Volkswagen Golf Variant HyMotion este prima versiune alimentată cu hidrogen a compactei germane

Publicat joi, 20.11.2014 11:58 de Sebastian Toma

Volkswagen a prezentat sistemul său de propulsie bazat pe pile de combustibil, numit HyMotion, la Salonul Auto de la Los Angeles. Din păcate, maşina de serie de la Volkswagen alimentată este departe de producţie din considerente economice.

Volkswagen Golf Variant, sau SportWagen – după cum este vândut în Statele Unite ale Americii, a primit o versiune alimentată cu hidrogen. Aceasta poartă denumirea HyMotion şi este un vehicul cu pile de combustibil care arată aproape identic cu versiunea care are sistem de propulsie convenţional. Cei de la Volkswagen spun că este doar un concept, deoarece maşinile alimentate cu hidrogen nu sunt viabile economic în prezent din cauza costurilor ridicate de producţie şi a reţelei limitate de staţii de alimentate cu hidrogen. Nemţii ar putea să-şi schimbe părerea peste ani, după ce Toyota şi Honda vor lansa inclusiv în Europa maşini de serie alimentate cu hidrogen, dar până atunci rămân circumspecţi cu privire la lansarea unui model alimentat doar cu un combustibil care necesită rezervoare speciale şi staţii de alimentare avansate, fiind implicată o substanţă care trebuie manevrată în condiţii specifice.

Volkswagen Golf HyMotion este echipat cu un motor electric de 134 CP, care îl poate propulsa de la 0 la 100 km/h în 10 secunde. Propulsorul este alimentat folosind pilele de combustibil alimentate cu hidrogen din cele patru rezervoare din fibră de carbon localizate sub caroserie. Energia neconsumată de motorul electric şi energia cinetică recuperate la frânare sunt stocate într-un acumulator litiu-ion. Cu un plin de hidrogen, maşina poate să parcurgă 500 de kilometri în total, iar realimentarea durează aproximativ trei minute, precizează cei de la Volkwagen.

La fel ca versiunea de serie pe care este bazat, Golf Variant/SportWagen HyMotion este construit pe platforma MQB. Asta înseamnă că sistemul de alimentare cu hidrogen de la Volkswagen va putea fi montat pe numeroase alte modele din portofoliul nemţilor atunci când hidrogenul va fi un combustibil viabil din punct de vedere comercial. Pentru ca acest lucru să se întâmple, maşinile alimentate cu acest carburant nepoluant trebuie să fie mai accesibile şi să ajungă suficient de numeroase încât să fie dezvoltată o reţea întinsă de staţii de alimentare la nivelul unui continent.

Via Volkswagen

  • vianu, joi, 20.11.2014 12:28

    - pui un film de prezentare ce contine o schema de principiu - prezinti un model de serie cu doua stickere si geamuri fumurii drept modelul viitor cu tehnologie fuel-cell - lansezi un text oficial cu termeni generali (viteza, acceleratie si autonomie) cu valori rezultate dintr-un program de simulare...ca nici dracu nu poate verifica daca e real sau nu si te tii prezent in industrie ca fiind promtorul tehnologiilor de ultima ora sa-ti tii fanii aproape. PS. Ce se mai aude cu hibrizii de la VAG?

  • eee, joi, 20.11.2014 12:57

    @vianu - clientii vag nu cumpara tehnologii de ultima ora, ei cumpara 1.6 tdi de 105 cp cu 5 trepte si 2.0 tdi de 140 cp in 6 trepte, si logo-ul vw de pe botul masinii. cine vrea tehnologii mai noi isi iau 1.0 turbo de la ford, sau 1.6 diesel de la renault sau opel. Apropo, am inteles ca ar fi disponibil deja pentru test drive Astra cu motor de 1.6 diesel de 136 de cai, la unii dealeri.

  • MuresMures, joi, 20.11.2014 16:20

    @eee - corect ce zici dar intre timp vw a vandut 1.6 si 2.0 vreo 100.000 bucati si restu ce zici tu abia 30.000 si ford mai si da afara oameni vreo 20% de la Craiova ca nu merge treaba cu 1.0

  • vianu, joi, 20.11.2014 17:30

    @MuresMures.... nu cumva oamenii de la Craiova se dau afara datorita vanzarilor slabe ale lui B-max? @eee...:)

  • MuresMures, joi, 20.11.2014 19:32

    @vianu nu stiu ... dar daca s-ar vinde asa de bine 1.0 ar pune sa lucreze acolo sa fabrice motoare....