Volkswagen introduce un sistem cu injecție dublă de AdBlue pentru a reduce emisiile de oxid de azot cu 80%: Passat și Golf 8, primele modele care îl folosesc
Volkswagen a dezvoltat un sistem cu injecție dublă de AdBlue pentru motoarele diesel prin care reduce emisiile de oxid de azot cu până la 80%. Passat și Golf 8 sunt primele modele care îl vor implementa.
Scandalul Dieselgate a determinat constructorii să caute soluții rapide pentru reducerea emisiilor de oxid de azot în cazul motoarelor diesel, iar Volkswagen nu a făcut excepție.
Începând din 2018, toate motoarele diesel Volkswagen sunt echipate cu un catalizator cu reducere catalitică selectivă (SCR) care vine la pachet cu un sistem de tratare cu AdBlue a emisiilor.
Volkswagen anunță însă acum că a dezvoltat un nou sistem prin introducerea sub mașină a unui al doilea catalizator cu reducere catalitică selectivă, care este montat în serie cu primul catalizator.
Întrucât distanța dintre noul catalizator și motor este mai mare, temperatura gazelor de eșapament din acest catalizator este cu până la 100 de grade mai scăzută.
Tratamentul AdBlue este injectat în ambele catalizatoare, iar avantajul este reprezentat de faptul că în cazul celui de-al doilea catalizator fereastra de acțiune a tratamentului AdBlue este mai mare, ca urmare a temperaturilor mai scăzute.
Volkswagen susține că, prin utilizarea noii tehnologii, emisiile de oxid de azot ale unui motor diesel scad cu până la 80% comparativ cu unitățile diesel echipate cu un singur catalizator.
Noul sistem este folosit deja pe motorul diesel TDI Evo de 2.0 litri și 150 CP de pe noul Passat, care respectă viitorul standard de emisii Euro 6d.
În plus, germanii au confirmat că noul sistem va fi disponibil și pe noua generație Volkswagen Golf, care va fi prezentată în această toamnă și pentru care există deja o imagine sub camuflaj și o fotografie cu interiorul.
Via Volkswagen
Daca acest procent de 80 % este real, atunci chiar este un progres considerabil in reducerea particulelor.