Volkswagen Golf, cel mai înmatriculat model în Europa în luna aprilie: doar 13 modele au înregistrat creșteri
Volkswagen Golf a fost cea mai înmatriculată mașină în Europa în luna aprilie cu 7.800 de unități, în timp ce podiumul a fost completat de Skoda Octavia și Renault Clio. În total, doar 13 modele au înregistrat creșteri.
Piața auto europeană a înregistrat un declin de 78% în luna aprilie, iar acest lucru este vizibil inclusiv în cazul clasamentului general al înmatriculărilor pe modele realizat de compania de analiza Jato Dynamics.
Pe baza datelor obținute din cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, sursa citată menționează că Volkswagen Golf a ocupat în continuare prima poziție în preferințele europenilor cu 7.810 unități.
Surpriza este reprezentată de Skoda Octavia, care a ocupat poziția a doua cu 6.529 de unități după ce a depășit Renault Clio cu mai puțin de 200 de unități. Ford Focus a ocupat locul patru, în timp ce clasamentul este completat de Opel Corsa și Peugeot 208.
Chiar dacă SUV-urile au în continuare o cotă de piață de 37% în Europa, primul model din acest segment apare abia pe locul 7 prin Volkswagen Tiguan, care a depășit Toyota Corolla, în timp ce ultimele locuri din top 10 aparțin tot mărcii Volkswagen cu Passat și T-Roc.
Loc | Model | Înmatriculări aprilie 2020 |
1 | Volkswagen Golf | 7.810 |
2 | Skoda Octavia | 6.529 |
3 | Renault Clio | 6.370 |
4 | Ford Focus | 4.971 |
5 | Opel Corsa | 4.198 |
6 | Peugeot 208 | 4.141 |
7 | Volkswagen Tiguan | 4.111 |
8 | Toyota Corolla | 4.006 |
9 | Volkswagen Passat | 3.968 |
10 | Volkswagen T-Roc | 3.840 |
De asemenea, specialiștii Jato au calculat că numai 13 modele care au fost disponibile în Europa atât în aprilie 2020, cât și în aprilie 2019, au înregistrat înmatriculări în creștere.
Printre ele se numără SUV-ul electric Mercedes-Benz EQC (409 unități comparativ cu 42), Porsche Cayenne Coupe (210 unități față de 68) sau Skoda Scala (1.673 unități față de 713). Creșteri de anvergură mai mică au fost raportate însă și de SUV-urile BMW X7, BMW X6, Mercedes-Benz GLE, Mercedes-Benz GLS sau Audi e-tron.
Via Jato Dynamics
Concluzia este ca europenii au ramas tarani, tot Golf, Tiguan peste Corolla, iar Passat refuza sa moara. Octavia nu este o surpriza, un model foarte reusit. Renault a ramas doar cu Clio in top 10, Captur a disparut. X7, GLS, cresteri cu toate ca sunt foarte scumpe. Situatia pare grava pentru unii producatori de volum, se pare ca sustinerile pe net nu au efect in viata reala.