, toate informaţiile indică intenţia celor de la Volkswagen de a păstra poziţionarea neobişnuită pe piaţă a lui Phaeton. Astfel, berlina de lux din gama Volkswagen va avea un aspect care să nu iasă în evidenţă faţă de gama de volum a producătorului şi se va concentra asupra confortului ocupanţilor în detrimentul artificiilor de design. Actuala generaţie a lui Phaeton a fost lansată în 2002 şi se pregăteşte să iasă din producţie în aşteptarea succesorului.

Via AMS

  • Andy, joi, 08.01.2015 16:29

    Sincer nu vad unde isi mai are locul A8 in cazul respectiv...mai ales ca nici el nu se canalizeaza pe artificii de design ci pe confort/finisari/dotari/motorizari.

  • lorinczi.thomas, joi, 08.01.2015 17:10

    se vrea un a8 mai ieftin decat a8, dar mai bun decat s-klasse. logic

  • Suleyman Cunoscatoru, joi, 08.01.2015 17:58

    Din ce zice thomas A8 este peste S-class :)) Pai o sa fie, de ce nu ? Citroen C5-C6 cum poate ? Si noul Superb am auzit ca o sa fie ceva WOW. @Andy: A8 mereu isi are locul. Uita-te numai la o uzina 6.0 W12 sau la modelul V8.

  • Vabis, joi, 08.01.2015 19:55

    Deci Phaeton va rivaliza cu S Klasse si A8 cu seria 7, mizand pe design, insa pastrand un confort mai ridicat decat in septar insa fara aceeasi sportivitate.Asa e logic, dar VW stie ce poate si ce face, ei vor profit si vanzari, dupa atat se ghideaza

  • Vlad08, joi, 08.01.2015 21:10

    Parere personala: cand Mercedes scoate un nou model de S-klasse,ceilalti constructori auto iau notite.Pe langa faptul ca in clasa sa,S-klasse deocamdata nu are rival la nivelul comfortului si al tehnologiei, ma gandesc doar ca in 2016 cand scoate VW noul model de Phaeton,va veni si Mercedes cu un facelift si cu mai multe imbunatatiri pentru S-klasse

  • wld, joi, 08.01.2015 21:23

    Reuși le ar

  • horea1979, vineri, 09.01.2015 09:24

    Din ce inteleg eu si VW, recunosc ca Mercedes S este etalonul in clasa , restul e tacere :)

  • Adrian Floraru, vineri, 30.01.2015 05:20

    Mercedes S-klasse e lider mondia in industria auto....